Page 2 of 6
Posted: 16 Feb 2010, 22:52
by Fredro
Då har man sependerat lite mer tid i garaget då...
Igår skulle jag byta bromsslang på e36an pga spricka på besiktingen...
Sket sig direkt då bromsrörsnippeln har "fastnat" mot slangen...
fick ta i så jä*ligt att nippeln blev oval=läcka...
Stålrör=inge kul att kona...
så det blev till att byta hela röret mot nytt koppar...
så iväg och köpa nytt bromsrör sen tillbaka och börja riva för att komma åt... så med allt borta och bromsolja överallt så inser jag att jag fått fel nippel i ena änden så iväg (igen) och byta...
så några fan och jälvar senare så var det klart och man såg ut som om man slagits med en katt...
Funderade några gånger på om det inte hade varit lättare att riva ur motorn för att får det lite mer lättmeckat
Idag byggde jag iordning de bakre lådorna till bakstävorna på buren..
För att sedan konstatera att det blir för tajt mellan org. stolarna och trösklarna om jag ska dra fram den undre dörrstävan... så det blir till att försöka bocka ut den lite och försöka få till det på något sätt
tyvärr har batteriet dött i kameran men det kommer mer så småning om...
Posted: 17 Feb 2010, 06:36
by FoX
När du monterar stöttan i "dörrhålet" tänk då på att du ska ha lite space så du får plats med mattan och el härvan + att dörren ska å att stänga med inner dörr på.
Om du kommer förbi kan vi kolla på min bil hur det ser ut.
Posted: 17 Feb 2010, 09:59
by Riickard
Ser bra ut de här!
Vad är de för bränslefilter du använder?
Lycka till nu!
Posted: 17 Feb 2010, 17:17
by Fredro
FoX wrote:När du monterar stöttan i "dörrhålet" tänk då på att du ska ha lite space så du får plats med mattan och el härvan + att dörren ska å att stänga med inner dörr på.
Om du kommer förbi kan vi kolla på min bil hur det ser ut.
Låter bra! alltid bra med lite inspiration...
Tänker skippa orginal mattan... och elen ligger ju innanför i "inbuktningen"
har annars specialbeställt ett rör som är s:at runt stolen så jag fortfarande kan köra med org stolarna
Posted: 17 Feb 2010, 17:23
by Fredro
Riickard wrote:Ser bra ut de här!
Vad är de för bränslefilter du använder?
Lycka till nu!
Tackar... kul med lite komentarer
Filtrena är till någon s**b med m14*1,5 in och m12*1,5 utså det funkar fint att få ihop med lite hydraul-nipplar och sen finns ju m12 över till an oxå
Posted: 17 Feb 2010, 21:12
by ButterflyRacing
Dom där svetsarna i buren såg väl inte så bra ut.
Och fästet till huvudbågen....får du nog göra något åt.
Jag hoppas jag inte är för ärlig nu. Det är ju inte ovänner jag vill ha.
Posted: 18 Feb 2010, 21:14
by Fredro
ButterflyRacing wrote:Dom där svetsarna i buren såg väl inte så bra ut.
Och fästet till huvudbågen....får du nog göra något åt.
Jag hoppas jag inte är för ärlig nu. Det är ju inte ovänner jag vill ha.
klart man ska vara ärlig... är medveten om att det är för dålig " smälta" och för mycket "klutt" på svetsarna så dom får jag slipa ner och sen tänke jag nog att dom får tiggas istället när buren är klar...
fästet till huvudbågen är inte klart än
ska dit sidostycken och ett bandjärn under som extra förstärkning... borde räcka? eller? allt i 3mm
Posted: 18 Feb 2010, 21:49
by ButterflyRacing
Fredro wrote:ButterflyRacing wrote:Dom där svetsarna i buren såg väl inte så bra ut.
Och fästet till huvudbågen....får du nog göra något åt.
Jag hoppas jag inte är för ärlig nu. Det är ju inte ovänner jag vill ha.
klart man ska vara ärlig... är medveten om att det är för dålig " smälta" och för mycket "klutt" på svetsarna så dom får jag slipa ner och sen tänke jag nog att dom får tiggas istället när buren är klar...
fästet till huvudbågen är inte klart än
ska dit sidostycken och ett bandjärn under som extra förstärkning... borde räcka? eller? allt i 3mm
Det låter bra. Fästet till huvudbågen ska vara som en tät låda. Helst stående på en större plår på golvet.
Posted: 19 Feb 2010, 17:17
by chribbe
du skulle ha frågat på daniel på finess om kunnat svetsat i den grym jävel på burbyggnationer.
Posted: 19 Feb 2010, 17:27
by Fredro
jag har pratat med grabbarna ute på finess och jag ska ut dit och göra om huvubbågen och anpassa den så att jag kan ha kvar takluckan...
dom är faktiskt riktigt bra att ha och göra med... problemet är att jag inte riktigt har pengarna för att låta dom göra allt... :/
jo lådan till huvudbågen kommer att bli en låda... tyckte bara at det var lite komplicerat att svetsa dit muttrarna underifrån om jag hade byggt ihop den innan
och under ska det som sagt dit ett järn...
och hur ska man kunna komma överens med svetsen om man inte ger skiten ett försök
Posted: 21 Feb 2010, 21:52
by Fredro
Då har man köpt ett par fälgar oxå
BBS 17" Split fälg 8" fram och 9" bak
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 30466.JPG#
centrum ska pulverlackas och fälgbanan poleras så hoppas det fyller ut fint
Posted: 23 Feb 2010, 22:17
by Fredro
Dagens terapi besog av att borra bort bakskärmarna, kapa/borra bort hela bakplåten och slipa/skrapat bort underredsmassa samt städat ur garaget lite... Blir mycket slipdamm av någon anleding
Var skapligt "grå" när man kolla sig i spegeln...
Har nu bestämt mig för att köra M3 kittet fullt ut med smala bakljusen, c-stolpe och baklucka istället för som jag tänkt innan att köra med orginal lucka ihop med m3 skärmarna...
Grattis adolfsson nu får du sälja mer grejer
Posted: 23 Feb 2010, 22:57
by BmWkrille
härligt! lika bra o gå hela vägen med c-stolpe o allt =) en fråga bara, har du koll på om man måste byta bakrutan om man ska ha m3 c-stolpen?
Posted: 23 Feb 2010, 23:00
by SoreuQ
BmWkrille wrote:härligt! lika bra o gå hela vägen med c-stolpe o allt =) en fråga bara, har du koll på om man måste byta bakrutan om man ska ha m3 c-stolpen?
Japp!
Original passar inte.
Posted: 24 Feb 2010, 00:00
by Fredro
BmWkrille wrote:härligt! lika bra o gå hela vägen med c-stolpe o allt =) en fråga bara, har du koll på om man måste byta bakrutan om man ska ha m3 c-stolpen?
Jo jag kom fram till det idag oxå, bara att tuta och köra med vinkelpellen när man ändå är igång
Det är långt tills rutan ska i
men tack för infon... nu slipper jag riva håret på huvet när det inte funkar när jag inte ska montera ihop allt...
Då får det bli en plast ruta bak, typ Macrolon med lite svart film så blir det som nytt
Ända är att jag är lite orolig över hur vida glasfiberskärmarna håller? så inte skiter spricker så fort man fått på lacken eller nåt
Posted: 08 Mar 2010, 19:54
by Fredro
Idag har bilen varit över hos lackfirman och blivit blästrad... kul att hämta den imorgon och se vad som fanns under kjolen...
grabbarna ute på finess har oxå hjälpt till då jag inte alls blev nöjd med inpassningen av huvudbågen jag byggde först, då den bågen var bockad för att skrota takluckan (kostar att kapa först och tänka sen)
så nu har jag fått en bur anpassad efter att jag har takluckan kvar... så nu är det presspassning på dom delarna hittills iafl... och sen ska allt lämnas iväg på TIG-ning
fälgarna har anlänt... BBS Split bmw org 17", mycket djupa
ska kollas så dom är raka först hos en polare och sen åker dom iväg på blästning då lacken såg ut som skit...
Har inte bestämt mig för vilken färg jag ska ha på fälgnaven... Förslag
Posted: 20 Mar 2010, 17:51
by Fredro
Dubbel post