Page 2 of 2

Posted: 26 Jul 2006, 23:10
by Mattias Sandgren
450 hk ska inte vara några problem på en M20B25. Men det börjar krävas lite jobb med motorn om du ska ha mer, så det är inte bara turbon som börjar bli för liten. En kamaxel som öppnar lite mer så den inte blir så andfådd är en bra början, det är här det börjar skena.. ;)

Posted: 26 Jul 2006, 23:24
by Nisse Järnet
Mattias Sandgren wrote:450 hk ska inte vara några problem på en M20B25. Men det börjar krävas lite jobb med motorn om du ska ha mer, så det är inte bara turbon som börjar bli för liten. En kamaxel som öppnar lite mer så den inte blir så andfådd är en bra början, det är här det börjar skena.. ;)
Ok men då är det ju lugnt! En Z45 turbokam + portad topp, hårdare fjädrar och billetvippor borde duga va :) (botten blir snik med balanserad vev, m50 stakar och svarvade m20 kolvar)