Page 2 of 2
Posted: 24 Jan 2010, 11:42
by HotRodHeaven
Rydh wrote:Kul att se att du har kommit igång nu !
Fränt val av motor, det enda valet !?
Är det den motorn som "Valpen" hade till salu ??
Kör hårt nu så du kommer ut på vägarna snart !
/ Jörgen
ja det har stått stilla ett par år har haft annat att göra!
ja det blir fränt med v10 o raka rör.
jag köpte motorn av robban som i sin tur hade köpt den av söderling
Posted: 24 Jan 2010, 15:03
by Vesa
Riktigt tufft!!
Kul att inte alla bygger rod med SBC...
(jag är en av dom som bygger med SBC, men hade jag börjat idag hade jag inte gjort det
)
Posted: 24 Jan 2010, 15:21
by St3v3
Fräänt!
Jävlar så snyggt bakdäcken sitter i hjulhuset också
Posted: 24 Jan 2010, 19:36
by Drullen
Vesa wrote:Riktigt tufft!!
Kul att inte alla bygger rod med SBC...
(jag är en av dom som bygger med SBC, men hade jag börjat idag hade jag inte gjort det
)
Reggad på SSRA ?
Hade vatt kul att se bygget
Ursäkta OT
Posted: 26 Jan 2010, 21:05
by HotRodHeaven
här har vi lite fina blanka prylar
wilwood aluminium bromsar och med wilwood spindlar och ford bult delning
5 tum droppad axel
Posted: 26 Jan 2010, 21:13
by Grooverhound
Drullen wrote:
Reggad på SSRA ?
Hade vatt kul att se bygget
Ursäkta OT
Du ser väl byggt här?
Posted: 29 Mar 2010, 21:14
by HotRodHeaven
länge sen uppdatering men nu kommer lite i alla fall..
svetsar bakvagn
lillebrorsan hjälper till
motor är i
det blev trångt mot marken eftersom motorn kommer från en pickupp och dom har tydligen lägre tråg än vad dom är som sitter i vipern. så det är ingen som har ett tråg till en viper ligger och skräpar i garaget?
ramen är byggd för csb med t5:a så nu blev det trångt för t-56:an så det får byggad om lite
motorfäste
motorfäste
Posted: 30 Mar 2010, 21:16
by per haglund
Ser jävligt rått ut! ser ut som den bakre kardan ringen är förberedd.