Page 2 of 15
Posted: 25 Jan 2010, 08:53
by Lajndblow
gatbil_vgd wrote:Låt pedalstället o stolen sitta så kan du sitta på passagerarsidan istället så rattar jag...
Ha ha ha
Du kan får låna min ratt, den ligger utanför bilen just nu. Så har du något att leka med
Gött med snap-off...
//
Posted: 25 Jan 2010, 21:45
by Sandén
Blev en sväng till garaget idag med... Rev bort insuget o fyfan va klabbigt det va med silicon överallt som inte ens va torrt osv. Slet ut stol med för att kunna kapa bort strävan bakom o flytta bak stolen lite till.
Måste bara lägga upp en bild på ppf 75mm dumpen med.. Haha brutal e den! En dyrare äkta Greddy till vänster
Tror ni det räcker med 3,5" dp eller måste jag ha större? Är ju bara 3" ut ur turbon men känns som om 4" vore fint men blir ju en jävla strut från 3-4"
Posted: 26 Jan 2010, 21:04
by chribbe
Sandén wrote:Blev en sväng till garaget idag med... Rev bort insuget o fyfan va klabbigt det va med silicon överallt som inte ens va torrt osv. Slet ut stol med för att kunna kapa bort strävan bakom o flytta bak stolen lite till.
Måste bara lägga upp en bild på ppf 75mm dumpen med.. Haha brutal e den! En dyrare äkta Greddy till vänster
Tror ni det räcker med 3,5" dp eller måste jag ha större? Är ju bara 3" ut ur turbon men känns som om 4" vore fint men blir ju en jävla strut från 3-4"
var det inte torrt? det var flong ny locktite
Posted: 26 Jan 2010, 21:09
by r.ivars
de flesta silikonerna härdar inte när de inte ligger i vacum, under press altså
SÄMPA SÄMPA, emmaboda 2010!!
Posted: 26 Jan 2010, 21:18
by Sandén
Chribbe: Ne det va klabbigt som satan fyfan fastnade överallt haha men tror dehärdar dåligt i ständig minus
Ivars: Ja emmaboda e ju lugna puckar långt dit
Köpte ett vad jag hoppas är ett plant m30 svänghjul idag iaf! Enkelmasse från en 735 -82
Så om nån e sugen på min gamla setup med m20 hjul o 618 med 4puck sinter så hojta till!
Posted: 26 Jan 2010, 21:35
by r.ivars
Sandén wrote:Chribbe: Ne det va klabbigt som satan fyfan fastnade överallt haha men tror dehärdar dåligt i ständig minus
Ivars: Ja emmaboda e ju lugna puckar långt dit
Köpte ett vad jag hoppas är ett plant m30 svänghjul idag iaf! Enkelmasse från en 735 -82
Så om nån e sugen på min gamla setup med m20 hjul o 618 med 4puck sinter så hojta till!
vi kanske kan torpa över i det berömda vaggeryd natten till emmaboda och slå följe dit..
Posted: 26 Jan 2010, 23:35
by m_ellisson
Sandén wrote:Chribbe: Ne det va klabbigt som satan fyfan fastnade överallt haha men tror dehärdar dåligt i ständig minus
Ivars: Ja emmaboda e ju lugna puckar långt dit
Köpte ett vad jag hoppas är ett plant m30 svänghjul idag iaf! Enkelmasse från en 735 -82
Så om nån e sugen på min gamla setup med m20 hjul o 618 med 4puck sinter så hojta till!
Ja 15 Maj är det dags
Jag tar med verktyg igen då till att byta drivaxlar
Bara M20 hjulet kan vara intressant, har du lilla starten också isf?
Posted: 27 Jan 2010, 00:18
by Drullen
Ellisson ta med ett par pallbockar te Sanden också =)
Posted: 27 Jan 2010, 00:22
by E.Friberg
Så brutal Touring!
Posted: 27 Jan 2010, 08:43
by R.Larsson
Drullen wrote:Ellisson ta med ett par pallbockar te Sanden också =)
Pallbockar är överskattat, de visade vi ju på Emmaboda förra året..
Posted: 27 Jan 2010, 10:35
by Sandén
r.ivars wrote:Sandén wrote:Chribbe: Ne det va klabbigt som satan fyfan fastnade överallt haha men tror dehärdar dåligt i ständig minus
Ivars: Ja emmaboda e ju lugna puckar långt dit
Köpte ett vad jag hoppas är ett plant m30 svänghjul idag iaf! Enkelmasse från en 735 -82
Så om nån e sugen på min gamla setup med m20 hjul o 618 med 4puck sinter så hojta till!
vi kanske kan torpa över i det berömda vaggeryd natten till emmaboda och slå följe dit..
Ja klart ni ska komma till metropolen
Posted: 27 Jan 2010, 16:55
by Drullen
gatbil_vgd wrote:Drullen wrote:Ellisson ta med ett par pallbockar te Sanden också =)
Pallbockar är överskattat, de visade vi ju på Emmaboda förra året..
Jag vet !
Galningar.
Posted: 27 Jan 2010, 17:44
by Sandén
Drullen wrote:gatbil_vgd wrote:Drullen wrote:Ellisson ta med ett par pallbockar te Sanden också =)
Pallbockar är överskattat, de visade vi ju på Emmaboda förra året..
Jag vet !
Galningar.
Hehe det goa va att nästa gång ja lyfte bilen efter det så pajja domkraften... Va på eftermiddagen
Men i år ska jag inte glömma pallbockar ja lovar
Posted: 27 Jan 2010, 18:26
by Lindgrennkpg
sjukt fet
akta er för det dr utan pallbockar jag var med kartig en gång i livet.. det är jag inte längre kan jag säga
fick en 740 över mig när hela jag låg under bilen ett skapligt jack in i skallen av dom kraftsfästet
Posted: 30 Jan 2010, 09:15
by Sandén
Igår fick vi lite gjort jag och robin! punktade ihop en dp i 3,5". Fyfan va tight det var alltså...
Har nog 2mm till hörnet på toppen o 2 mm till rören till wg om ens det! Men tillslut gick det o det ska tigas idag och på med en 3,5" vband längst ner är tanken så man får det delbart där.
2 bilder på de hela... ser tamt ut med 3,5 bara när avgashuset ser så stort ut med mössa men men...
Idag ska vi försöka måtta fram nya tryckrör osv.
mvh Joel
Posted: 30 Jan 2010, 09:56
by Doktorn
Blir fränt!
Är det en färdig motor eller ska den bli förvandlad?
Posted: 30 Jan 2010, 10:00
by Sandén
Doktorn wrote:Blir fränt!
Är det en färdig motor eller ska den bli förvandlad?
Tack!
Motorn i sig är väl "klar" men allt ska lackas/poleras snyggast till så man vågar lyfta huven.
Alla silikonslangar ska bli svarta istället bla o tryckrör i alu istället för svart. kabelhärvan göras om lite. Finns 1000 saker o göra för o höja helhetsintrycket så att säga