Page 2 of 3

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 15:12
by Jonas_Linder
dahmeer wrote:Det är ju helt sinnes! Blir intressant att se hur bra motorn håller ihop. :shock:
Ska slita ur den ganska hårt nu den närmaste tiden så får man se hur pass bra hållbarheten är, kolvar och stakar lever ett hårt liv, fast blir inte förvånad heller över att det plockas bra med effekt med dessa prylar, dom ser fin ut för att vara orginal prylar från fabriken i Tyskland.

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 15:16
by Jonas_Linder
ippe wrote:Måste väl också få säga grattis till bra med mos, dock riktigt jobbigt att det gick att blåsa ut så mycket pulver ur den ;)! Provkörningen av Robban var priceless Dynotech ftw!
Trevligt att vi fick fin besök från Skellefteå också.
Va lite nervös där ändå inför sista svepet men den höll ju bara fint=)

Länge sen jag var så rädd inför något som när Robban slet ur maskinen järnet igår efter bromsningen.
När man kastar 5 växel i drygt 200 Blås och det spinner så är det ju bara att hålla i sig och lita på Chaffisen =)

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 15:56
by markus
Helt jävla sinnes :twisted: Fan vad M20 äger ! :)

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 16:12
by m5micke
Jävligt najsig effekt på en nästan standard M20. Har själv iprincip likadan setup bortsett från att jag kör bf98.

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 16:39
by E34 RRT
NAJS var det E85? 8)

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 16:58
by Jonas_Linder
E34 RRT wrote:NAJS var det E85? 8)
Stämmer bra, E85 jör jag i tanken.

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 17:11
by JonasH88
Fy fasen vad effekt ni lyckades jaga ur den stackars m20in! Stort grattis!
Upp med film nu!

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 19:25
by peppe
Tror det var E79 dagen till ära, mer effekt hade nog gått bra om bara Jonas inte hade varit så ivrig på faktiskt få provköra bilen :mrgreen:

Nej, i ärlighetens namn så förstår jag honom lite, man vill ju nöta lite asfalt också.

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 04 Apr 2011, 20:02
by Fernis1
Grattis fan riktigt ballt ska bli kul och se hur bra det håller :D

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 05 Apr 2011, 07:08
by Jonas_Linder
tack allihop!

Robban och Emil ville ladda på mer också, ingenting av kringutrustningen är bottnade och vi såg inga indikationer på att motorn skulle braka ihop, men effekten är tillräcklig redan och så klart vart man lite kör sugen så...

Filmen redigeras så den kommer att komma upp de närmsta dagarna, samma sak gäller kortet på bromspapperet, sovde 12 timmar igår för att ta tillbaka helgens bravader...

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 05 Apr 2011, 20:32
by JWSE30
647whp med originalprylar, m20 de e grejjer de ! :D

Hoppas det håller :)

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 05 Apr 2011, 20:53
by Pimplaren
Jag gissar på att en stake tittar ut ur blocket! :)

Galet mos med tanke på omständigheterna, Grattis till det! :twisted:

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 05 Apr 2011, 21:05
by Jonas_Linder
Staken är en bra gissning :)

Rätt killen som tänker testa vad M20 prylarna går för, har 3-4 M20B25 motorer i delar som väntar på att få användas till något vettigt =)

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 05 Apr 2011, 22:19
by Tingsdalsracer
Bara att dunka till på Mickes topp så har du mer att ta av,,
:lol:

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 06 Apr 2011, 06:52
by Jonas_Linder
Jo Den toppen skulle sitta gott på min maskin. Men frågan är ju hur mycket bottendelen pallar ändå, finns mer laddtryck att ge i alla fall.
Innan jag ger upp med min bil så ska jag testa exakt hur mycket orginal prylarna pajjar, sen blir det nog att bygga en smidd maskin, för även om jag nu har tillräckligt med effekt för att åka 9sek så vet jag också att bottendelen lever ett hårt liv och "kan" kasta in handduken när som helst, fast hittils funkar den fint, va ute och hård körde igår och den matar på fint =)

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 06 Apr 2011, 09:06
by Thörn
nice effekt :D vad e det för expansionskärl du använder till e28 m35 kylen?
gott att 618 plattan pallade det vridet!

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Posted: 06 Apr 2011, 11:20
by kartungen
Han använder ett volvo 740 expkärl. Smidig som fan.