Page 2 of 9

Posted: 14 Jan 2010, 15:23
by RWHP
Bmwandreas wrote:Kan greja en BW 80mm med 75/83 turbin och A/R 1.25 . Den borde sitta fint!


Airwerks ST78an ska tydligen vara mer snabbspoolad än BW80n, funderar på den :?

Posted: 14 Jan 2010, 15:38
by Bmwandreas
Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn :wink:

Posted: 14 Jan 2010, 15:56
by Grefven
Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare :wink: :lol: du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.



(väldigt internt skämt)

Posted: 14 Jan 2010, 16:12
by RWHP
Bmwandreas wrote:Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn :wink:


Jo men Airwerks finns ju med mindre turbinhjul och T6 fläns de gör ju inte BW? :)

Posted: 14 Jan 2010, 16:14
by RWHP
bullen! wrote:Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare :wink: :lol: du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.


Har redan fått förfrågan om en Compturbo och de va väl inte allt för intressant ;)

Posted: 14 Jan 2010, 16:16
by Grefven
hehe.

Posted: 14 Jan 2010, 16:22
by Bmwandreas
RWHP wrote:
Bmwandreas wrote:Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn :wink:


Jo men Airwerks finns ju med mindre turbinhjul och T6 fläns de gör ju inte BW? :)


Jo jag frågade. ST står för small turbine. Alltså är det en helt vanlig 378 med 75/83 turbin och det går att få med 1.25 A/R T6.

Posted: 14 Jan 2010, 16:29
by RWHP
Bmwandreas wrote:
RWHP wrote:
Bmwandreas wrote:Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn :wink:


Jo men Airwerks finns ju med mindre turbinhjul och T6 fläns de gör ju inte BW? :)


Jo jag frågade. ST står för small turbine. Alltså är det en helt vanlig 378 med 75/83 turbin och det går att få med 1.25 A/R T6.


Ahhaa :) Image

Ja men då lär de kunna bli en beställning snart då :)

Posted: 14 Jan 2010, 16:30
by Bmwandreas
Jag får priset på den imorn. Skickat dig ett pm då.

Mvh

Posted: 14 Jan 2010, 16:31
by jimpa
bullen! wrote:Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare :wink: :lol: du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.



HAHAHHAHAHAHA!!

Posted: 14 Jan 2010, 17:36
by M_power86
Fin bil btw låter redigt skönt dom där supramotorerna! lite offtopic fråga men har du någon aning om hur mkt original TwinTurbo stakar & kolvar håller för?

Lycka till med bygget nu!

Mvh

Posted: 14 Jan 2010, 22:07
by RWHP
M_power86 wrote:Fin bil btw låter redigt skönt dom där supramotorerna! lite offtopic fråga men har du någon aning om hur mkt original TwinTurbo stakar & kolvar håller för?

Lycka till med bygget nu!

Mvh


Det är lite olika, finns en kille i tyskland som precis bromsat 1066whp med oöppnad motor och har kört så dom senaste 2 åren, finns faktiskt många som plockat ur 1000hk med orignal grejer men frågan är ju hur länge det håller. Hyffsat driftsäkert är väl ungefär 6-650hk :)

Posted: 05 Feb 2010, 16:53
by RWHP
Idag blev det lite gjort igen :) Har kommit fram till att dra nya kablar tar tid av nån anledning :?

Här kommer lite bilder iallafall!

Soppapumpsrelä, vippbrytare till fläktar och soppapumpsrelät och laddtrycksstyrningen har hittat hem.
Image
Image
Image

Lyfte i motorn för att kolla hur grenröret passa, inget tog i och det var ganska gott om plats runt omt. Den bakre wastegateflänsen vinklas lite åt sidan så det blir mer plats för downpipen.
Image
Image
Image

Posted: 27 Mar 2010, 23:40
by RWHP
Något har hänt i väntan på delar som förhoppningsvis kommer nästa vecka :) Fått tillbaka några grejer från polering, blev riktigt blankt!
Image

Byggde en SST till ringen som håller soppapumpsarmaturen.
Image

Grenrör coatat och monterat, tog bara 4 timmar och slipa till muttrar och pinbultar haha ;)
Image
Image
Image
Image

Posted: 31 Mar 2010, 12:07
by RWHP
Blev i garaget till halv sex imorse, tar tid att hållla på och löda osv när man inte har rätt grejer men det blev gjort iallafall :) Så litar jag inte på kabelskor för fem öre, så de typ hårdlöds fast så lite krympslang på de.. Så här är reläna till linelocken.
Image
Image

Jag vet inte men helt plötsligt kändes en oljefilterförflyttare onödig ;) :?
Image

Modifierad strumpa till en orignal bränslepump, nu får Weldon pumpen suga i sig bäst den vill utan skit :)
Image

Posted: 19 Apr 2010, 21:58
by RWHP
Bromssystem färdigt, inkopplat med en B&M linelock solenoid. Håller på och jävlas med att få det att funka med tutknappen.
Image
Image

Helt orignal utvändigt förutom RMM vinge och läpp, smuttness :D
Image

Posted: 22 Apr 2010, 20:54
by RWHP
Den här borde väl räcka? 8)
Image
Image
Image
Image

Så lite rör för att bygga 2 dumptubes/screampipes..
Image

Riktigt fin oljeretursfläns made by PPF!
Image

Inredningen har kommit ihop igen, panelerna är omlackade och så har det tillkommit kromringar ;)
Image

Nya mätare installerade..
Image