Page 2 of 9
Posted: 14 Jan 2010, 15:23
by RWHP
Bmwandreas wrote:Kan greja en BW 80mm med 75/83 turbin och A/R 1.25 . Den borde sitta fint!
Airwerks ST78an ska tydligen vara mer snabbspoolad än BW80n, funderar på den
Posted: 14 Jan 2010, 15:38
by Bmwandreas
Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn
Posted: 14 Jan 2010, 15:56
by Grefven
Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare
du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.
(väldigt internt skämt)
Posted: 14 Jan 2010, 16:12
by RWHP
Bmwandreas wrote:Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn
Jo men Airwerks finns ju med mindre turbinhjul och T6 fläns de gör ju inte BW?
Posted: 14 Jan 2010, 16:14
by RWHP
bullen! wrote:Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare
du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.
Har redan fått förfrågan om en Compturbo och de va väl inte allt för intressant
Posted: 14 Jan 2010, 16:16
by Grefven
hehe.
Posted: 14 Jan 2010, 16:22
by Bmwandreas
RWHP wrote:Bmwandreas wrote:Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn
Jo men Airwerks finns ju med mindre turbinhjul och T6 fläns de gör ju inte BW?
Jo jag frågade. ST står för small turbine. Alltså är det en helt vanlig 378 med 75/83 turbin och det går att få med 1.25 A/R T6.
Posted: 14 Jan 2010, 16:29
by RWHP
Bmwandreas wrote:RWHP wrote:Bmwandreas wrote:Haha du kan få den med 78mm om du vill. Då är det är samma turbo fast olika namn
Jo men Airwerks finns ju med mindre turbinhjul och T6 fläns de gör ju inte BW?
Jo jag frågade. ST står för small turbine. Alltså är det en helt vanlig 378 med 75/83 turbin och det går att få med 1.25 A/R T6.
Ahhaa
Ja men då lär de kunna bli en beställning snart då
Posted: 14 Jan 2010, 16:30
by Bmwandreas
Jag får priset på den imorn. Skickat dig ett pm då.
Mvh
Posted: 14 Jan 2010, 16:31
by jimpa
bullen! wrote:Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare
du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.
HAHAHHAHAHAHA!!
Posted: 14 Jan 2010, 17:36
by M_power86
Fin bil btw låter redigt skönt dom där supramotorerna! lite offtopic fråga men har du någon aning om hur mkt original TwinTurbo stakar & kolvar håller för?
Lycka till med bygget nu!
Mvh
Posted: 14 Jan 2010, 22:07
by RWHP
M_power86 wrote:Fin bil btw låter redigt skönt dom där supramotorerna! lite offtopic fråga men har du någon aning om hur mkt original TwinTurbo stakar & kolvar håller för?
Lycka till med bygget nu!
Mvh
Det är lite olika, finns en kille i tyskland som precis bromsat 1066whp med oöppnad motor och har kört så dom senaste 2 åren, finns faktiskt många som plockat ur 1000hk med orignal grejer men frågan är ju hur länge det håller. Hyffsat driftsäkert är väl ungefär 6-650hk
Posted: 05 Feb 2010, 16:53
by RWHP
Posted: 27 Mar 2010, 23:40
by RWHP
Posted: 31 Mar 2010, 12:07
by RWHP
Posted: 19 Apr 2010, 21:58
by RWHP
Posted: 22 Apr 2010, 20:54
by RWHP