Page 2 of 18

Posted: 23 Nov 2009, 12:13
by Fredriktak
Coolt bygge! :)

Posted: 23 Nov 2009, 15:04
by Tysken
Gott att det gick att använda min gammelvev från touringen.

Posted: 23 Nov 2009, 15:08
by Bäckis
Hade den inte varit så pajj hade det gått att offsetslipa mer :)

Posted: 23 Nov 2009, 15:36
by ///Peter
Bäckis wrote:Hade den inte varit så pajj hade det gått att offsetslipa mer :)


Än mer? vad sjutton kör man för lager då, lr går man på andra stakar med mindre mått i storändan?

Posted: 23 Nov 2009, 15:52
by pelko
Smakfull bil.

Är den där snickaren bil-skadad han också eller ville han bara ha lite mer skjuts i sin BMW så ni sa att ni skulle fixa lite? :)

Mvh

Posted: 23 Nov 2009, 16:21
by nicke.t
fixa lite :lol: fin kärra.

Posted: 23 Nov 2009, 16:47
by E34 RRT
underligt kortta insugsrör!? har du ett bromspapper på motorn skulle vara intresserad att ta en titt på det!

Posted: 23 Nov 2009, 17:20
by robbz
btw...ska ni köra med bw:s nya comp serie?

vi tänkte köra den men väntar och ser hur slutresultatet blir med 375:an.
-compen verkar vara en riktigt lovande serie :)

/mvh

Posted: 23 Nov 2009, 17:23
by PiLlEvAn
///Peter wrote:
Bäckis wrote:Hade den inte varit så pajj hade det gått att offsetslipa mer :)


Än mer? vad sjutton kör man för lager då, lr går man på andra stakar med mindre mått i storändan?[/qu2undersidanote]

Därför att man måste ta mera på "ovansidan" för att ta bort repor där.

Insugningsrören är inte så korta som det ser ut fuelrailen täcker ju en del så de inte syns pluss instick i plenum.

Posted: 23 Nov 2009, 17:46
by banzai
Ball som fan. E28 turbo är bara så rätt, såg den i Orsa och man blev ju lite nyfiken eftersom man inte har sett så mycket om den.

Posted: 23 Nov 2009, 18:12
by Bäckis
Det är en skitfin kurva på maskinen.

Insug och grenrör kommer inte användas på nya motorn och är till salu.

Posted: 23 Nov 2009, 20:01
by Bonje
Insug och grenrör kommer inte användas på nya motorn och är till salu.
Jag förstår om ni måste snida ett nytt grenrör för turbons skull? Men varför bygga nytt insug, får nya toppen så pass mycket resta kanaler att ett nytt måste till eller?
Det ska bli väldigt kul att följa det här projektet och se vad det presterar i slutänden.. FRÄNT! :)

Posted: 23 Nov 2009, 21:07
by Bmwandreas
robbz wrote:btw...ska ni köra med bw:s nya comp serie?

vi tänkte köra den men väntar och ser hur slutresultatet blir med 375:an.
-compen verkar vara en riktigt lovande serie :)

/mvh


Jag vill köra en Precision 4782 billet. Men den är lite dyr. Vi får se hur mycket han vill pröjsa.

Posted: 23 Nov 2009, 21:29
by Pimplaren
:( jag som ville vara värst..... hehe

Vad är tanken att ni ska varva? lär bli grymt med s38 vev osv! ska garanterat bygga en sån maskin såsomning om :P

Posted: 23 Nov 2009, 21:37
by Bmwandreas
7500 är lagomt att varva.

Posted: 23 Nov 2009, 21:42
by Pimplaren
Fint, 7500 med bra hållbarhet!
Pallar blocket med så pass mycket borr?

Posted: 23 Nov 2009, 23:17
by jorgen
Bäckis wrote:Det är en skitfin kurva på maskinen.

Insug och grenrör kommer inte användas på nya motorn och är till salu.


Lite priser är ju aldrig fel :wink: vart tog bw snurran vägen då?