Page 2 of 23
Posted: 27 Nov 2009, 18:26
by Tingsdalsracer
fin bil,,
Posted: 04 Dec 2009, 19:00
by jorgen
Då har man varit till godisfabriken o fyllt på med lösgodis
.
Någon som har möjlighet att ganska snabbt lätta ett 240mm svänghjul?
Posted: 11 Dec 2009, 17:31
by jorgen
Lite pyssel i väntan på att jag ska få tillbaka diffen. den ska få 3.64 utväxling o bli uppspänd.
Håller på att byta ut alla bakvagns bussningarna. Även fjädrarna har bytts
Har påbörjat uppstädningen av motorutrymmet o passat på att fräscha till en lite av det som inte höll den standarden som jag vill ha.
Hx55 har fått smaka på polermedel. Avgashuset har blir fattigmans cotad
Även wg:n fick sej en rengörning, polerning,nya bultar, koppling + ett luftfilter
Pleniumet fick sej en riktig omgång. Resen av motorutrymmet kommer att rensas upp rejält efter nyår i samband med att det ska bli lite mer en "PPF HO"
Eftersom turbon o wg:n blev polerade så gick det av bara farten att polera dumpen också. tyckte den blev riktigt stilig ist för blå:)
Tagit bort den rostiga deiselböjen till slutrör o byggt ett eget med 2st polerade pipor som det ska vara på en m535
Posted: 11 Dec 2009, 19:27
by Pimplaren
Hehe tryckslangen ser helgalen ut... utlopp turbo.
Posted: 11 Dec 2009, 19:47
by christoffer jansson
Jag gillar silicon böjen mellan turbo och tryckröret till ic´n...
Annars såg den väl cool ut,men en rejäl uppstädning av pannrummet ser ut att behövas.
Posted: 11 Dec 2009, 20:21
by Grooverhound
ja en 135graders slang på turbon där hade suttit som en smäck
Posted: 11 Dec 2009, 20:51
by jorgen
huset är inte rättvridet än så det är lungt
Posted: 20 Dec 2009, 13:26
by jorgen
Då har den kommit ut ur garage med de ny vintersulorna. med den vill inte gå riktigt rent. tomgången vandrar mellan 600-1250 o lambdan vandrar mellan 0.8-1.2 på tomgång. tomvarvar man den så går den normal men när man kör så blir det en del misständningar o blöddrande. Har bytt stift o msd spole men inget hjälper
någon som har något förslag?
ny 67mm autometer laddtrycksmätare. Även lcd displayen till vemset fick sej en uppfräschning....
...även pedalerna kunde man inte låta bli
En bmw ska ha 2 pipor bak så när det var hyffsat lugnt på jobbet så tillverkades dom
Posted: 20 Dec 2009, 18:55
by Klangen
Ser bra ut
Posted: 23 Dec 2009, 13:49
by jorgen
En stor goo hög med ppf godis
Posted: 23 Dec 2009, 17:27
by johankihl
Fan vad du kostar på dig, ser riktigt bra ut. Har du fått ordning så den går som den ska? 13cm is på sjön nu så snart är du välkommen på isbattle i Degerfors!
Posted: 23 Dec 2009, 18:00
by jorgen
Jag tänker inte bli rikast på kyrkogården iaf
. jag tror det, kopplade ur lambdan idag o då verkade den gå bättre men jag han inte med en provtur tyvärr men det bli i mellandagarna. jag lär ju inte ha en chans med mina dubbade 205 men det ska bli riktigt skoj
Posted: 02 Jan 2010, 17:37
by jorgen
Om allt går som det så så är det mappning/bromsning nästa vecka. Ska bli kul att få lite papper på före o efter ombyggnationen
Posted: 03 Jan 2010, 12:01
by daniel-635
Det kan vara lite knepigt att få lambdaregleringen att funka bra på tomgång med VEMS, även om den fungerar bra på högre last.
Om ni inte får ordning på det vid mappningen kan det vara ett snik tips att helt enkelt stänga av lambdaregleringen under 1200 Rpm.
Sen beror det ju naturligtvis lite på hur man sköter tomgångs regleringen också.
Posted: 03 Jan 2010, 12:14
by jorgen
Den går riktigt stabilt o fint nu. även på tomgång
borde iaf passera 400whp stäcket
Posted: 04 Jan 2010, 21:12
by jorgen
Då får man tacka för en givande em i avesta
. Resuterade i att ärtan trollade fram 45whp till
.
Resutatet blev:
435whp vid 6200rpm (vartstoppet)
542nm vid 5400rpm
Måste säja att jag är mer än nöjd med tanke på att det är på 98
Posted: 04 Jan 2010, 21:15
by johankihl
jorgen wrote:Då får man tacka för en givande em i avesta
. Resuterade i att ärtan trollade fram 45whp till
.
Resutatet blev:
435whp vid 6200rpm (vartstoppet)
542nm vid 5400rpm
Måste säja att jag är mer än nöjd med tanke på att det är på 98
Det duger rätt långt i en vinterbil
Grattis att den fungerade!