Page 2 of 10
Posted: 21 Feb 2010, 21:25
by alpinabiturbo
Bara att kämpa på så du kanske hinner dra ett par 740is i sommar, ja tycker även att du ska förgasarkonvertera så slipper du pilla med sprut..
Posted: 21 Feb 2010, 22:29
by ToTTeN
va finns det bmw 740 IS??? trodde bara att det fanns 318is och och 1 till. 325is?
Posted: 21 Feb 2010, 22:37
by joon
ToTTeN wrote:va finns det bmw 740 IS??? trodde bara att det fanns 318is och och 1 till. 325is?
Volvo 740is menar han nog;).
Posted: 05 Mar 2010, 18:56
by ToTTeN
jaha....
Mycket mer blästrat och beställt.
Väntar på saker ifrån zinkningen och planing av topp och block så att man kan börja montera!!!
Posted: 09 Mar 2010, 20:27
by ToTTeN
Idag skulle kolvringar. ramlager. kedjor. vevlager och mycket mer kommit. Försenat självklart.
Mls packningen har hittat hem.
Zinkningen skall vara klar i morgon hoppas jag.
I helgen så planade jag toppen och topp deckade blocket
Toppen tog vi 0.06mm på och blocket 0.04mm. Riktigt nöjd med att vi ej behövde ta mer.
Isär riven. Väntar på planing
Kollar så att den inte är skev.
första lagret. 0.0¨4mm
andra lagret. 0.03mm till Totalt 0.06mm för att få plant.
Bröstkåpan monterad lite provisoriskt och uppsatt i fräsen.
0.03mm så va vi klara här med.
Klart.
Posted: 09 Mar 2010, 21:45
by M3Crille
Tjusigt!
Posted: 11 Mar 2010, 17:27
by ToTTeN
Va detta mycket för att få det rakt?
Posted: 12 Mar 2010, 20:47
by ToTTeN
Sådär Då har man honat blocket. monterat veven med nya lager och fått hem prylar ifrån zinkningen. Ska iväg med det på pulver lack i morgon.
Pressade även i ett par bussningar år m_a_c till hans utställningsbil som ska stå på elmia iår.
Ny zinkat
Ny zinkad framvagn
Lite till
Posted: 12 Mar 2010, 20:56
by Grefven
är jag dum om jag är skeptisk till att plana med en fräs som inte tar hela bredden på toppen?
Posted: 12 Mar 2010, 21:03
by Pitbull
bullen! wrote:är jag dum om jag är skeptisk till att plana med en fräs som inte tar hela bredden på toppen?
Inte alls Bullen. Man ska bara använda ETT skärstål för att få de hundra.
Annars måste man mäta in alla skärstålen i fräshuvudet.
Och även ska den ta över hela ytan.
/ Mvh
Posted: 12 Mar 2010, 21:06
by Pitbull
När jag planade toppar innan så tillverkade jag ett huvud som man satte fast ett snabbstål som tog över hela ytan.
Blev skitfint och helt hundra över hela toppen.
Posted: 12 Mar 2010, 21:18
by Grefven
förstår hur du menar. en "släng" med ett skär. låångsam matning på fräsbordet.
Posted: 12 Mar 2010, 21:26
by Pitbull
bullen! wrote:förstår hur du menar. en "släng" med ett skär. låångsam matning på fräsbordet.
Precis!!
Posted: 13 Mar 2010, 19:53
by ToTTeN
bullen! wrote:är jag dum om jag är skeptisk till att plana med en fräs som inte tar hela bredden på toppen?
Håller helt med dig men vi hade ingen större fräs tyvärr. Har inga kanter alls imellan dock så ser det ut som det pga mot/med fräsning.
Hoppas att detta kommer att fungera annars får man väll gråta en skvätt och riva. (Är några motorer som är planade på detta sätt innan och de har fungerat.)
Idag har jag tyvärr bara jobbat. Men på rasten stack jag ner och monterade bakre kåpan för veven (den med packbox) och även bröst kåpan och la på de nya kedjorna.
Han som skulle pulverlacka ville inte svara i telefonen idag så får prova i morgon istället.
Inga bilder tyvärr.
Posted: 27 Mar 2010, 10:42
by ToTTeN
Posted: 31 Mar 2010, 21:11
by ToTTeN
Fått stålomspunna broms slangar runt om.
monterade ner bakvagnen lördag morgon sedan ställde jag upp och kopplade el i kompisene s40 blue exklussive som ska ställas ut på elmia i helgen.
Igår blev det att byta broms slangar på en kompis v70
Och idag har jag börjat pressa i bustningar och hjullager. och byggt mig några nya broms rör.
Drivaxelbultarna satt som fan. Inte rätt sätt men fungerade.
Bakvagnen. Och obligatoriska släggan
Förra årets svetsade diff. Får se om den hamnar på igen.
Posted: 04 Apr 2010, 00:13
by ToTTeN
Polyretan + powerflex bustningar. Ser bra ut?
powerflex + nya broms sköldar bak. Bakvagnen är blästrad, zinkad och sedan pulverlackad