Page 2 of 9
Posted: 17 Nov 2009, 12:39
by Krigh
Det är inka.
Har för mig att den hette BMW 022 (dock ej 110% säker).
Posted: 17 Nov 2009, 18:52
by Oskar
Krigh wrote:Det är inka.
Har för mig att den hette BMW 022 (dock ej 110% säker).
Tackar!
Jag får köpa en skvätt och se hur det stämmer
Posted: 18 Nov 2009, 06:57
by Oskar
Ännu en fråga till någon tidigare ägare som vet...
Jag fick med ett modifierat m20 tråg. Måste det användas eller funkar det med ett orginal ? Enklare att fråga än att prova.
Posted: 18 Nov 2009, 09:38
by Krigh
Tyvärr så får det inte plats med ett original om du inte flyttar motorn framåt.
Posted: 28 Nov 2009, 08:09
by Oskar
Posted: 28 Nov 2009, 18:26
by Pimplaren
Sån fin bil sån fin turbo.. och ett sånt grenrör??? hehe
Blir nog en kanon bil detta, 2002orna är riktigt tuffa.
Posted: 28 Nov 2009, 21:26
by Oskar
Jo du vet hur det börjar...först jag ska använda orginalmotorn och bara ha en fräck bil, sen hmm kanske en m20b25 då får jag ju samma effekt som 2002 Turbo, sen hmm kanske jag skulle ha en turbo på - köper kit på e-bay, sen hmm kanske skulle ha alldeles förmycket effekt jag köper en riktig turbo.
Budgeten är ju tyvärr en begränsning så grenröret får hålla så länge det håller. Saker som spricker går ju att laga
Kanske kinesen som gjorde det hade en bra dag vi får se.....
Posted: 02 Dec 2009, 10:34
by Oskar
Motordelar lackerade och montering påbörjad.
Nu börjar ju motorn se bra ut
Blästrat & omlackat tråg med oljeretur. Fick även göra en nivåplugg för oljenivå då den delen där oljestickan sitter är bortmoddad. Men det ska väl fungera bara lite omständigare än att dra upp en sticka.
Har även haft hjälp av min dotter. Hon har varit med och hjälpt till sedan start med den gamla karossen.
Idag ska vi försöka sätta i motorn så att vi kan bygga downpiperör och wastegaterör. Ska även försöka hänga upp kyl & intercooler på någon form av fäste på motorn om det fungerar. Vore praktskt att lyfta ur allt på en gång när man ska ha i och ur motor.
Posted: 04 Jan 2010, 19:50
by Oskar
Motorn är fortfarande inte i bilen
mest för att det är så förbannat kallt.
När vi byggde huset så sa snickarn
-Ska jag isolera garaget också ? Det blir 6000 kr extra
Jag svarade ju smart som jag är
-Nejdå det ordnar jag sen...
Nu är det 5 år senare och fortfarande ingen isolering....
Jaja får väl hoppas på mildare väder eller dra i gång byggfläkten någon dag.
Har iaf köpt mig en Nuke fuelrail av PPF och begagnade spridare av Avvah som jag monterat idag.
Fick börja med att såga lite i mitt nyclakade insug. Varför blir det alltid så?
Tillverkde fästen till fuelrailen
Nya "Blackline"
Blev helt ok tycker jag
Köpte mig en bättre koppling (Köpte nån e-bay skit när detta skulle bli snik som skulle palla 300nm men lamellen som var med där passa inte ens.) Nu bättre 618 platta med 4-puck sinter
Som ni märker så tar jag helt enkelt mycket bilder istället för att göra så mycket, men jag hoppas på varmare väder så ska det nog bli lite bättre fart
Posted: 10 Jan 2010, 20:19
by Oskar
Motorn är nu monterad.
Idag var det bara -10 i garaget så jag passade på
Känns grymt skönt att ha fått i den.
Ett stort steg i rätt riktning.
Posted: 10 Jan 2010, 20:38
by Andy_b
fan du bor i ed såg jag nu ... då kanske man får se bilen live igen snart då ... ska flytta ner till tanum innom snar framtid värkar det som kul kul
Posted: 10 Jan 2010, 23:40
by Pitbull
Många ++++++ för turbon.
Sjukt många --------- för grenröret.
Annars så blir detta ballt bygge.
Posted: 11 Jan 2010, 08:04
by Oskar
Andy_b wrote:fan du bor i ed såg jag nu ... då kanske man får se bilen live igen snart då ... ska flytta ner till tanum innom snar framtid värkar det som kul kul
Ja då lär du nog få se den Tanum är ju i krokarna. Får jag bara klart den så lär jag ju köra en del
Posted: 11 Jan 2010, 08:15
by Oskar
Pitbull wrote:Många ++++++ för turbon.
Sjukt många --------- för grenröret.
Annars så blir detta ballt bygge.
Jag får väl ta och köpa mig ett riktigt grenrör av PPF. Har funderat på detta en tid nu och så får det nog bli så fort det trillar in lite cash.
Men du kanske behöver ett grenrör
du köpte ju den tillhörande kina turbon.
Posted: 06 Feb 2010, 19:04
by Oskar
Nu har jag fått mig ett riktig grenrör så slipper jag oroa mig för det.
(Och lyssna på gnäll
)
Från PPF Svart coatat med T3 fläns och Tial 38 fläns
Posted: 06 Feb 2010, 19:20
by nicke.t
fint grenrör.fet kärra de där.mvh
Posted: 06 Feb 2010, 21:15
by Highburg
Blir ju Kalas bra det där..
Bra att du bytte grenrör