Har lagt igen hålen på M3 baken nu iallafall, ska hämta glasfiberväven nu någon dag så ska jag förstärka allt och sen spackeldags. Men jag gjorde även ett ryck nu ikväll, klarar inte av och sitta inne o glo på idol om man inte dricker öl..
Så bromsköldarna där fram åkte åt helsike. Främst för att få bättre kylning, ska sedan dra kylningsrör till bromsarna från dimljushålen på M3 fronten. Men det får ni se sedan. Sen ser det dessutom lite bättre ut.
Oken ska givetvis renoveras, seda så ser även allt silvrigt ut i hela framvagnen pga slipdammet..
Allt här i framvagnen ska också lackas och fixas senare..
I väntan på det jävla kolfibret så började jag med motorn, så det bara är o skicka i den i bilen så fort den är lackad, om det nu händer det här decceniet.
Började med att högglanspolera ventilkåpan, insidan där tändspolarna sitter ska det lackas silver. Ska även hämta ett motorstativ imorgon eller på tisdag så jag kan göra iordning hela motorn.
...
Efter lite slipande med grovt papper..
2h senare.. Är inte riktigt nöjd så ska slipa ännu mer sedan.
Blir kul o få upp maskinen i motorstativet, så ska jag slipa hela blocket med en ståltrissa och sedan lacka det.
Några stag som sitter på maskinen, har för mig de höll i soppaledningarna.. Den vänstra ska givetvis också högglanspoleras.
Jo, men blir o behålla den här maskinen original och leta efter en till b25a o konvertera. Ska bara få lite koll på ekonomin först, förhoppningsvis blir det en del stenläggarjobb framåt vår o sommarkanten så där inkasseras det en del.
Lite sådär smått bakfull så fick man pallra sig ut i garaget ändå för att slipa o dona, körde en grovslipning på en del grejjer som sedan ska högglanspoleras.
Bilder..