Page 2 of 4
Posted: 16 Feb 2006, 08:52
by Bmwandreas
T-kors oljetryckskontakten.
Posted: 17 Feb 2006, 13:07
by salman
Går inte sveta på en alu bit på filter huset och sen montera nippel??
Posted: 18 Feb 2006, 08:41
by salman
Någon??
Posted: 18 Feb 2006, 09:57
by Fido85
du gör enklast som andreas berättade...kostar ju int så mkt en stålomspunnen slang eller vad du nu tar och ett T-kors...
Posted: 14 Mar 2006, 17:57
by Muxxor
[quote="Bmwandreas"]T-kors oljetryckskontakten.[/quote]
Brukar ni göra så? Är det inte risk att det blir olika flöde genom båda kretsarna?
Posted: 14 Mar 2006, 18:31
by peppe
Muxxor wrote:Bmwandreas wrote:T-kors oljetryckskontakten.
Brukar ni göra så? Är det inte risk att det blir olika flöde genom båda kretsarna?
Jag tror inte att det är någon risk, har aldrig stött på problem, eller märkt skillnad på oljetrycket vid t-korsning eller inte.
Posted: 18 Apr 2006, 21:45
by Dofilus
Tryck är som spänning(el). samma vid paralell koppling
Posted: 26 Apr 2006, 10:59
by Mavoma
hmmm... returen min er 20mm utvendig, håper det går bra :

Posted: 26 Apr 2006, 13:30
by peppe
Mavoma wrote:hmmm... returen min er 20mm utvendig, håper det går bra :

Vad är det för innermått då? Det är ju det som är intressant.
17-18mm ?
Posted: 04 Sep 2006, 17:22
by Overcharged
röret har ni konat det och tryckt in det en bit in i tråget och sedan svetsat det?
spelar det ngn jätte stor roll vilken lutning returen har på tråget?
och att turbon kommer exakt vid returen?
går det att göra ngn slags plugg man kan ha när man inte kör turbo?
kan man bara ta en bit slang och en bit aluminium?
tack för svar!
---------------------------------
Rickard
Posted: 05 Sep 2006, 22:26
by Overcharged
en fråga till:
Är det svårt att få plats med en Hx40 på samma ställe som ppf har satt turbon?
någon som vet?
Posted: 05 Sep 2006, 22:29
by Bmwandreas
Overcharged wrote:röret har ni konat det och tryckt in det en bit in i tråget och sedan svetsat det?
spelar det ngn jätte stor roll vilken lutning returen har på tråget?
och att turbon kommer exakt vid returen?
går det att göra ngn slags plugg man kan ha när man inte kör turbo?
kan man bara ta en bit slang och en bit aluminium?
tack för svar!
---------------------------------
Rickard
Röret måste ha lite fall ner i tråget.
Det är ett helt runt 25mm rör.
Och JA det är svårt att få plats med HX40, men det går om man ger sig fan på det:)
Posted: 05 Sep 2006, 22:40
by bmw_fredde
Jobbigt som faan å få plats men ja lyckades klämma ner en hx50 på min förra motor!
Posted: 06 Sep 2006, 15:17
by Overcharged
fan också låter jobbigt
men om man monterar turbon jäms med topplocket vbar ska man ta oljereturen då?
måste man ta den i blocket lr?
Hx35 är den mycket mindre än hx40 måttmässigt?
schysst att ni svarar på frågorna, det tackar man för
inte lätt när man alldrig byggt något liknande förr

Posted: 23 Nov 2006, 15:40
by zeiss
Jag undrar samma sak som Overcharged här, hur gör man oljereturen när man kör turbon ovanför grenröret?
Svetsa rör vid samma plats på tråget och längre slang bara eller finns det smidigare/bättre sätt?
Posted: 23 Nov 2006, 16:10
by Bäckis
Med turbon högt har man fler alternativ. Vi brukar gänga och dra i en koppling i bröstkåpan.
Posted: 05 Dec 2006, 16:48
by sotarn
vad e bröst kåpan??
