Page 2 of 2
Posted: 09 Jul 2006, 21:33
by NORMIND
Bmwandreas wrote:E21_Rille wrote:Bmwandreas wrote:Ta DA-motorsport angivna effekt x 0.5
satt bra länge och läste där... verka inte så seriöst tyckte jag...
Nej dom är ganska omtalade runt om i Världen.
PBW berättade att DAs 1000+hk M3 turbo inte spann på 3an i 150km/h med vanliga däck. Han tyckte min gick bättre:)
inte för att detta igentligen hör hit men jag personligen skulle ju hälre ha en bil som inte spinner i 150 än nån som gör det...
bilen lär ju gå bättre om man kan få ner effekten istället för att spinna bort den... eller har jag fel ?
Posted: 09 Jul 2006, 22:57
by Strandholm
NORMIND wrote:Bmwandreas wrote:E21_Rille wrote:Bmwandreas wrote:Ta DA-motorsport angivna effekt x 0.5
satt bra länge och läste där... verka inte så seriöst tyckte jag...
Nej dom är ganska omtalade runt om i Världen.
PBW berättade att DAs 1000+hk M3 turbo inte spann på 3an i 150km/h med vanliga däck. Han tyckte min gick bättre:)
inte för att detta igentligen hör hit men jag personligen skulle ju hälre ha en bil som inte spinner i 150 än nån som gör det...
bilen lär ju gå bättre om man kan få ner effekten istället för att spinna bort den... eller har jag fel ?
Vad är det för mening med att försöka få ner effekt man inte har?
(med risk föratt m3e30 blir sur på mig nu)
Posted: 09 Jul 2006, 23:44
by NORMIND
Amplify wrote:NORMIND wrote:Bmwandreas wrote:E21_Rille wrote:Bmwandreas wrote:Ta DA-motorsport angivna effekt x 0.5
satt bra länge och läste där... verka inte så seriöst tyckte jag...
Nej dom är ganska omtalade runt om i Världen.
PBW berättade att DAs 1000+hk M3 turbo inte spann på 3an i 150km/h med vanliga däck. Han tyckte min gick bättre:)
inte för att detta igentligen hör hit men jag personligen skulle ju hälre ha en bil som inte spinner i 150 än nån som gör det...
bilen lär ju gå bättre om man kan få ner effekten istället för att spinna bort den... eller har jag fel ?
Vad är det för mening med att försöka få ner effekt man inte har?
(med risk föratt m3e30 blir sur på mig nu)
jo men som andreas skrev att deras inte klarade spinna på 3an och att han gick bättre låter ju lite som att hans kan spinna på 3an vilket då är helt onödigt... tycker jag
Posted: 10 Jul 2006, 07:08
by Bmwandreas
Man kan faktist dosera effekten med gaspedalen.
Posted: 10 Jul 2006, 09:26
by NORMIND
Bmwandreas wrote:Man kan faktist dosera effekten med gaspedalen.
klart man kan... tycker endå att om man har 2bilar med "1000hk" den ena spinner och den andra inte vilken skulle man välja ? den som inte spinner måste ju skicka ut effekten ner i backen och då läre den ju gå mycke bättre...
Posted: 10 Jul 2006, 09:40
by Bmwandreas
På högre växlar har man fäste, vilken tror du går bäst då?
Posted: 10 Jul 2006, 10:37
by Vigge
Saken va väl att dom sa att dom hade 1000 häst men då skulle den förmodligen spinna på 3:ans äxel i 150km/h vilket den tydligen inte gjorde. Andreas har ca 1000 häst å hans spinner garanterat alltså e de lite fuffel å båg med häst antalet i deras.
Posted: 10 Jul 2006, 10:54
by Bmwandreas
Jag har 700-750, och mer går fan inte att ha på gatan.
Posted: 10 Jul 2006, 14:38
by Fear This
garanterat skitsnack om deras sk "1000hk" maskin.. min drog lös på 3an när laddet kom med s50 turbo motor, 255:or bak och 0,7bar i ladd.. och jag hade inte i närheten av några 1000hk
kanske 400-450? vem vet..
Posted: 10 Jul 2006, 22:19
by NORMIND
Bmwandreas wrote:På högre växlar har man fäste, vilken tror du går bäst då?
ja men läs vad jag skrev två 1000hk bilar... en spinner och en inte...
Posted: 10 Jul 2006, 22:22
by Bmwandreas
Jo men det var knappt 500hk i ena, det märker man skillnad på:)
Skulle den inte spinna med 1000hk skulle den självklart gå bättre..
Posted: 10 Jul 2006, 22:25
by NORMIND
Bmwandreas wrote:Jo men det var knappt 500hk i ena, det märker man skillnad på:)
Skulle den inte spinna med 1000hk skulle den självklart gå bättre..
det är sant hur mycke pulver som finns eller inte finns kan jag inte svara på...
på den andrapunkten är vi helt överens
Posted: 11 Jul 2006, 00:05
by m3e30
nogna som har tips til min fråga??? hvad for en kompressor kan ni anbefala? och hvad for et kompresjonforhold?
Posted: 11 Jul 2006, 00:33
by bin larsen