Page 2 of 57
Posted: 13 Oct 2009, 21:49
by Pitbull
bullen! wrote:bara älskar gamla opel, ford osv. riktigt coola bilar.
Har du tagit dina piller Bullen??
Posted: 13 Oct 2009, 22:53
by simon
som jag sa åt dej från början.. i med bmw turbo så de blir lite skjuts i kärran..
Posted: 14 Oct 2009, 12:04
by Ronnie AVR
Pitbull wrote:bullen! wrote:bara älskar gamla opel, ford osv. riktigt coola bilar.
Har du tagit dina piller Bullen??
Har du tagit dina isf med tanke på vad just tillförde denna tråd
Posted: 15 Oct 2009, 23:36
by Fernis1
Här kommer lite film på bilen din som du säkert känner igen
http://www.youtube.com/watch?v=uhaUyM3zr74
Posted: 16 Oct 2009, 15:10
by erikjakan
Hehe tack fernis =)
Fet kul med en liten återblick! Några små sketna skalper har det blivit iaf
Posted: 16 Oct 2009, 15:19
by Pimplaren
Dendär filmen är NICE tycker jag
Posted: 16 Oct 2009, 15:57
by Fernis1
No problemo
Posted: 20 May 2010, 10:35
by erikjakan
Igår skulle det banzaistartas med slicks, resulerade i en spräckt diff...
Så om nån vet någon med en Ascona A axel liggandes, hojta till! Även tomma axlar av intresse!
/Erik
Posted: 20 May 2010, 11:29
by pizza
325 bakvagnen passar stortsett rakt upp på Manta/Ascona B, nya fästen men dom va enkla å logiska, bredden e samma så ET lirar bra på fälgar, ja, det e jävligt fint å hänga upp med PPF axlar osv
Posted: 20 May 2010, 14:53
by Pimplaren
Opel va..
Posted: 20 May 2010, 18:08
by ramberg
PM skickat, ang. bakaxel.
Posted: 20 May 2010, 18:17
by Nisse Järnet
Låter som du behöver min M40 maskin jag har stående, den orkar nog inte pajja nån diff =D
Posted: 20 May 2010, 18:38
by BaCCoN
Jag har en bakvagn om det behövs
Posted: 20 May 2010, 21:28
by jorgen
tycker du ska i med en arg s14
Posted: 21 May 2010, 08:37
by erikjakan
pizza wrote:325 bakvagnen passar stortsett rakt upp på Manta/Ascona B, nya fästen men dom va enkla å logiska, bredden e samma så ET lirar bra på fälgar, ja, det e jävligt fint å hänga upp med PPF axlar osv
Är bredden verkligen samma? Min är 1380mm mellan anläggningsytorna!
/Erik
Posted: 23 May 2010, 10:40
by erikjakan
Nu har det funderats lite.
Blir nog en 1030 axel från 240 med nya lager, torsendiff, 4.10 utvxl. Allt från bakaxel.se
Sen ett momentstag, sveakardan. Omborrad bultcirkel till 4/100.
S50 är nåt jag skulle vilja prova sen i denna bil, en lätt vässad sugis!
/Erik
Posted: 24 May 2010, 16:20
by erikjakan
Nu är en 1031a med torsendiff och nya lager överallt beställd, ny kardan, skivor bak.
Tänkte köra volvo ok bak såklart, Frågan är hur det blir med huvudcylindern? Min är original vad jag vet.
Nån som vet kolvarea på volvo 240 bak ok?
/Erik