Hur prioriterar ni erat bilintresse i livet?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

airs

Post by airs »

bullen! wrote:
Pitbull wrote:tar lån för att kunna bygga bil?

så kan det ju inte va? :lol: skulle vara kul att se killarna i lyxfällan höra en sån grej.

Lyx F: "Du har alltså lånat 200000:- för att trimma din bil?"

-ööh, ja"

Lyx F: alltså, du ska betala ränta på en bil som du inte får använda och som inte ens fungerar, detta är ju bara en hög med skit som inte är värt något alls"

-ööh...
Finns ett avsnitt om en kille som hade köpt en volvo V70 och trimmat för 700.000, lånade pengar. Istället för att laga taket på huset så det inte regna in :lol:
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
Grefven

Post by Grefven »

airs wrote: Finns ett avsnitt om en kille som hade köpt en volvo V70 och trimmat för 700.000, lånade pengar. Istället för att laga taket på huset så det inte regna in :lol:
nä? det har inte jag sett. stämmer det verkligen?

vet att det var en idiot med en v70r men den var standard, dock lån på 400k inköp typ.

och en kille med nissan pulsar.
_Johnny_

Post by _Johnny_ »

airs wrote:
bullen! wrote:
Pitbull wrote:tar lån för att kunna bygga bil?

så kan det ju inte va? :lol: skulle vara kul att se killarna i lyxfällan höra en sån grej.

Lyx F: "Du har alltså lånat 200000:- för att trimma din bil?"

-ööh, ja"

Lyx F: alltså, du ska betala ränta på en bil som du inte får använda och som inte ens fungerar, detta är ju bara en hög med skit som inte är värt något alls"

-ööh...
Finns ett avsnitt om en kille som hade köpt en volvo V70 och trimmat för 700.000, lånade pengar. Istället för att laga taket på huset så det inte regna in :lol:
700k på en V70? Är det ens möjligt?
VF_BMW

Post by VF_BMW »

haha..d va en V70R...hans fru jobbar på mitt jobb...fyfan va hon drog sig undan veckorna efter programmet visades..iaf nog om henne..och honom

självklart tycker man det är svindyrt att bygga en ball bil..
har själv 2 E30s..en i garaget och en jag kör runt i.
men man får juh så mkt mer för pengarna än om man bara skulle hålla på dem eller köpa en flashig tv som ändå visar samma kanaler som en annan..kanske lite bättre bild..
det mest positiva är att man lär juh sig så jävla mkt av polare och från forum som detta. för ca 2 år sedan var jag helt grön inom trim osv..nu bygger ja ihop en smid m20..håller på lära mig mappa tack vare att kompisen snubbla in i de träsket..man förstår lite mer hur en motor beter/funkar när man börjar ändra på bränsle/tändningen osv..

tycker det är väldigt ballt och kommer aldrig sluta pga pengarna..
finns juh såklart annat att göra men det kostar oxo pengar så varför inte göra det man tycker är kul...
320IM-90 m20b25 überladdad
325IM-88 originalare
nicke.t

Post by nicke.t »

jag tycker det är helt normalt lägga tusentals kroner i månaden på bil/mc för de är mitt intresse man ska ju göra de man vill så länge man lever.som bullen sa,de är inte lånade pengar. de kommer ju nya varje månad om man jobbar.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Grefven

Post by Grefven »

generellt gör alla av med sina pengar.

så även de jag känner som inte har något bilintresse har lika lite pengar över varje månad. för alltid är det något som kostas på. antingen är det en vanlig hobby, en udda hobby eller vardagen som kostar. en vintersemester, en sommar semester och någon semester inom landet brukar vara vardag hos många. inte hos mig. inte av den anledningen att jag tvunget vill lägga pengar på hobbyn bara, för kostar hobbyn för mycket så tycker jag inte det är kul heller. utan för att jag verkligen inte uppskattar att resa på semester.

några exempel från min arbetsplats:

thailand 2 ggr per år. och eventuellt att de tar en tredje vända med "knullbombaren" från köpenhamn som bara är där i 4 dagar eller liknande.

eller så byter man färg på huset var 3:e år. glasar in verandan. fixar ett rum i huset riktigt flott varje år. när rummen är slut att fixa så gör man någon bastu eller badtunna. kanske lägger glaserade takpannor och putsar gamla villan. sätter plattor osv.

eller så har man en husbil för 600000:- eller kanske en tattartermos för 400k.

eller en båt, kanske med fiskeutrustning.

några arrenderar jaktmark och har en bil som de köpt enbart för jakten. någon defender eller liknande. halva garaget är ett kylrum där man kan hänga viltet och ta ur det.

det går några bmw turbo på det....

och sist men inte minst:

en usel hopplös stackare samlar på pengar. alltså inte någon numismatiker utan bara en snåljävel som har 15 grader i huset, släckt överallt. låter inte kärringen köra bilen för det är dyrt. äter dåligt för att mat är dyrt, unnar sig inte något alls överhuvudtaget för att det kostar pengar. han har haft fjärrkontrollen till Luft/luft pumpen med sig till jobbet så hon inte ska kunna slösa pengar och höja värmen, han har skruvat ur lampor för att hon brukar tända där han tycker det är onödigt, han har blivit förbannad när hon tagit 5:- extra pålägg på pizzan och sen inte ätit upp hela, årets tragedi för honom var när kärringen köpte tidingen M3 till honom och han redan hade det nummret. alltså en utgift på 59:- helt i onödan som inte går att få ogjord.

Man lever bara en gång och man väljer verkligen hur kul man ska ha.
Burn0ut

Post by Burn0ut »

Brukar inte tänka så mkt på det där. Det får kosta vad det vill. Livet är för kort för att hålla på att bekymra sig om allt.
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
nicke.t

Post by nicke.t »

tragisk jävla snubbe,alla väljer ju själv som sagt men kul liv.fett me pengar på kontot när man dör. dumt :!:
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Thörn

Post by Thörn »

Det e nog SMS lån som gäller :lol:
Nä skämt åsido, jag förstår precis vad du menar, har funderat på samma sak, men mer på lägenhetsköp osv.
Tror många får, kanske ärver pengar när gammelmor/far går bort eller så får de ett startkapital av mor och far när de flyger ut.
Sedan tar extralån på lägenheten för en grym bil då lägenheten gått upp i värde :lol:

Annars är det ju vanliga billån som gäller om man inte sparar ett antal år.
Bilar är ju rätt små pengar om man jämför med en juste lägenhet i stan.

För egen del så försöker jag prioritera, eg tror jag inte att jag har så mycket roligare med bilen om den är påkostad XXX tusen mer.
Gör man det mesta själv och "inte behöver ha allt top of the line färdigt igår" så funkar det för mig och sambo.
Jag tar en sak i sänder/jagar flaskhalsar så känns det mindre tufft i kassan även om det eg inte är så, möjligen för att man köper delen på lönen och inte på lån då.

Om man skall leka med "dom stora pojkarna" på strippen tex är det nog i slutändan lite av störst plånbok som får snabbast bil, iallafall om någon snuskigt förmögen skulle ge sig fan på det.

Sponsavtal osv är ju annars bra grejer om man är fattig knegare och skall upp över gärdsgårdsnivån jag e på :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

morfar säger alltid "sista skjortan har inga fickor"
Fredriktak

Post by Fredriktak »

3000kr för mig i månaden inkl gemensamt semestersparande. Lika gör tjejjen till ett "gemensamt konto". Det är lagoma utgifter, då är allt betalt. internet, tele, försäkring, vovven, vetrinnär kostnader, hyran ja allt..
Räknar med 2000kr till per person när husköp blir aktuellt, och topplån kommer inte behövas, då man kan lägga det kontant.

Skulle jag ha mer utgifter får jag panik.. :/ Vill ju leva med. Bilintresset är ett intresse som FÅR kosta pengar.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
PiLlEvAn

Post by PiLlEvAn »

En klok man sa
Jag lever inte för att jobba, Jag jobbar för att leva
Lite svart kneg drygar ut lönen ganska bra
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Hansa

Post by Hansa »

Jag tycker jag tjänar bra och har ca 7-8k ut varje månad OM inte skatten på bilen kommer samma månad. sambon pröjsar mat och el hemma. har typ 8.000kr över varje månad att leka för när allt är betalt och sparkontot påfyllt med några tusen. Men runt den 22-23 varje månad finns det inte många hundralappar kvar på "lek-kontot" men då har jag en rätt "hög" levnadstandard, käkar i stort sett alltid ute, en dagens varje dag för 75kr (1500kr/mån), sen en dosa snus varje dag 50kr (1400kr/mån) sen blir det nån snackspåse där och nån dricka där typ 40kr varje dag (1120kr/mån) så totalt 4020kr går på SKRÄP varje månad! skulle kunna ha en rätt fin bil istället bara av att sluta äta ute varje dag. men som dom flesta här säger!

PRIORITERINGAR!!!!!!!!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
RickardP

Post by RickardP »

Jag har än inte lagt några jättepengar på mitt projekt, men har man inget jobb så har man inte. Dock så börjar jag nu på måndag, och jag har redan nu planerat att lägga 99% av första månadslönen på bilen.

Vet inte om alla tycker om mitt sätt, men det är iaf ett jävligt bra sätt att se hur mycket man lagt ner på bilen/bilarna, iaf för oss yngre :wink:

OBS: 535i är reservdelsbil.
Image
Last edited by RickardP on 08 Oct 2009, 19:29, edited 1 time in total.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
r.ivars

Post by r.ivars »

antar att min historia skulle vara intressant?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Pimplaren

Post by Pimplaren »

To much!

17000 efter skatt:

5k i fasta utgifter
4k "bensin/mat" handlar när det behövs, Sambon och jag delar på mat.
Resten bil/skojj.

:)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
pelko

Post by pelko »

r.ivars wrote:antar att min historia skulle vara intressant?
Verkligen :)

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Post Reply