Page 2 of 2

Posted: 16 Sep 2009, 08:32
by Bäckis
Ni hade ju kunnat vrida originalkammen för att få mer toppeffekt och mindre vrid, men ni kanske ville ha det sådär?

Är chockad över att det finns männsikor som 2009 inte förstår att originalkovar kan gå sönder när som helst, även med 300hk. Håller de så håller de, men man ska inte höja ögonbrynen och tycka det är konstigt när de går av på mitten. Har sett det där mååånga ggr. :)

Posted: 19 Sep 2009, 17:02
by BMW_320turbo
ville ha en lättkörd motor sen så vill jag att drivlinan ska hålla någorlunda så jag är nöjd :D

duger till att åka krokiga 70 vägar och sladda vid korvkiosken iaf 8)

Posted: 20 Sep 2009, 04:48
by lillis
BMW_320turbo wrote:ville ha en lättkörd motor sen så vill jag att drivlinan ska hålla någorlunda så jag är nöjd :D

duger till att åka krokiga 70 vägar och sladda vid korvkiosken iaf 8)


Då borde ni väl gjort som bäckis sa? vridet dödar! :wink:

Posted: 20 Sep 2009, 09:18
by ramberg
lillis wrote:
BMW_320turbo wrote:ville ha en lättkörd motor sen så vill jag att drivlinan ska hålla någorlunda så jag är nöjd :D

duger till att åka krokiga 70 vägar och sladda vid korvkiosken iaf 8)


Då borde ni väl gjort som bäckis sa? vridet dödar! :wink:

...och även gör så däcken klöser loss, det är när du får fäste det smäller rakt av. :wink:

Sen är det väl klart att det har sin medverkan, för annars skulle väl inte saker som medbringare, drivaxlar och diff gå åt skogen på löpande band.