Rekommendera en laståsna!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Lastade förra torsdagen i en c20xe motor i en gammal hederlig Opel corsa, kalla bilen för laståsna är väl o ta i men det jag ville poängtera är att det mesta går, beror på idioten som vill utföra det bara!
Vill man sitta bekvämt och veta att man inte får en motor genom sig ifall det smäller så är det ju inte valet av bil... men som sagt, det mesta går.
Hade det varit en Merlin V12 så hade jag vart ruskigt impad bullen! =)
Vill man sitta bekvämt och veta att man inte får en motor genom sig ifall det smäller så är det ju inte valet av bil... men som sagt, det mesta går.
Hade det varit en Merlin V12 så hade jag vart ruskigt impad bullen! =)
kul med många föslag.. tack tack.
Lite respons tillbaka då.
Har varit öppen för det mesta, fwd, rwd, 4wd, tyskt, svenskt etc. Det jag fått fram.
Audi s4/s6. Ej intresserad av v8:orna, enbart 5cyl turbo..
De är dyra, de billigaste jag hittat brukar ligga på runt 30k, har gått över 30k mil. O tittar man på de allra billigaste brukar de skenerellt vara i rätt dåligt skick.
hade budgeten legat på 40k max så hade det vart ett mycket intressant alternativ dock.
855 AWD/ T5
ALLA säger att volvos AWD e rent skräp, så då återstår i princip 855 t5. De ska vara rätt schyssta men slukar soppa, vilket även nämnts här.
Merca, ford, gammal volvo etc blir det nog inte.
Några bilar jag e sugen på just nu är:
* 525 touring
* 855 T5
* Saab 9-5 2.0t/2.3t kombi
* V70, gärna med turbo
Skulle eventuellt kunna tänka mig följande också:
* Audi A6 quattro avant
* Volvo 945 turbo
* Subaru impreza gt "kombi" (kanske litet lastuttrymme o obekväm??)
* 320/323/328 e36 touring
* Audi a4 1.8t/ts avant
Några andra alternativ ??
mvh
Lite respons tillbaka då.
Har varit öppen för det mesta, fwd, rwd, 4wd, tyskt, svenskt etc. Det jag fått fram.
Audi s4/s6. Ej intresserad av v8:orna, enbart 5cyl turbo..
De är dyra, de billigaste jag hittat brukar ligga på runt 30k, har gått över 30k mil. O tittar man på de allra billigaste brukar de skenerellt vara i rätt dåligt skick.
hade budgeten legat på 40k max så hade det vart ett mycket intressant alternativ dock.
855 AWD/ T5
ALLA säger att volvos AWD e rent skräp, så då återstår i princip 855 t5. De ska vara rätt schyssta men slukar soppa, vilket även nämnts här.
Merca, ford, gammal volvo etc blir det nog inte.
Några bilar jag e sugen på just nu är:
* 525 touring
* 855 T5
* Saab 9-5 2.0t/2.3t kombi
* V70, gärna med turbo
Skulle eventuellt kunna tänka mig följande också:
* Audi A6 quattro avant
* Volvo 945 turbo
* Subaru impreza gt "kombi" (kanske litet lastuttrymme o obekväm??)
* 320/323/328 e36 touring
* Audi a4 1.8t/ts avant
Några andra alternativ ??
mvh
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
ramberg wrote:Passat V6 4motion
+Går fint
+Bra säkerhet i
+Helt ok/rymligt lastutrymme
-slukar dock soppa, aldrig under 1l/mil samt olja.
Volvo V70R AWD
+Går helt ok
+Bra säkerhet i
+Helt ok/rymligt lastutrymme här med
-Slukar soppa, fått ner i 0.9l/mil på 98okt, drar mer sås på 95.
MB W124
+Skön komfort
+Bra säkerhet för åldern
+Rymligt lastutrymme
-Slöa om man inte köper en av de större modellerna 250TD / 300E
BMW E34 Touring
+Rymligt lastutrymme
+Bra komfort
-Slöa beroende på modell
Vore jag som du så skulle jag även kika upp Audi's avanter, inte lika stor erfarenhet utav dom dock.. men en Audi är alltid en Audi.
Bra komfort och säkerhet, går mjukt och fint!
Stort sagt av nån som TYDLIGEN aldrig ägt en Passat V6 Syncro, den ligger i stan på 1,08 , landsväg 0,92, detta uppmätt själv med fulltank och kört ca. 15mil innan jag tanka å räkna på det.
Olja har den tyvärr inte heller dragit, byter olja var 1000e mil ungefär och kollar nivån 2-3ggr mellan och den drar inte en droppe.
Går svinfint å kul å sladda med på vintern med tiplådan.
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
En gammal v70 skulle ja sattsat på tycker dom e driftsäkra å går lasta rätt bra,lätt å mecka me billiga delar. soppaförbrukning tycker ja e rätt ointresant . några tusingar hit eller dit utslaget på alla andra kostnader å köra bil.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
pizza wrote:Stort sagt av nån som TYDLIGEN aldrig ägt en Passat V6 Syncro, den ligger i stan på 1,08 , landsväg 0,92, detta uppmätt själv med fulltank och kört ca. 15mil innan jag tanka å räkna på det.
Olja har den tyvärr inte heller dragit, byter olja var 1000e mil ungefär och kollar nivån 2-3ggr mellan och den drar inte en droppe.
Går svinfint å kul å sladda med på vintern med tiplådan.
Pizza
Häv inte ur dig allt för mycket på direkten kanske...?
Erfarenhet utav en viss Passat V6 4Motion -01:a på 190häst, mer koll på vad som utbjuds i modellprogrammet av motorer vet jag ej då jag inte är insatt i dom dära bilarna alls mer än denna.
Och den drar både sås och olja som satan och ALLTID gjort det, punkt slut. Eller är det du som äger bilen tro och vet bäst?
Den går bra och fint som den ska/bör och läcker inte olja nånstans, och ryker heller icke, även fast jag är väldigt skeptisk till att den ska dra så pass mycket olja som den gör så har jag för mig det står i manualen att den ska dra en hel del.. men tycker det är orimligt!
Nog med bitschfight kanske, är väl inte direkt samma variant av modell vi pratar om?
nicke.t wrote:En gammal v70 skulle ja sattsat på tycker dom e driftsäkra å går lasta rätt bra,lätt å mecka me billiga delar. soppaförbrukning tycker ja e rätt ointresant . några tusingar hit eller dit utslaget på alla andra kostnader å köra bil.
överskattad bil...
jag har en 92 ans toyota hillux... 4 wheels if you need..
en bil som hamnar i topp listan jag har.
alla vill köpa den å skicka den till africa...
-
Vart får ni ifrån att en volvo 855 t5 drar mycket soppa.?
Jag kör en fekzen chippad t5 me avgassystem , jag tog en tur till västerås, me acc,n på ifrån gävle, jag körde då på 0,75 utan problem.
Blandad körning ligger jag på litern.
Så att säga att en volvo drar mycket soppa, det är nog o ta i., jag åker mycket billigare än jag gjorde me bmw,n ialla fall., plus att jag ahr mycket mer hk o leka me om jag vill.
oDet är baar o fälla sätet i volvon, så kan man lasta ruskigt ruskigt mycket i den,
Det märktes väldigt bra när jag flyttade för nån vecka sen, o å hängde vi på släp efter me, känndes inte ens att släpet var me, för att bilen är så pass stark som den är.
Jag kör en fekzen chippad t5 me avgassystem , jag tog en tur till västerås, me acc,n på ifrån gävle, jag körde då på 0,75 utan problem.
Blandad körning ligger jag på litern.
Så att säga att en volvo drar mycket soppa, det är nog o ta i., jag åker mycket billigare än jag gjorde me bmw,n ialla fall., plus att jag ahr mycket mer hk o leka me om jag vill.
oDet är baar o fälla sätet i volvon, så kan man lasta ruskigt ruskigt mycket i den,
Det märktes väldigt bra när jag flyttade för nån vecka sen, o å hängde vi på släp efter me, känndes inte ens att släpet var me, för att bilen är så pass stark som den är.
tony wrote:nicke.t wrote:En gammal v70 skulle ja sattsat på tycker dom e driftsäkra å går lasta rätt bra,lätt å mecka me billiga delar. soppaförbrukning tycker ja e rätt ointresant . några tusingar hit eller dit utslaget på alla andra kostnader å köra bil.
överskattad bil...
som ex så tog jag
å kasta upp 500 + på flaket ..kärra bakom..600kg..
sen så kan man köra över lera ..åkrar ..skog.. mm...
visserligen svagaste/å slöaste 2.4...motorn. men du slipper meka..
om man brydde sig så skulle man kast i en liten turbo..snurra..
tony wrote:tony wrote:nicke.t wrote:En gammal v70 skulle ja sattsat på tycker dom e driftsäkra å går lasta rätt bra,lätt å mecka me billiga delar. soppaförbrukning tycker ja e rätt ointresant . några tusingar hit eller dit utslaget på alla andra kostnader å köra bil.
överskattad bil...
som ex så tog jag
å kasta upp 500 + på flaket ..kärra bakom..600kg..
sen så kan man köra över lera ..åkrar ..skog.. mm...
visserligen svagaste/å slöaste 2.4...motorn. men du slipper meka..
om man brydde sig så skulle man kast i en liten turbo..snurra..
Pickup är grejen! Kör l200 och Det är jäkligt skönt att kunna slänga upp vad som hellst på flaken och bara köra.
Och du kör aldrig fast!
David Levin
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)