Page 2 of 2

Posted: 11 Sep 2009, 07:38
by jorgen
Själv vill jag ha tvärt om. vill ha snabbt ax. har 4.10 o grtrag 265 på en 2:an :) . 282.6 vid 8500rpm

Posted: 18 Sep 2009, 09:05
by Jonsku
E34 525tds has typ188 LSD with 2,65 ratio. It's also bolt-on to E30 by changing the rear plate ;)

Posted: 18 Sep 2009, 12:05
by Scrazher
bullen! wrote:som sagt. kronhjul och pinjong från 2,93 e34 540 autiomat passar i största huset. jag hade 535 e34 utväxling 3,64 på min touring och bytte till 2,93. jag är 99% säker på att det är "lägsta" utväxlingen som finns till stora huset.

guldutväxling till zf.
Nu har jag skruvat på tok för lite diff än för att kunna ställa rätt frågor känns det som...
Men jag har en 540diff som ska på en e30 och undrar om det går att flytta över "allt" till det "stora" huset istället för att bygga om fästena i bakvagnsbalken?
Är ju dumt att lägga ner arbete på att söka ett tomt diffhus om det ändå inte passar... :wink:

Posted: 18 Sep 2009, 12:10
by Grefven
en 540 klump passar inte alls på en e30. du får bygga om upphängningen till diffhuset, ha en kardanknut som passar på diffen och sen så får du åka med de stora knutarna, osv osv.


se "hur man bygger skottsäker bakvagn" för mer info.

Posted: 18 Sep 2009, 16:57
by Scrazher
bullen! wrote:en 540 klump passar inte alls på en e30. du får bygga om upphängningen till diffhuset, ha en kardanknut som passar på diffen och sen så får du åka med de stora knutarna, osv osv.


se "hur man bygger skottsäker bakvagn" för mer info.
Det är jag fullkomligt medveten om..
Och just därför jag frågade om innehållet från den (e34 540) passar i ett annat hus; som i sin tur passar på e30 balk. Kanske va för otydlig i mitt tidigare inlägg?

Posted: 18 Sep 2009, 17:02
by Grefven
det vågar jag inte svara på.