Page 2 of 8

Posted: 01 Oct 2009, 16:46
by Christian.N
Hur tror ni en så kallad "Avesta breddning" skulle se ut på volvon?

Tankar, förslag?

http://savarturbo.se/~peppe/MEDIA/BREDDNING/

Posted: 01 Oct 2009, 19:08
by Christian.N
Nu är det ganska så ändrade planer på Volvon.
Får hem en "grej" i helgen :D Bilder och mer info kommer såsmåning om!

(kommer fortfarande hålla mig inom BMW familjen när det gäller motor)

Mvh

Posted: 01 Oct 2009, 19:32
by Grooverhound
bmw v8? :lol:

Posted: 01 Oct 2009, 19:56
by Carlsson
Christian.N wrote:Var iväg idag och hämtade en donatorbil.

E34 525 -91

Ska plocka fram och bakvagn och lite andra detaljer som ska föras över till volvon hade jag tänkt.



tror nog du ska behålla volvons framvagn den har ju kuggstång. just E34 framvagnarna är ju ganska glappiga pga styrväxeln!

Posted: 01 Oct 2009, 20:02
by Christian.N
Grooverhound wrote:bmw v8? :lol:


Hmm kanske det kanske ;)

Posted: 01 Oct 2009, 20:03
by Christian.N
Carlsson wrote:
Christian.N wrote:Var iväg idag och hämtade en donatorbil.

E34 525 -91

Ska plocka fram och bakvagn och lite andra detaljer som ska föras över till volvon hade jag tänkt.



tror nog du ska behålla volvons framvagn den har ju kuggstång. just E34 framvagnarna är ju ganska glappiga pga styrväxeln!


Jo den ska behållas. lika så bakaxeln. Blir nog och göra en egen där med E34 M5 klump fast fortfarande behålla den som stel axel..

Posted: 02 Oct 2009, 17:25
by Rikard B
Christian.N wrote:
Carlsson wrote:
Christian.N wrote:Var iväg idag och hämtade en donatorbil.

E34 525 -91

Ska plocka fram och bakvagn och lite andra detaljer som ska föras över till volvon hade jag tänkt.



tror nog du ska behålla volvons framvagn den har ju kuggstång. just E34 framvagnarna är ju ganska glappiga pga styrväxeln!


Jo den ska behållas. lika så bakaxeln. Blir nog och göra en egen där med E34 M5 klump fast fortfarande behålla den som stel axel..


är bara nyfiken varför m5 klump och bygga om saker?. 1031 svettsad skruvar du ju bara dit borra lite i drivaxlarna mot diff sidan så håller d ju bra för svineri :D

Posted: 03 Oct 2009, 10:58
by Grooverhound
Christian.N wrote:
Grooverhound wrote:bmw v8? :lol:


Hmm kanske det kanske ;)


Kan ju nästan säg att man trodde rätt :lol:

Posted: 03 Oct 2009, 17:08
by Carlsson
Jag hade också planer på M60 först men det blev änna jobbigt med tråget så jag sket i det. men du kanske löser det E36 alpina finns ju med M60 dom måste ju ha bakhängttråg där kanske lösningen finns. ska du köra manuell eller automat???

Posted: 03 Oct 2009, 17:40
by Christian.N
Carlsson wrote:Jag hade också planer på M60 först men det blev änna jobbigt med tråget så jag sket i det. men du kanske löser det E36 alpina finns ju med M60 dom måste ju ha bakhängttråg där kanske lösningen finns. ska du köra manuell eller automat???


Varför måste jag köra med bakhängtråg för? jag besämmer ju själv vart jag vill ha motorn med tanke på att torpedvägg och allt är borta?

Utveckla gärna.

Mvh

Posted: 04 Oct 2009, 22:14
by Carlsson
Christian.N wrote:
Carlsson wrote:Jag hade också planer på M60 först men det blev änna jobbigt med tråget så jag sket i det. men du kanske löser det E36 alpina finns ju med M60 dom måste ju ha bakhängttråg där kanske lösningen finns. ska du köra manuell eller automat???


Varför måste jag köra med bakhängtråg för? jag besämmer ju själv vart jag vill ha motorn med tanke på att torpedvägg och allt är borta?

Utveckla gärna.

Mvh


trodde inte att du skulle ha nya motor plaseringen så långt bak :o

Posted: 04 Oct 2009, 22:44
by St3v3

Posted: 12 Oct 2009, 20:22
by Christian.N
:twisted:

Image


Motorn ska längre bak, ville bara se ungefär hur det kommer bli...

Posted: 12 Oct 2009, 20:37
by Jockek
Det ser rått ut!! :twisted:




Mvh
Joakim

Posted: 12 Oct 2009, 20:49
by Bmw*Alex
fint som snus :D

mvh

Posted: 12 Oct 2009, 23:07
by kopi
fan va fint! tråget passade skitbra föresten :D

Posted: 13 Oct 2009, 10:55
by 525mannen
Fasiken vad skumt tråg, vad är det för oljevolym i en sån där pjäs?

Ser fränt ut!