Page 2 of 2

Posted: 09 Sep 2009, 16:37
by Franzén
Men för fan... :shock:


:lol:

Posted: 09 Sep 2009, 17:01
by joacim77
bubbel wrote:jag kan använda rosa när min ska ihop :) volvos flytande packning är det 8)


Haha....jag ska fan oxå använda det i vinter när motorn ska kollas över.... 8)

Posted: 09 Sep 2009, 17:03
by joacim77
Tänkte bara uppdatera tråden med att jag nu kollat mina pluggar och som var blöta över hela ytan som ligger an mot toppen. Nu är det lite packning där så jag hoppas att det var där problemet var. Bra att veta för er andra som hade samma problem. :D

Posted: 12 Sep 2009, 12:45
by joacim77
Kan även uppdatera med att min o-ring vid kamaxeln var dålig så det läckte där oxå.... Kan vara bra för er som kollar i tråden och har samma problem i framtiden.

Re: Problem M20B25 läcker olja

Posted: 06 Jun 2016, 20:52
by bmw-slangen
Stötte själv på samma problem nu...

Läcker mycket olja vid den bakre högra klacken (och endast lite vid den främre högra klacken).

Original block och original topp skimmades av, original Elring topplockspackning, original topplocksskruvar, åtdragna med korrekt moment och i rätt ordning.


De berömda halvmånarna ska inte läcka, de visste jag om innan och tätade dessa mycket noggrant.
Vad jag kan se och känna så är det helt torrt bak på toppen.
Således är det med största sannolikhet läckage mellan block och topp.


@all : Antar att ni lägger ett extremt tunt lager från början, kommer ju att pressas ut till mycket tunt lager när man drar topppen.


@joacim77 : Vilken o-ring vid kamaxeln syftade du på (som läckte) ?
Kan det vara #8 i skissen nedan?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1908" onclick="window.open(this.href);return false;


Image

Re: Problem M20B25 läcker olja

Posted: 08 Jun 2017, 20:10
by bmw-slangen