Repor, planing av topp (BILDER)

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Sådär, nu är det fixat :) Pratade med "chefen" och visade toppen och nu är det som det ska vara!

Till 99% var det för att dom planade med ventilerna i så har det tagit i pyttelite i insugsventilerna och orsakat reporna.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Nox
Posts: 558
Joined: 02 Dec 2008, 21:13
Location: Stockholm

Post by Nox »

bmw-slangen wrote:Kan inte alls mycket om metallbearbetning, men använder man inte i princip alltid planfräsning (dvs metallen bearbetas med ett rörligt roterande skär) för att bearbeta block och toppar?

Eller är slipning lika vanligt?


Man kan annvända Fräsh och slip.

I plugget hade vi både fräs och slip.
Dock inge sandpapper i slipen utan slittrissa.

I slipen så fäste man toppen och bordet rörde sig, inte trissan.
Fräsen ja de fattar ju alla.
076-115 58 55
-88 E30 325IK
Post Reply