Jerico DR4 nått att ha?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- vectramicke
Ska man åka dragracing är jericolådan, DR4, ett väldigt bra val. Jag åker sådan i min 745a, den är väldigt snabbväxlad. har åkt 9.57 med den, kanske ca 600hk i motorn.. Rätt vettig bakvagn också då förstås.
Sitter även Jerico låda i Freddes mattsvarta 142a, den vita mettis 142an, den mattröda dräparPVn från västerås, Team volverine åkte med sån tidigare, och många fler mitten 8sec bilar. Funkar väldigt bra.
Rekomenderar även denhär tråden: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11232
Sitter även Jerico låda i Freddes mattsvarta 142a, den vita mettis 142an, den mattröda dräparPVn från västerås, Team volverine åkte med sån tidigare, och många fler mitten 8sec bilar. Funkar väldigt bra.
Rekomenderar även denhär tråden: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11232
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
1.04 60fot
Tackar så mycke, ska läsa igenom den där tråden nu.
Blir ju i prinicp bara strippen körningar så då kanske man ska försöka få råd till en sån här låda.
En fråga till dig som kör med en, hur är de med service på dom, lär dom gås igenom ofta och byta grejer eller är de bara att hålla efter oljan och tuta å köra?
MVH
Blir ju i prinicp bara strippen körningar så då kanske man ska försöka få råd till en sån här låda.
En fråga till dig som kör med en, hur är de med service på dom, lär dom gås igenom ofta och byta grejer eller är de bara att hålla efter oljan och tuta å köra?
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- vectramicke
Det lilla jag kört med min verkar det lugnt med service. Hålla den med olja som sagt, och sen lär man väl få byta dogringarna någon gång kanske. och kanske något lager. Men jag skulle tippa på att det är några år mellan dom servicearna beroende på hur man kör förstås.
Volverine lär ska ha lyckats spräckt ettans drev en gång, men dom åkte väl treskivig tilton då, å de e ju rätt stumt, så det är klart det sliter på grejjerna.
Volverine lär ska ha lyckats spräckt ettans drev en gång, men dom åkte väl treskivig tilton då, å de e ju rätt stumt, så det är klart det sliter på grejjerna.
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
1.04 60fot
Hmm jag som tänkt åka med den kopplingen jag har nu i sånna fall å de är en 3-skivig tilton, men wolverine har väll förmodligen mycke mer effekt än mig så de kanske går ändå.
Om jag fattat rätt så är de en så kallad uppshift låda, så de är väll lite bök att växla ner, men verkar som de går att åka lite gata om man vänjer sig vid lådan, men som sagt bara som jag läst och tror.
MVH
Om jag fattat rätt så är de en så kallad uppshift låda, så de är väll lite bök att växla ner, men verkar som de går att åka lite gata om man vänjer sig vid lådan, men som sagt bara som jag läst och tror.
MVH
- christoffer jansson
- vectramicke
jag har farit och snuskat på lite på gatan med min, det funkar nog rätt bra faktiskt. Man måste ha rätt varvtal när man växlar ner bara, är det för högt tenderar det att skorra lite.
Det är ju inget mer speciellt än en vanlig växellåda med rakskurna drev och dogringar.
Finns H-mönstrade spakställ till dom också att köpa, detdär med upshift only beror på vertical-gate spakstället, man måste lyfta på en spärr när man växlar ner bara..

Det finns en Clutchless version också på lådan, CL-4. Den är nog inte lika gatvänlig, lär ska slå ur växeln när man släpper gasen sägs det.
Det är ju inget mer speciellt än en vanlig växellåda med rakskurna drev och dogringar.
Finns H-mönstrade spakställ till dom också att köpa, detdär med upshift only beror på vertical-gate spakstället, man måste lyfta på en spärr när man växlar ner bara..

Det finns en Clutchless version också på lådan, CL-4. Den är nog inte lika gatvänlig, lär ska slå ur växeln när man släpper gasen sägs det.
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
1.04 60fot
Kanske jag som är trögfattad eller inte förstår, men varför skulle man behöva en slirkoppling?
Använder ju bara kopplingen i starten å de funkar ju med andra manuella lådor tex zf, skulle denna inte palla de? eller är de när man växlar på fullgas som de krävs en slirkoppling, nån får gärna förklara?
Självklart fattar jag också att de blir mindre påfrästning på grejerna med slirkoppling och att starten blir bättre, men bör ju gå fint att köra vanlig koppling också?
MVH
Använder ju bara kopplingen i starten å de funkar ju med andra manuella lådor tex zf, skulle denna inte palla de? eller är de när man växlar på fullgas som de krävs en slirkoppling, nån får gärna förklara?
Självklart fattar jag också att de blir mindre påfrästning på grejerna med slirkoppling och att starten blir bättre, men bör ju gå fint att köra vanlig koppling också?
MVH
- vectramicke
det funkar mycket bra att åka vanlig koppling. Åker med ..765 plattan och en 10.5" soft iron lamell nersvarvad till 240mm på min.
Det är väl sen när man åker stor åtta med gas å grejjer med 1500Nm+ direkt från start som man börjar skrota lådor om det inte slirar någonstans, Men vilken annan låda skulle hålla för det? En liten turbomotor är det nog svårt att få sönder den med.
http://www.jericoperformance.com/25.html
Det är väl sen när man åker stor åtta med gas å grejjer med 1500Nm+ direkt från start som man börjar skrota lådor om det inte slirar någonstans, Men vilken annan låda skulle hålla för det? En liten turbomotor är det nog svårt att få sönder den med.
http://www.jericoperformance.com/25.html
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
1.04 60fot
Hur mycke lär man räkna med att de kostar att ta hem en låda från USA, får man betala moms och massa avgifter?
En ny Jerico DR4 kostar ju 2995 dollar och v-gate spaken går på 465 dollar, alltså 3460 dollar som är 24 995 svenska kronor, frakten har jag ingen aning om, men som sagt va kan man räkna med att de kostar med tull å moms?
MVH
En ny Jerico DR4 kostar ju 2995 dollar och v-gate spaken går på 465 dollar, alltså 3460 dollar som är 24 995 svenska kronor, frakten har jag ingen aning om, men som sagt va kan man räkna med att de kostar med tull å moms?
MVH
- Bmwandreas
- Moderator
Ok blir ju en del påslag med andra ord, men känns ju ändå bättre att köpa en ny för ca 35000 (beroende på frakten) än att köpa en beggad i sverige för 30000:- som folk verkar vilja ha.
Är de nå annat speciellt att tänka på som privatperson så man inte blir blåst eller så?
MVH
Är de nå annat speciellt att tänka på som privatperson så man inte blir blåst eller så?
MVH
Den enda tremec lådan jag vet som gått sönder är pga att skruvarna till sprängkåpan hade släppt så den hängde i axeln.Ola t wrote:är det någon som kört sönder en tremec låda?
finns det delar att köpa?
kanske bättre att köpa en jerico låda med en gång..
Delar finns och det är rimliga priser på dom.
Tremec lådan finns även som rakskuren och med dogringar men den blir inte lika "gatvänlig" då men dom låter coolt
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
- Fredriktak