Page 2 of 2

Posted: 20 Aug 2009, 21:03
by Hansa
Fan va bökigt allt ska vara då... :D

Posted: 21 Aug 2009, 07:56
by Fn
Fick en läcka på matningsröret till min nivåreglering, slängde på sänkningssatts med dämpare och fjädrar runt om.. kapade bara matning och returröret och satte en U böj med en slang.. funkar klockers..
Det ända jag fick problem med va att den började varna för nivåreglering efter ett stunds körning, lossade då givaren vid krängaren bak och nollställde den, har inte haft några problem alls kört i tre månader nu :D

Posted: 21 Aug 2009, 11:24
by Hansa
Fn wrote:Fick en läcka på matningsröret till min nivåreglering, slängde på sänkningssatts med dämpare och fjädrar runt om.. kapade bara matning och returröret och satte en U böj med en slang.. funkar klockers..
Det ända jag fick problem med va att den började varna för nivåreglering efter ett stunds körning, lossade då givaren vid krängaren bak och nollställde den, har inte haft några problem alls kört i tre månader nu :D


Det lät ju som ett alternativ. men frågan är hur lätt det är att återställa. har inte kollat där under nått alls så har ingen aning om hur konstruktionen är uppbyggd.

Posted: 21 Aug 2009, 22:53
by Nox
Det är inge kul att kolla på skiten tyvärr. TRÅNGT så in i helvette och allting sitter typ ovanför bakvagnen så man kommer inte åt grejjerna.

Matning och returrören är dock lätta att komma åt.

Jag ska nog ta och skruva bort matning och returslangen och köpa en slags u-koppling / slang där och köpa riktiga stötisar ibak.

Sänkfjädrar har jag redan men dämpare har jag inte. Biltema har ju gasdämpare. 2 års garanti :roll:
Dock lär ju bilen bli som en svamp i arslet med den skiten.

Angående bakdämparna. Man sätter bara på fjädern och smackar up skiten om jag förstått det rätt? Inge fjäderben eller liknande ibak?