Page 2 of 6

Posted: 10 Aug 2009, 17:07
by Rikard B
denna skulle jag behövt :D ,är motorn från den röda 242an? eller har jag missat nåt :oops:

Re: Ett par bilder på min Volvo 242 med s38!

Posted: 10 Aug 2009, 17:33
by ramberg
Doktorn wrote:Ja, så här ser det ut! Bästa bil jag haft!

Det är fortfarande en volvo, säker på det är den bästa bil du haft? :shock:
Kollar man under huven så kan man förstå ett citat som: "roligaste bil jag haft" dock! 8)

bullen! wrote:jag försöker igen...

50000:- och min 242. kan även få björkar för ca 2 års eldning.

:lol:

Posted: 10 Aug 2009, 19:00
by ^MeTaNoLiC^
cool bil :) fast växelspaken förstör lite.. tycker du ska knö dit en hederlig M45-spak..
och byta till 14" plåtfälgar.. annars ser det ju bra ut med original ljuddämpare där bak och allt :)

har oxå en 242'a i samma kulör.. fast tyvärr en 76'a och med B21'a..

Posted: 10 Aug 2009, 19:42
by Doktorn
Rikard B wrote:denna skulle jag behövt :D ,är motorn från den röda 242an? eller har jag missat nåt :oops:



Ha ha! Kan jag tro! Jodå, den satt i en röd 242 innan. Men den va såå rostig så det blev ett karossbyte på semestern!

Posted: 10 Aug 2009, 20:00
by Söderling
Doktorn wrote:Ja den ska regbes. Bilen är ju en -75 så det behövs bara en "strypning" av motorn till 225 hp tror jag det var.


Ska du regga den som ombyggt fordon, som nog är enda möjligheten. Så har du 15kw/100kg som gräns. Dvs ca 250hp vid 1250kg, å den lär vara tyngre än så.

På min 242 hade ja 265hp som gräns på vikten.

Posted: 10 Aug 2009, 20:11
by Grefven
man kan sänka effekten i motorn oxå. de som säger mot mig på det är för mycket paragrafryttare och har inte provat. för det rullar fler bilar här som har sänkt effekt på en maskin då det annars var för mycket effekt kontra tjänstevikt.

Posted: 10 Aug 2009, 20:14
by Strandholm
Image

Du får vikta upp han med "stora stereopaketet" :wink:

Posted: 10 Aug 2009, 21:00
by Rikard B
Doktorn wrote:
Rikard B wrote:denna skulle jag behövt :D ,är motorn från den röda 242an? eller har jag missat nåt :oops:



Ha ha! Kan jag tro! Jodå, den satt i en röd 242 innan. Men den va såå rostig så det blev ett karossbyte på semestern!


ok gammla karossen är ju frän inte så vanlig längre heller

Posted: 10 Aug 2009, 22:27
by micke999
hur rå som hällst

Posted: 11 Aug 2009, 03:20
by Carlsson
bullen! wrote:jag försöker igen...

50000:- och min 242. kan även få björkar för ca 2 års eldning.


köp en s38 och lämmna 242an motorn och en femtedel av pengarna hos mig så har du en färdig bil att hämta en arbets vecka senare!

Posted: 11 Aug 2009, 05:32
by m_ellisson
Vrålade på gött igår när du körde förbi gamla preem macken :)

Posted: 11 Aug 2009, 06:52
by joacim77
Trvligt trevligt!!!! :P

Posted: 11 Aug 2009, 16:33
by Nellsson
Helt klart coolaste bilen man kan ha :)
Utblåset blev riktigt jävla bra också!

Posted: 11 Aug 2009, 20:20
by Grefven
Carlsson wrote:
bullen! wrote:jag försöker igen...

50000:- och min 242. kan även få björkar för ca 2 års eldning.


köp en s38 och lämmna 242an motorn och en femtedel av pengarna hos mig så har du en färdig bil att hämta en arbets vecka senare!



nä. då kan jag ju göra det själv. jag vill ha DEN -75an.

Posted: 11 Aug 2009, 22:03
by B00ST
Adde=Ledig+ny dikitalkamja= rolig film!??

Posted: 12 Aug 2009, 18:44
by Mr EmCom
Som nån annan sa, ett par 14" med snobbringar :P

Annars var den här nog den grymmaste (och störst, "vill ha"-faktor) 242:an jag sett.

Specilet eftersom kompisens farsa har en 75:a med en 350 i. :lol

Posted: 13 Aug 2009, 10:40
by Zwofurti
bullen! wrote:man kan sänka effekten i motorn oxå. de som säger mot mig på det är för mycket paragrafryttare och har inte provat. för det rullar fler bilar här som har sänkt effekt på en maskin då det annars var för mycket effekt kontra tjänstevikt.


det kan nog kanske gå, men jag tror inte effekten är problemet utan vridet med denna snurra.. man får bara ha 275 nm i en 240 kaross med ventilerade skivor oh 1031 axel.

Enklast är nog helt klart ombyggd.