m20b25turbo problemer. Med datalogg.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tenningen er rett innstillt. OT merket er på null grader!
Men han som bremset min motor sa at det virket som om tenningen "henger etter", at 12 grader f.eks bare er 8 grader...
I tillegg blåste vi ut gnisten på 1.39 bar. Kjører med MSD DIS4-plus og 3 dobble MSD coiler. Har MSD 8.5mm tenn kabler og NGK bp7es plugger.
Han som bremset motoren sa også at når man blåste ut gnisten så kan det være pga for lav tenning.
Er det riktig? Hva mener dere?
Men han som bremset min motor sa at det virket som om tenningen "henger etter", at 12 grader f.eks bare er 8 grader...
I tillegg blåste vi ut gnisten på 1.39 bar. Kjører med MSD DIS4-plus og 3 dobble MSD coiler. Har MSD 8.5mm tenn kabler og NGK bp7es plugger.
Han som bremset motoren sa også at når man blåste ut gnisten så kan det være pga for lav tenning.
Er det riktig? Hva mener dere?
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Nollade du tändningen med noll i tändningsmappen?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Bäckis wrote:Vem har bromsat motorn?
Haavard Forza ved SHS performance i Tromsø.
http://www.shsperformance.no/
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Topp er ikke sprukket men original BMW topp pakning var lekk. Ny pakning blir montert ASAP.
Har viPEC v44 med 3 punkts triggerhjul og home signal på kammen. Bruker 2 stk Hall givere.
Kan triggerhjulet være "feil"? Har vært brukt før sammen med autronic og det gikk fint.
Har viPEC v44 med 3 punkts triggerhjul og home signal på kammen. Bruker 2 stk Hall givere.
Kan triggerhjulet være "feil"? Har vært brukt før sammen med autronic og det gikk fint.
M50b25 turbomotor ønskes kjøpt! Pma..
Da har jeg fått på ny topp pakning siden jeg hadde vann i olja. Allt fungerer supert!
Men, har logget litt med min zeitronics logger.
Her er et bilde av loggen, tallene til høyre viser data ved den hvite linjen som går ned.
Altså;
6508rpm
0.69 bar boost
12.9 AFR (min lambda viser litt,magrere enn i bremsebenken)
863 C EGT.
Altså 863 grader eksostemp ved 0.69 bar! Har justert tenningen 100% med tenningslampe. Har sjekket at TDC faktisk ER TDC. Allt stemmer 100%.
Satte et merke på 22 grader fortenning på veivhjulet, satte lock timing på 22 grader, etter ca 4000rpm-6500rpm "henger" den etter ca 2 grader. Er dette nok til å få så høy eksostemp? HJEEELP!?
EGT øverst:
Men, har logget litt med min zeitronics logger.
Her er et bilde av loggen, tallene til høyre viser data ved den hvite linjen som går ned.
Altså;
6508rpm
0.69 bar boost
12.9 AFR (min lambda viser litt,magrere enn i bremsebenken)
863 C EGT.
Altså 863 grader eksostemp ved 0.69 bar! Har justert tenningen 100% med tenningslampe. Har sjekket at TDC faktisk ER TDC. Allt stemmer 100%.
Satte et merke på 22 grader fortenning på veivhjulet, satte lock timing på 22 grader, etter ca 4000rpm-6500rpm "henger" den etter ca 2 grader. Er dette nok til å få så høy eksostemp? HJEEELP!?
EGT øverst:
M50b25 turbomotor ønskes kjøpt! Pma..
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
jornab wrote:Hvorfor er den så mye magrere enn når den var bremset?
Å hvorfor henger tenninga etter viss den er riktig timet inn?
Tenninga henger vel etter pga forsinkelser. Dette kan justeres i sprutet.
Den går ikke magrere nå, det er forskjell på min bredbåndslambda og den som står i bremsebenken.
M50b25 turbomotor ønskes kjøpt! Pma..
Har justert opp tenninga 2 grader på 0.5-0.8bar fra 4000rpm til 6500rpm. Har også lagt på mere bensin. Fra ca 12.9 til 12 AF på min måler. (ca 11.5 AF i bremsebenkens måler)
Her er mapp, logg og resultatet:
6454rpm
0.64 bar boost
11.9 AFR (min lambda viser litt,magrere enn i bremsebenken)
842 C EGT.
Litt lavere, men fortsatt høy eksos temp........
Forslag??????
Her er mapp, logg og resultatet:
6454rpm
0.64 bar boost
11.9 AFR (min lambda viser litt,magrere enn i bremsebenken)
842 C EGT.
Litt lavere, men fortsatt høy eksos temp........
Forslag??????
M50b25 turbomotor ønskes kjøpt! Pma..