Page 2 of 2

Posted: 05 Aug 2009, 00:08
by dgyldmark
två cylindrar..

Posted: 15 Aug 2009, 21:17
by Wandoor
dubbla ok på bak skivorna! ;);)

Posted: 16 Aug 2009, 13:23
by jeenz
bara onödigt och behövs ej

Posted: 22 Oct 2009, 13:17
by olander_91
Jag ska bygga hydralisk handbroms nu! om jag har fattat rätt av vad tidigare användare skrev om sin chefs rally bil så var det något i stilen på min fina bild:D är det rätt?
Om det är fel, kan inte någon som vet göra ett komplingsshema på rätt sätt?

Bild
Image
Skulle vara bra om någon kunde visa hur man kan bygga handbroms ställ och vad för kopplingscylinder man ska använda sig utav.

Posted: 22 Oct 2009, 15:31
by 525mannen
Har ingen erfarenhet av hydraulisk handbroms själv, men skall också bygga en i vinter.

Min första tanke då jag ser schemat ovan är att du måste ha i åtanke att även handbromsen är en cylinder, alltså har du troligen större area på ena sidan beroende på hur den är konstruerad (kolvstången stjäl en del volym), detta ger således mer- eller mindre flöde efter handbromsen.

Mvh

Posted: 23 Oct 2009, 00:21
by jeenz

Posted: 23 Oct 2009, 14:32
by olander_91
detdär var ju skitbra tråd! alla mina besvär med handbromsen är nu borta:D

Posted: 23 Oct 2009, 16:00
by Nobbe
olander_91 wrote:Jag ska bygga hydralisk handbroms nu! om jag har fattat rätt av vad tidigare användare skrev om sin chefs rally bil så var det något i stilen på min fina bild:D är det rätt?
Om det är fel, kan inte någon som vet göra ett komplingsshema på rätt sätt?

Bild
http://i573.photobucket.com/albums/ss17 ... fdvdzf.jpg
Skulle vara bra om någon kunde visa hur man kan bygga handbroms ställ och vad för kopplingscylinder man ska använda sig utav.
Så där kör vi på robbz bil, funkar hur jävla bra som helst, inga problem alls.

Posted: 26 Oct 2009, 23:30
by jeenz
om ngn vill ha artikelnr etc för komplett stålomspunnen bromsslang till hela bilen på e34 så pma mig. Samt mått osv, dvs från huvudcylinder hela vägen till alla bromsok samt inkopplad hydraulisk handbroms!

gjorde iordning mina slangar i fredags och det blev så sjukt smutt! :D

Posted: 04 Aug 2010, 14:04
by janka
førsøker hænga med i de som sægs men vad ær den billigaste løsningen hær.. som faktiskt också funkar? har ju tagit bort de gamla systemet med rør och wire så tænkte lægga upp nya rør inne i bilen nu.. jenz.. ær de enklaste sættet att anvænda sig av backventil før att systemet ska funka smuud eller att man har två extra ok på skivorna bak, borde inte de vara de bæsta sættet efetrsom de kan vara bra att hålla stæll med handbromsen och ev korrigera med fotbroms?=)

Posted: 11 Aug 2010, 09:07
by jeenz
Smaken är som baken jannike =)
Jag har ju kopplat min handbroms i serie med orginal systemet..
Stålomspunna bromsledningar hela vägen och som alla andra skriver så funkar de ju inte så bra att bromsa med fotbroms och därefter handbroms :)
Men skit i det, man gasar upp bilen eller så kicka ner växlarna bara ;)

Skämt åsido..

Gör som du bäst känner för, dubbla bromsok dvs 2 separata bromssystem är ju helt klart det bästa, annars så backventil lösningen är ju klockren.
För oss lata så kopplar man bara i serie = )