Page 2 of 2
Posted: 28 Jul 2009, 08:16
by Bäckis
PT67 billet Nisse! Glöm aldrig tillägget
Posted: 28 Jul 2009, 08:30
by Roobin
meh fusk ju nisse.. kan ju inte åka 2,8 liter..
trodde vi skulle köra mot varann när du hade gamla setupen
Posted: 28 Jul 2009, 09:03
by Tysken
Effekt vid 2 bar?
Posted: 28 Jul 2009, 10:03
by Rsjerry
Ha ha ja ja
Jag tyckte det verkade väl vågat att kräma på så med svarvade kolvar
Posted: 28 Jul 2009, 13:25
by Fernis1
601 whp vid 2bars laddtryck
Posted: 28 Jul 2009, 15:45
by Nisse977
Gött mos Nisse!!
Vad är det för storlek på en sån turbo?
Vad fick du för vrid?
Jag fick 541rwhp på 1,8 bar med min "lilla" Sc6162 ar 0,63
Posted: 28 Jul 2009, 15:56
by Nisse Järnet
Nisse977 wrote:Gött mos Nisse!!
Vad är det för storlek på en sån turbo?
Vad fick du för vrid?
Jag fick 541rwhp på 1,8 bar med min "lilla" Sc6162 ar 0,63
67 in och 65 ut, avgashus 0.96 har jag för mig? 730wnm @ 1,4 bar om jag inte minns fel
Laddet ökas stegvis från 1,4 till 2 för att hålla nere vridet. (mellan 4 och 6000 varv ungefär, maxvrid vid 4800)
Posted: 28 Jul 2009, 16:16
by kristov
Nisse Järnet wrote:Nisse977 wrote:Gött mos Nisse!!
Vad är det för storlek på en sån turbo?
Vad fick du för vrid?
Jag fick 541rwhp på 1,8 bar med min "lilla" Sc6162 ar 0,63
67 in och 65 ut, avgashus 0.96 har jag för mig? 730wnm @ 1,4 bar om jag inte minns fel
Laddet ökas stegvis från 1,4 till 2 för att hålla nere vridet. (mellan 4 och 6000 varv ungefär, maxvrid vid 4800)
När har du max ladd med 1.2 bars-mappet?
Posted: 28 Jul 2009, 16:22
by _Kalle_
Jag har en gt4088 med 65 in o 70mm ut,0.96 A/R på min 2.8 l m20.
1mm större ventiler och z58-kam. Gav 600whp på 1.2 och 715,6whp på 1.8 bar.
Rätt stor skillnad på så lite andra grejer ändå.
Posted: 28 Jul 2009, 16:26
by Bäckis
Går nog att ta ur mer ur Nisses med samma tryck också.
Din ger ju förbannat gött med mos också Kalle. Vi ska maxa ur Nisses senare i sommar/höst så får vi se var vi hamnar
Posted: 28 Jul 2009, 16:39
by Nisse977
Sjuka effekter som vanligt grabbar
Nisse Järnet, du har samma vrid som mig, fast jag laddade 1,8 och du 1,4 bar, gött!
Ot: Du hade helt rätt Bäckis, min greppar på 4an och 5an om vägen är slät och torr (och R-däcken har lite värme) Testkörde på blött underlag första gången = inte så bra när det spinner loss på 5an i motorvägsfart och piskar upp nålen till 220km/h trots liten trottelöppning hahahaha!
Posted: 28 Jul 2009, 22:53
by Nisse Järnet
_Kalle_ wrote:Jag har en gt4088 med 65 in o 70mm ut,0.96 A/R på min 2.8 l m20.
1mm större ventiler och z58-kam. Gav 600whp på 1.2 och 715,6whp på 1.8 bar.
Rätt stor skillnad på så lite andra grejer ändå.
Jag vill också ha z58 =P Fixa klart din i morrn så kan vi filma lite sen
Posted: 28 Jul 2009, 22:56
by Bäckis
Har du Z45 än? Hoho, då finns det mkt mer att hämta
Posted: 28 Jul 2009, 23:06
by Nisse Järnet
Bäckis wrote:Har du Z45 än? Hoho, då finns det mkt mer att hämta
Jepp, den sitter fortfarande i
När kommer den nya till M20?
Nä nu ska jag ut och svina lite till, så jävla kul
Posted: 29 Jul 2009, 19:40
by Bäckis
Blir i höst vinter, perfekt för dig så du kan tukta som en dåre ett tag till innan snön kommer
Posted: 30 Jul 2009, 18:32
by ippe
När får ud laddtryck?
Posted: 30 Jul 2009, 19:50
by korre
Fyfan va gött den går!!