Page 2 of 3
Posted: 10 Jul 2009, 11:27
by banzai
Puppe wrote:beror nog på att han inte har vanosen i funktion, och har troligen ställt kamaxlarna för högsta effekt, För det var inte illa att få 535hk ur den så "lätt"
Enligt tråden på Z så har han vanosblockering men dom har inte rört kammarna alls då dom inte hade tid. Han kan säkert plocka ur mer effekt med lite kamlaborering
Posted: 10 Jul 2009, 15:22
by Grefven
helt otroligt att folk börja lipa över att karaktär osv inte är bra mm mm.
detta är unikt och skitballt.
Posted: 10 Jul 2009, 15:58
by Livinloud
bullen! wrote:helt otroligt att folk börja lipa över att karaktär osv inte är bra mm mm.
detta är unikt och skitballt.
Avundsjuka?
Posted: 10 Jul 2009, 16:32
by Strandholm
Livinloud wrote:bullen! wrote:helt otroligt att folk börja lipa över att karaktär osv inte är bra mm mm.
detta är unikt och skitballt.
Avundsjuka?
Vidareutveckla gärna hur du tänkte nu.
Posted: 10 Jul 2009, 17:20
by Nox
Helvette vilket ljud! VILL HA!
Posted: 10 Jul 2009, 20:42
by Livinloud
Amplify wrote:Livinloud wrote:bullen! wrote:helt otroligt att folk börja lipa över att karaktär osv inte är bra mm mm.
detta är unikt och skitballt.
Avundsjuka?
Vidareutveckla gärna hur du tänkte nu.
Känner du dig träffad?
Posted: 10 Jul 2009, 22:23
by Ripper
bullen! wrote:helt otroligt att folk börja lipa över att karaktär osv inte är bra mm mm.
detta är unikt och skitballt.
Oj klev jag på en öm tå för dig eller??
INGEN som "lipat" som du vill kalla de, jag började med att skriva att jag diggar bilen stenhårt för slippa såna dryga inlägg som ditt!
Skrev mer mitt inlägg i nyfikenhet över hur karaktären/registret är irl eftersom de ofta blir lite snevridet på film, Men jag förstår att folk borde vara och tycka mer som dig, de blir lättare då;)
Posted: 12 Jul 2009, 19:42
by Mats Ivarson
Tror kammarna står rätt bra för effekt, finns nog inte mycket mer att hämta där. Med lite tidigare sättning på insug kan man troligen vinna lite mellanregister men jag tror inte det är värt det, för man förlorar någon annanstans.
Studerat en del FEV rapporter från bland annat BMW M3 E46 3.2 hur de lagt kamtiderna, även Honda S2000 mm och börjar nog få en hygglig (teoretisk) känsla för vad som verkar fungera. Det jag kom fram till stämde bra med andras rekommenderingar också.
Mats
Posted: 12 Jul 2009, 19:55
by Grefven
Ripper wrote:bullen! wrote:helt otroligt att folk börja lipa över att karaktär osv inte är bra mm mm.
detta är unikt och skitballt.
Oj klev jag på en öm tå för dig eller??
INGEN som "lipat" som du vill kalla de, jag började med att skriva att jag diggar bilen stenhårt för slippa såna dryga inlägg som ditt!
Skrev mer mitt inlägg i nyfikenhet över hur karaktären/registret är irl eftersom de ofta blir lite snevridet på film, Men jag förstår att folk borde vara och tycka mer som dig, de blir lättare då;)
verkar som det var
jag som trampade någon på tårna
du kommer möta personer som tycker olika och som berättar det för dig hela livet. acceptera det.
Posted: 12 Jul 2009, 20:59
by Ripper
bullen! wrote:Ripper wrote:bullen! wrote:helt otroligt att folk börja lipa över att karaktär osv inte är bra mm mm.
detta är unikt och skitballt.
Oj klev jag på en öm tå för dig eller??
INGEN som "lipat" som du vill kalla de, jag började med att skriva att jag diggar bilen stenhårt för slippa såna dryga inlägg som ditt!
Skrev mer mitt inlägg i nyfikenhet över hur karaktären/registret är irl eftersom de ofta blir lite snevridet på film, Men jag förstår att folk borde vara och tycka mer som dig, de blir lättare då;)
verkar som det var
jag som trampade någon på tårna
du kommer möta personer som tycker olika och som berättar det för dig hela livet. acceptera det.
Ha ha rolig du, lyckas vända på den!
Se ex på Mats inlägg, de var sån info jag söker, bra!
Posted: 12 Jul 2009, 21:37
by Gallardo
Garanterat 10x coolare än en valfri turbomaskin på dryga 500hk
Grattis!
Posted: 12 Jul 2009, 22:13
by Ripper
Gallardo wrote:Garanterat 10x coolare än en valfri turbomaskin på dryga 500hk
Grattis!
Nja de beror på
Om nu robbz bestämmer sig för att han är nöjd med 500hk i sin yber grymma bmw så skulle jag ALLA dagar i veckan ta den!
Posted: 12 Jul 2009, 22:18
by korre
Fyfan, detta är precis vad jag vill ha!
Posted: 13 Jul 2009, 19:53
by Gallardo
Ripper wrote:Gallardo wrote:Garanterat 10x coolare än en valfri turbomaskin på dryga 500hk
Grattis!
Nja de beror på
Om nu robbz bestämmer sig för att han är nöjd med 500hk i sin yber grymma bmw så skulle jag ALLA dagar i veckan ta den!
Hehe men känns som att vem som helst här inne åker runt med M20/M50 snurra och plockar ut 500hk. Därför tycker jag det är mycket läckrare med en vass sugis på samma effekt
Posted: 14 Jul 2009, 22:35
by micke g
jag får lov och erkänna jag är avundsjuk... varför står de inte en sån go bil på min garageuppfart
Posted: 15 Jul 2009, 21:10
by m3gtfigge
Denna bil ger mig ståkuk
Posted: 15 Jul 2009, 21:34
by Grefven
jag hade bytt bort min m3 utan att blinka mot denna om det nu är lite möda lagd bak ombyggnationen.