Posted: 30 Jun 2009, 20:47
Ja, till 5 cyl är det V88. Det är dyrare än V44 men fortfarande klart konkurrenskraftigt och riktigt grymt.
Tänkte också på det om man tex kör S50B32 sugis. Undra om man kan få ut mer effekt än org om man monterar Vi-pec och mappar det, med monterad vanos?Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
Nja är väl mest för bättre bottendrag, typ som variabel avgasport på en 2-taktarepelko wrote:Tänkte också på det om man tex kör S50B32 sugis. Undra om man kan få ut mer effekt än org om man monterar Vi-pec och mappar det, med monterad vanos?Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
Mvh
Man kan styra allt, även S54 variabelt. Problemet är att ha tid att mappa skiten, man får räkna med några dagar. Men går ju fort om man bara ska vrida insugskammen on/off.Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
Det är V44 som gäller till din maskin.funten wrote:nice, grattis till no.1
har faktiskt inte forskat så mycket i vipec. vilken version kan man slänga ner i en m20b25, och vad ligger det i för priser? kanske ska byta ut mitt hemma löddade megasquirt ?
Hur mycket skulle man uppskattningsvis tjäna på att låta vipec styra en M50B25 (alt. M50B28) med vanos istället för att åka med det urkopplat?Bmwandreas wrote:Man kan styra allt, även S54 variabelt. Problemet är att ha tid att mappa skiten, man får räkna med några dagar. Men går ju fort om man bara ska vrida insugskammen on/off.Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
Precis, är ju "bara" on/off på insugskammarna som det är nu, men tänker sätta lika på avgaskammarna. Är 20grader den ställer om kammarna iaf, så det lär göra grym skillnad. Borde väll inte va så jättebökigt att mappa in? Inte för att en annan grejar det, men en cass kille som du fixar biffenBmwandreas wrote:Man kan styra allt, även S54 variabelt. Problemet är att ha tid att mappa skiten, man får räkna med några dagar. Men går ju fort om man bara ska vrida insugskammen on/off.