Page 2 of 2

Posted: 01 Jul 2009, 00:25
by christoffer jansson
turbojacko wrote:Menar du att det inte går att mäta spikningar på e85 med samma
utrustning som bensin?

MVH Jacob



Vad har du nu som exempel?

Posted: 01 Jul 2009, 10:49
by dgyldmark
Jag avänder ett "nockblock" från motornord. Du hör spikningar på e85 utan problem, ca 2-3 grader innan det ens antyder till spik inne i kupén. Mappa utan spik utr är meningslöst.

Posted: 01 Jul 2009, 10:51
by Bmw*Alex
dgyldmark wrote:Jag avänder ett "nockblock" från motornord. Du hör spikningar på e85 utan problem, ca 2-3 grader innan det ens antyder till spik inne i kupén. Mappa utan spik utr är meningslöst.


som kostar i dagsläget ? :roll:

Posted: 01 Jul 2009, 13:32
by Vipe

Posted: 01 Jul 2009, 17:00
by turbojacko
Jag kör med knock link.

Posted: 01 Jul 2009, 17:03
by Bmw*Alex
Vipe wrote:http://www.phormula.co.uk/ ;)


äre där pund eller ? så man får räkna med typ 3 tusen ? :) inte en alltför farlig investering :)

Posted: 01 Jul 2009, 17:57
by PegiPax
PRD här i swe är återförsäljare av PRD här i swe är återförsäljare av phormula system =)

Posted: 01 Jul 2009, 18:18
by nicke.t
va ju rätt niceprice.

Posted: 01 Jul 2009, 22:22
by dgyldmark
turbojacko wrote:Jag kör med knock link.


Nock link har jag ingen erfarenhet av, Har du gämfört den mot ett nock block?

skillnaden är att "blocket" inte har lampor utan har istället hörlrar vilket är perfekt.

-ja det går att höra grannen med en expander & knacksensor :lol: :lol:

skrapar man med naglen på sensorn hörs det väl.

Posted: 02 Jul 2009, 18:23
by turbojacko
Jag har bytt sensor+en annan knock link i dag med samma resultat
då jag trodde att den andra visade fel.
Den första gröna lampan lyser och den andra gröna blinkar på
full belastning på 4 och 5 växel(det ska ju vara normalt enligt knock linken)
detta är på 0,9 bar.
Men nu slirar kopplingen igen på 5an detta är med 731tp med orginal lammel
MVH Jacob