Får väl stämma in i kören.. Har XP8 me Brembo 4-kolvsok... Biter i bra!! Kommer att kompletteras av stora skivor, stålspunnet o racebromsvätska så den inte storknar på kommande banträffar!
G3kkO wrote:hmm..märkte inget mt orginal ? måste varit skit saker då...
nya bmw originalskivor runt om som blev slitzade och ferodo race belägg runt om, skit???
Jag kör med liknande setup. Har dock 312mm skivor fram men standard ok runt om. Kör som sagt Ferodo 2500 belägg och det biter så in i helvete tillsammans med uppvärmda R-däck
Annat som sitter i bromsväg är stålomspunna slangar + mässingsbussningar för glidtapparna, men det gör väl ingen större skillnad på bromsverkan skulle jag tro
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Stålomspunnet gör ju att slangen inte flexar, det kanske inte ger bättre bromsverkan men det ger MYCKET bättre känsla i pedalen, samma med slangen till slaven, byt den, blir en helt annan koppling!
pizza wrote:Stålomspunnet gör ju att slangen inte flexar, det kanske inte ger bättre bromsverkan men det ger MYCKET bättre känsla i pedalen, samma med slangen till slaven, byt den, blir en helt annan koppling!
Nemesis_turbo wrote:jo men på gata vid lugn körning känns det som jag har för lite bett men vid hård körning/lek funkar det bra
Sorry, var lite otydlig där. Jag bara skrev ner lite generellt om de olika EBC beläggen (tycker mig sig lite då och då att någon köper ett par EBC belägg och piskar bilen runt en bana en dag och tycker sedan beläggen är dåliga och det visar sig att det är tex vanliga GreenStuff som inte är till för någon typ av bankörning).
Vad jag ville ha sagt var att med GreenStuff så skall du ha bra bett även vid lugn körning med kalla bromsar (kall/varm friktion satt till "good" enligt EBC).
när jag lörde med mina EBS yellow stuff tyckte jag det inte var någon katastrof när man kom ut på morgonenäven det var bara par plus ute..
ett par bromsningar såär det inte sämre än orgnal iaf!
nu blir de stor upgraering så hoppas vi bettet blir efter förväntan kommer lägga ut bilder och info om vad när delarna kommit hem o kommit på plats ska besiktiga först på onsdag morgon nästa vecka sedan åker det dit
Körde du in dem på rätt sätt?
Kanske inte är så märkvärdigt eller spelar roll på greenstuff. Men på riktiga belägg så gör det stor skillnad. Både för bett och livslängd.
Åker man bara ut och åker så får man lätt en hinna på som sänker friktionstalet.
Körde Ferodo DS2500 bak som jag skickade på och åkte ut på bana direkt med, gick åt halva belägget på en dag.
Jag kör XP10 fram och XP8 bak Men det är ju lite orelevant eftersom det inte är direkt gatbelägg.
Nemesis_turbo wrote:nu blir de stor upgraering så hoppas vi bettet blir efter förväntan kommer lägga ut bilder och info om vad när delarna kommit hem o kommit på plats ska besiktiga först på onsdag morgon nästa vecka sedan åker det dit
Vad blev det för uppgradering? Löste det "bettproblemet"?