fredde.s E30 Touring turbo!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
fredde.s wrote:nä inte så värst mycket, men det blir väll till att fortsätta på grenröret ikväll, jag har satt fast vipecet och drar en batteri kabel till bagaget annars inte mycket.
mvh
okeje.
ang batteriet i skuffen. för mig biltema säljer batterilådor.
men i min egen tänker jag köpa batteri mössa eller var de nu är för nåt. Sitter bland annat på peugeot 206. såg de på farmors bil.
hojta till om du behöver hjälp..
bmw
uppdatering
jag har köpt en m52b28 motor som jag har tagit veven från, har använder den nu som jig till grenrör, har även köpt en tds låda som jag ska köra med sen. m20 lutning.
har börjat länsa m50b25 motorn pga att den ska iväg på reonvering och få lite nya grejer!
det kommer också ett packet till mig snart!
sjöberg
jag har köpt en m52b28 motor som jag har tagit veven från, har använder den nu som jig till grenrör, har även köpt en tds låda som jag ska köra med sen. m20 lutning.
har börjat länsa m50b25 motorn pga att den ska iväg på reonvering och få lite nya grejer!
det kommer också ett packet till mig snart!
sjöberg
Fredric
nya delar
hallå!
jag hämtade ett packet idag med lite godis i!! (23/12)
turbo, westgate, ventiler, ventilfjädrar, intercooler, arp, stödgördlar, packningar, pyramidringar mm
Precision sc6265 billet BB AR 0.82!
mvh sjöberg
jag hämtade ett packet idag med lite godis i!! (23/12)
turbo, westgate, ventiler, ventilfjädrar, intercooler, arp, stödgördlar, packningar, pyramidringar mm
Precision sc6265 billet BB AR 0.82!
mvh sjöberg
Last edited by fredde.s on 24 Dec 2009, 00:58, edited 1 time in total.
Fredric
grenrör
hej!
här kommer lite bilder på grenröret jag håller på att bygga! har även passat in intercoolern och gjort fäste till den.
Det första grenröret jag bygger. inte det lättaste men det ska nog funka.
2 rör kvar och lite andra grejer som ska jussteras innan det ska helsvetsas.
kollektorn!
och en bild på avgashuset på turbon =)
sjöberg
här kommer lite bilder på grenröret jag håller på att bygga! har även passat in intercoolern och gjort fäste till den.
Det första grenröret jag bygger. inte det lättaste men det ska nog funka.
2 rör kvar och lite andra grejer som ska jussteras innan det ska helsvetsas.
kollektorn!
och en bild på avgashuset på turbon =)
sjöberg
Fredric
hallå! grenröret är färdig punktat, ska bara göra upp ett hål till WG i sidan på kollektorn och bygga WG röret helsvetsa och pressa till rören så dem passar flänsen lite bättre,
turbons placering.
Blänker fint
nu ska motorn och lite andra detaljer rengöras och målas, sen väntar jag på kolvar kammar och racevattenpump, sen ska block och topp iväg
sjöberg
turbons placering.
Blänker fint
nu ska motorn och lite andra detaljer rengöras och målas, sen väntar jag på kolvar kammar och racevattenpump, sen ska block och topp iväg
sjöberg
Fredric
!
Det ser asbra ut allting!
Kom bara o tänka på en sak, du bygger en motor för 100k+
men du ska köra med biltemas billigaste mätare?
Med tanke på hur många som har haft problem med dem och hur välbyggd motorn är i övrigt så känns det nästan som att den är värd 2st vettiga mätare också?
Med tanke på hur många som har haft problem med dem och hur välbyggd motorn är i övrigt så känns det nästan som att den är värd 2st vettiga mätare också?
Re: !
Ludde_ wrote:Det ser asbra ut allting!
haha tanken var ju först att det skulle vara ett sneak bygge, men det spårade ur ganska fort är styrsystemet kostade mer än bilen osv:P
nä det blir några "riktiga" mätare sen och en finare kaross
mvh sjöberg
Fredric