Film: Baabaabaa tjoff tjoff baabaa...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jag Heter Jimmy
Re: Sugmotorljud... S54
Den låter för jävligt.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Re: Sugmotorljud... S54
Nobbe wrote:Men va faaan. Alla motorer låter olika beroende på vad man har för prylar på/till dom. Vill man så kan man nog få 2 motorer från olika tillverkare att låta identiska.
Skulle inte vilja påstå att Supramotorns ljud är specifikt för just den motorn, utan pga kringutrustning, borr/slag osv.
Det har väl inte bara med kringutrustning och göra med hur en motor låter.
Är väl också lite med ventiler, och grader när det gäller V motorer?
Pitbull wrote:
Den låter för jävligt.
Nej men lite som en moppe!
inte konstigt att alla japsebilar med singelsnurra låter gott, dom kör alltid med öppen wastegate ut i det fria via en screamer pipe, 99% av alla som kör bmw turbo verkar av någon konstig anledning alltid köra wastegaten ut i avgaset vilket jag inte alls gillar för då låter det inte hälften så fint
Mvh
Mvh
Dajb wrote:inte konstigt att alla japsebilar med singelsnurra låter gott, dom kör alltid med öppen wastegate ut i det fria via en screamer pipe, 99% av alla som kör bmw turbo verkar av någon konstig anledning alltid köra wastegaten ut i avgaset vilket jag inte alls gillar för då låter det inte hälften så fint
Mvh
den "konstiga" anledningen att wg ner i downpipen ger stabilare laddtryck... eller åtminstone mindre risk för skenande sådant?
Scrazher wrote:Dajb wrote:inte konstigt att alla japsebilar med singelsnurra låter gott, dom kör alltid med öppen wastegate ut i det fria via en screamer pipe, 99% av alla som kör bmw turbo verkar av någon konstig anledning alltid köra wastegaten ut i avgaset vilket jag inte alls gillar för då låter det inte hälften så fint
Mvh
den "konstiga" anledningen att wg ner i downpipen ger stabilare laddtryck... eller åtminstone mindre risk för skenande sådant?
jo, förvisso, då är det alltså så att bmw åkarna är smartare?
för jag menar, det är ju otroligt många japsebilar med singelsnurra som åker öppet
- Nisse Järnet
Den gammla smr supran som nu mera är norskägd lät j*vligt gött på Gatebil Mantorp för några år sedan!
Svårslaget ljud!
http://video.google.com/videoplay?docid ... ov&view=3#
Mvh
Joakim
Svårslaget ljud!
http://video.google.com/videoplay?docid ... ov&view=3#
Mvh
Joakim
Ett av busbyggena: Volvo Amazon -67 6cyl med överladd (projekt)
Sami wrote:Visst låter suprorna fint, men jag tycker fan bmw sexorna har ett "eget" ljud..
Alla motorer har väl lite utav sitt speciella ljud.
En till Supra samt en Skyline:
http://www.youtube.com/watch?v=8X7GFxOKAuk
Audi's låter ju inte så dumt dom heller.