Fredriktak wrote:Bäckis, snacka med Björn på fixit att ta fram drevsatser till ZF lådorna. Bara en tanke ÄLSKAR ljudet från dessa lådor till Cosworth! Underbart ljud!
Quote från hans sida: "Vid förfrågningar om våra produkter eller nyproduktion tveka inte att ringa eller maila till oss."
innan björn skulle lyckas få fram en låda så har bilhobyn dött ut, jag vet hur det gick sist när cosworthsatserna skulle tas fram.
var ganska mycke om å men innan ens hälften som blivit lovade en sats fick dom.
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Fredriktak wrote:Bäckis, snacka med Björn på fixit att ta fram drevsatser till ZF lådorna. Bara en tanke ÄLSKAR ljudet från dessa lådor till Cosworth! Underbart ljud!
Quote från hans sida: "Vid förfrågningar om våra produkter eller nyproduktion tveka inte att ringa eller maila till oss."
innan björn skulle lyckas få fram en låda så har bilhobyn dött ut, jag vet hur det gick sist när cosworthsatserna skulle tas fram.
var ganska mycke om å men innan ens hälften som blivit lovade en sats fick dom.
Tyvärr är hans leveranstider allmänt kända :/ Men mirakel har skett
Bäckis wrote:När min låda lossnade och hängde i ingående axeln gick treans växel. Samma sak som feltillverkad adapter känns det som då.
Sprack inte hela huset för dig i samma veva?
Isf är det ju lita svårt att sätta fingret på vad som orsakade vad,.
Får inte ihop att en snebelastad primär ska skjuta nått mitt i lådan ist för där det är snebelastat, går liksom emot fysikens och mekanikens lagar litegran.
Verkar ju oavsett va en bra låda det där. Om folk skjuter dom på löpande band
ingånde axeln sitter 1ans drev fast på och är delad så den går att dra ut om man släpper "packboxen" därav kan övere axeln flexa upp ganska fint om sprängkåpan är felaktikt gjord
Tror inte att det är dreven som är den klena länken i zf utan huset som flexar men det är bara min teori
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Bäckis wrote:När min låda lossnade och hängde i ingående axeln gick treans växel. Samma sak som feltillverkad adapter känns det som då.
Sprack inte hela huset för dig i samma veva?
Isf är det ju lita svårt att sätta fingret på vad som orsakade vad,.
Får inte ihop att en snebelastad primär ska skjuta nått mitt i lådan ist för där det är snebelastat, går liksom emot fysikens och mekanikens lagar litegran.
Verkar ju oavsett va en bra låda det där. Om folk skjuter dom på löpande band
ingånde axeln sitter 1ans drev fast på och är delad så den går att dra ut om man släpper "packboxen" därav kan övere axeln flexa upp ganska fint om sprängkåpan är felaktikt gjord
Tror inte att det är dreven som är den klena länken i zf utan huset som flexar men det är bara min teori
Det är den "svaga länken" i fixit med, ingående axeln flexar får för mycket spel och rensar i sin tur dreven.
jag har en snubbe som kanske kan ta hem en åt mej med container, men det kan dröjja ända fram till svåren innand en är hemma på så vis,
jag behöver en fort , helst redan imorrn
nej men seriöst håll er till frågan,
att det inte är världens bästa låda är helt klart,
men sett till priset så verkar de allra flesta vara överns om att den är stabil...