100-200km/h har ni några tider?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

0-200 strax under 8sek
100-200 strax under 5.5sek


Logg från sprutet räknat på varv kontra hjulomkrets
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Post by immy »

Prova s40in
100-200 8.8sek tyvär lite grenrörs läckage så tappar nån hk där.
Uppmätt med racelogic
Är de någon i gävleborgs området som är sugen på att prova lite racelogic tider så är de bara höra av sig så kan ni låna den
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Vision79 wrote:ligg i 90km/h och trampa därifrån på en lång raksträcka


100 te 200 snackar du ju om ? Varför ligga i 90 innan man trycker på gasen...
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
tomsan
Posts: 87
Joined: 23 Jun 2007, 22:49
Location: Olofström

Post by tomsan »

100-200 på 7 blankt. 2007 med racelogic.
Massor med ladd och lambda 0,7 :D
Saab?
336mik
Posts: 36
Joined: 30 Nov 2005, 14:17

Post by 336mik »

Drullen wrote:
Vision79 wrote:ligg i 90km/h och trampa därifrån på en lång raksträcka


100 te 200 snackar du ju om ? Varför ligga i 90 innan man trycker på gasen...
For å få opp ladetrykk??
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Drullen wrote:
Vision79 wrote:ligg i 90km/h och trampa därifrån på en lång raksträcka


100 te 200 snackar du ju om ? Varför ligga i 90 innan man trycker på gasen...


För att ALLA biltester mäter 0-fart och sen plockar man ut dom intervallerna man är intresserad av. Så starta på 90 och plocka ut 100-200 är precis som det ska göras
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

De blir ju lika för alla att trycka från 100 också.. Hitta en bra växel vid hundra sen trycka på bara
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Drullen wrote:De blir ju lika för alla att trycka från 100 också.. Hitta en bra växel vid hundra sen trycka på bara


Blir inte på nått sätt lika. Alla andra mäter intervaller genom att plocka ut dom siffror som önskas, bara dumt att mäta på annat sätt
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

saabskrället :P gjorde det på strax under 7sek sist jag provade med Racelogic om jag inte minns helt fel(2 år sedan). Detta på gatan med vanliga däck :wink:
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

tyvärr ingen tid men 5ans vxl. 90km/h-215km/h (varvstopp) och körde ifrån en M3 E46 :P

250-300hk M40B18 :P
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
tomsan
Posts: 87
Joined: 23 Jun 2007, 22:49
Location: Olofström

Post by tomsan »

Testade idag. 1500 kg bil. 8,2s
Saab?
Grefven

Post by Grefven »

då gissar jag på att tomsan har en saab med challengefälgar?
tomsan
Posts: 87
Joined: 23 Jun 2007, 22:49
Location: Olofström

Post by tomsan »

bullen! wrote:då gissar jag på att tomsan har en saab med challengefälgar?
Nej, det är en annan... Men samma färg. Min går inte att missa om det är min :D
Saab?
Grefven

Post by Grefven »

då vet jag inte alls vem du är. enda raska saaben jag sett i på streetan.
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Jag körde 120-220 på femman med tre pers i bilen på 6 sekunder.

Mätt på tiden i filmen som gjordes och hastigheten går efter mätaren.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
tomsan
Posts: 87
Joined: 23 Jun 2007, 22:49
Location: Olofström

Post by tomsan »

Fast den där listan är väl 0-200 ?
Saab?
Post Reply