Posted: 09 Jun 2009, 16:33
snurrar åt samma håll precis som min m535,så jag får prova byta olja å hoppas på d bästa,tack för en intressant diskution ialf grabbar
Vågar du kosta på dyr ny olja om du inte vet att lamellerna är ok? Skulle inte jag gjort. Tar en kväll och några bärs att kolla upp.Rikard B wrote:snurrar åt samma håll precis som min m535,så jag får prova byta olja å hoppas på d bästa,tack för en intressant diskution ialf grabbar
tanken med bilen är att ha den som busbil,ska helst inte meckas med alls,sen blir det bara sladda på snöiga skogsvägar till vintern om den överlever så länge,så jag lär klura lite vad jag ska göra,håller ju på att bygga en m535 turbo som diffar fint så får väl snällt vänta tills den är ihop annarsNobbe wrote:Vågar du kosta på dyr ny olja om du inte vet att lamellerna är ok? Skulle inte jag gjort. Tar en kväll och några bärs att kolla upp.Rikard B wrote:snurrar åt samma håll precis som min m535,så jag får prova byta olja å hoppas på d bästa,tack för en intressant diskution ialf grabbar
Det skulle man kunna göraNobbe wrote:..ellr så skruvar du isär den där, gnistar/slipar nya v-spår, nya lameller och har en monsterdiff sen som du kan meka dit på m535 turbon när den börjar bli klar
Är inte det ett tecken att bakaxlarna är påväg att säga upp sig? :/ Har för mig att jag hört någe dylikt.Carlsson wrote:Påmin M535 så snurrar hjulen olika håll om man snurrar på dom när den är upp lyft men när jag kör diffar den jämnt
på min m535 snurrar dom åt samma håll,men inte på min 528Carlsson wrote:Påmin M535 så snurrar hjulen olika håll om man snurrar på dom när den är upp lyft men när jag kör diffar den jämnt