Page 2 of 4
Posted: 10 Jul 2009, 02:43
by ole_m7
dgyldmark wrote:Bäckis wrote:Driver du med mig? Laddtrycket är fullständigt ointressant, det är cylindertrycket=effekten som ÄR intressant.
Bygger man en motor som ger 500hk vid 3 bar så håller packningen exakt lika bra som om man byggt en som ger 500hk på ett bar.
Jag antar iof att du bara skojade
Du kommer få jobba ihjäl dig om alla skall förstå bmep vs ladd
JA! Fy faen hvor mange jeg har forsökt å forklare for men absoult inte vill forsta att BMEP = synyndertryck = power. virker som de fleste jeg vet tror det er laddtrykk og volum som betyder not. (kanskje jeg har dumme venner?)
Posted: 10 Jul 2009, 12:08
by Ronnie AVR
salle1001 wrote:jag kanske fått allt om bakfoten. Men menar ni att de är "pyramidringar" som sitter fast i packningen? och inget blockjobb behövs alls?. Om så är fallet hur håller den då tryck under ringen?
lite förklaring skulle inte suttit fel:)
Svar ja det är som pyramidringar med 3 st skär upp i toppen men ingen fösänkning ner i cyl loppena.
Du lär ha toppdeckat blocket så det är slätt i fint. sen lägger du dit packning stoppar i ringarna o drar åt. Ja drog min topp 120 nm samt efterdrog. mitt block var tom o-ringat från början så jag pilla ur tråden bara. mellan ringarna och blocket hade jag nå smet som Bäckis tippsa om kommer inte ihåg vad skiten heter
Kanske hade gått utan det med men jag kör med iaf.
Posted: 10 Jul 2009, 17:58
by salle1001
okej!. de låter ju grymt simpelt! de verkar kunna hålla för endel med.
detta kanske till och med kommer att ersätta allas favorit packning!
ha de bra.
Posted: 10 Jul 2009, 18:01
by Bäckis
Ja, detta blir nog det enda som kommer användas fom att de finns för leverans.
Ronnis bil var perfekt att testa på då det var dåliga förhållanden samt relativt stort effektuttag.
Posted: 10 Jul 2009, 18:39
by ToTTeN
Nu till det viktigaste. Vad kommer den kallas i folkmunn?
Posted: 10 Jul 2009, 22:32
by Bäckis
PPF cooperring packning.
Posted: 10 Jul 2009, 23:22
by banzai
Gissar på att det kommer finnas till fler motorer med?
Och när isf?
M30 är mest intressent för min egen del.
Posted: 11 Jul 2009, 08:07
by Jørg1e30
Kommer den til s38?
Posted: 14 Jul 2009, 18:06
by robbz
btw, tar ni i samband med detta fram ersättningsringar som fyller upp dom nersvarvade hålen i våra block?
eller kan man bara sätta upp blocket och plana av det med ringarna i?
/mvh
Posted: 14 Jul 2009, 22:21
by Bäckis
HAr man pyramid finns ingen anledning att byta.
Kommer i första hand till:
M50
M20
M30
S38
S50
Posted: 15 Jul 2009, 16:54
by robbz
hehe jo, när man har en motor som man skulle kunna förknippa med en fontän så känns det som man hellre skulle vilja ha en riktig packning......min har inte blivit tät än, trots att jag dragit den 110Nm på svinkall motor.
-men som du sa, den blir väl tät efter en bromsning förhoppningsvis.
/mvh
Posted: 05 Aug 2009, 13:07
by Bäckis
Nu finns det 10st hemma för omgående leverans.
Endast för 84mm och 84.50mm borr än så länge men större borr kommer inom ca 3 veckor.
Posted: 05 Aug 2009, 13:40
by Jørg1e30
Når kommer den til s38?
Posted: 05 Aug 2009, 14:33
by Pitbull
Jørg1e30 wrote:Når kommer den til s38?
Inom 3 veckor. =)
Posted: 05 Aug 2009, 14:36
by Bäckis
Nej, endast andra borr till M50/M52.
De andra kommer först i höst/vinter.
Posted: 05 Aug 2009, 14:44
by Ronnie AVR
Sälj packning o nya ARP serien i ett kit tycker jag för dom måste ju ändå ha dessa. Om inte annat dom som tidigare köpt nya serien ARP av er kan få köpa bara packingen.
Posted: 05 Aug 2009, 18:43
by Bäckis
Sant, de är ju ett måste. Ändrar det imorgon tror jag.