Page 2 of 4

Posted: 17 May 2009, 08:19
by Rikard B
lite bilder som ja lovat
Image
Började me växellänkaget
Image
Sen vart d kardan sen vart det ett uppehåll för bror skulle iväg å tävla i enduro så han behövde en chefsmek.
Image
sen vart d kylare och d sista av elen till motorn
Image
sen böt jag insug drog ström till starten och på men slangen till svacylinder som nån dåre hade dragit gängpaj i så en ny sån och slang lär jag ha.
Image
sen nya skrivar och 6 st pinnbultar så satt limporna med nya pakningar,och även lmm och alla dess slangar.
kvar att göra är att skruva bort den jävla slavcylindern på med avgaset och front,sen lista varför den larmar hela tiden vill ju provstarta

Posted: 17 May 2009, 10:38
by Tjottirotti
M535 är såå härliga bilar!

Posted: 17 May 2009, 10:49
by Rikard B
Tjottirotti wrote:M535 är såå härliga bilar!
jag gillar utseendet skarpt vill ha igång den,d skulle va en grym motivations höjjare

Posted: 17 May 2009, 15:24
by Fredde
Rikard B wrote:
Fredde wrote:Nu vet jag iofs inte vad den andra ägaren gjort med bilen sen jag hade den. Kan dock berätta att bilen från början är en Automat som jag bytade till manuell. Dvs automatlåde styrboxar. Om det inte är bytt nu så kolla upp det, så att bilen ligger i drive om du försöker starta.
ahh ok då ska d finnas nå kablar,som ska ihop då hittade en konstig när jag satte ihop panelen men dom verkade va skarvade men ska kolla upp d.Men larmet går direkt nät man sätter på polen men blir tvär döv direkt.
Larmet hade jag aldrig problem med. jag hade någon enkel lösning med tändningen, Lurade Bilen att den var i Drive och körde startknapp direkt till startmotorn. Inga konstigheter

Posted: 17 May 2009, 15:42
by Pimplaren
Fredde wrote:
Rikard B wrote:
Fredde wrote:Nu vet jag iofs inte vad den andra ägaren gjort med bilen sen jag hade den. Kan dock berätta att bilen från början är en Automat som jag bytade till manuell. Dvs automatlåde styrboxar. Om det inte är bytt nu så kolla upp det, så att bilen ligger i drive om du försöker starta.
ahh ok då ska d finnas nå kablar,som ska ihop då hittade en konstig när jag satte ihop panelen men dom verkade va skarvade men ska kolla upp d.Men larmet går direkt nät man sätter på polen men blir tvär döv direkt.
Larmet hade jag aldrig problem med. jag hade någon enkel lösning med tändningen, Lurade Bilen att den var i Drive och körde startknapp direkt till startmotorn. Inga konstigheter
Fixa så den är i N istället, då kan du starta som vanligt.
Kopplade ihop 2 kablar nere vid spaken och sen funkade det kanon.

Gjorde så när man manuellkonverterade min automat m535a..

Posted: 17 May 2009, 21:15
by Rikard B
Pimplaren wrote:
Fredde wrote:
Rikard B wrote: ahh ok då ska d finnas nå kablar,som ska ihop då hittade en konstig när jag satte ihop panelen men dom verkade va skarvade men ska kolla upp d.Men larmet går direkt nät man sätter på polen men blir tvär döv direkt.
Larmet hade jag aldrig problem med. jag hade någon enkel lösning med tändningen, Lurade Bilen att den var i Drive och körde startknapp direkt till startmotorn. Inga konstigheter
Fixa så den är i N istället, då kan du starta som vanligt.
Kopplade ihop 2 kablar nere vid spaken och sen funkade det kanon.

Gjorde så när man manuellkonverterade min automat m535a..
ja men jag tror d redan är gjort för jag hittade en stam extra som inte fanns på min 528 som det var bygglat kablar i,när man ska låsa med nyckeln går inte knappen till låset ner på förrardörren,Och man får inte ner den med handen heller,kan vara därför den larmar?

Posted: 22 May 2009, 11:22
by Rikard B
Nu äntligen har man hunnit skruva lite bmw igen,har ett projekt ihop med en polare en golf som ska bli ratlook som tagit mycke av tiden,men detta har nänt sen sist.
Image
Det rätta spjällhuset har hittat dit
Image
Även fronten hitta dit
Image
avgassystemet ihop med grenrören va lite pilligt att få ihop d själv för avgaset går inte att ta isär
Image
avgaset igen
Image
och den felande länken skulle jag tro till att den inte startar nån som kan nått om hur man kopplar bort larmet tillsvidare eller nåt knep för gärna säga d
Image
lill hajjen min reservdels bil som va så rolig så jag har inte skruvat ner den mest sladdat :D

Posted: 23 May 2009, 08:09
by Rikard B
nu har jag satt dit en kjol å kolla på d förbannade larmet nu är förrardörren fixad så centrallåset funkar osv,men fortfarande startspärr,eller kan d va så att inte soppa pump å startmotor funkar ialf?

Posted: 23 May 2009, 10:49
by bmw_fredde
Kolla om det finns någon snorgrön svartgul kabel som är inskarvade i larmet, om det göt det så sätt tillbaka det utan larmet..
grön är tändningsplus till motorn och svart gul är till starten..

Posted: 23 May 2009, 11:15
by Rikard B
bmw_fredde wrote:Kolla om det finns någon snorgrön svartgul kabel som är inskarvade i larmet, om det göt det så sätt tillbaka det utan larmet..
grön är tändningsplus till motorn och svart gul är till starten..
Stort tack för detta ska genast kolla upp detta :D

Posted: 23 May 2009, 12:15
by Rikard B
nu har jag kommit en bit tog ur säkringarna till larmet och tog bort massa kapplar som var ihop skarvade med original härvan och satt ihop med varann.så nu går pumpen på relä som den ska,men då måste kontakten till start motorn vara ur,va kan d bero på?,är den gröna motorstyrnings kabeln 1,5 kvadrat typ?

Posted: 23 May 2009, 18:33
by Rikard B
Äntligen fick ett ryck och rensa allting va larm hette,då börja soppa pumpen på att jobba,åkte fram å köpte soppa.Men startmotorn gick inte till och efter 45 min felsökning fick jag nog å drog nytt till den,startmotorn gick väl 10 varv sen small det igång.Nu vill jag ha en fungerande kopplingscylinder :)

Posted: 24 May 2009, 12:30
by banzai
Härligt att den hoppade igång :)

Posted: 24 May 2009, 13:17
by Rikard B
banzai wrote:Härligt att den hoppade igång :)
ja vart riktigt förvånad så fort den fick soppa,tänk om man hade haft en fungerande slavcylinder,så man kunde fått kört och tvätta den:)

Posted: 24 May 2009, 13:27
by banzai
Rikard B wrote:
banzai wrote:Härligt att den hoppade igång :)
ja vart riktigt förvånad så fort den fick soppa,tänk om man hade haft en fungerande slavcylinder,så man kunde fått kört och tvätta den:)
Jag tänkte plocka en fungerade slavcylinder innan jag skrotade min krockade m535 men jag glömde bort det... :oops:

Posted: 24 May 2009, 13:59
by Rikard B
banzai wrote:
Rikard B wrote:
banzai wrote:Härligt att den hoppade igång :)
ja vart riktigt förvånad så fort den fick soppa,tänk om man hade haft en fungerande slavcylinder,så man kunde fått kört och tvätta den:)
Jag tänkte plocka en fungerade slavcylinder innan jag skrotade min krockade m535 men jag glömde bort det... :oops:
hehe d var ju synd,men borde va liak som e34 eller dom flesta med 260 låda?

Posted: 24 May 2009, 14:23
by Tjottirotti
Tror att jag har en till en 528 e28... är rätt säker på att den är samma... tror jag att jag har det iaf... en ny isf...