m50b25 turbo problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vi kan prova ge han mer från det varvtal den går snålt, finns mkt kvar att ta på ser jag så det är ingen fara, vi får antagligen ner det med lite vilja
Ska försöka få klart det ikväll, om jag hinner.
Mvh//A
Ska försöka få klart det ikväll, om jag hinner.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
har nu bytt fjäder i wg:n till 0,4bar iast för 1,0bar som de va innan.. då ja trodde att spridarna bottnade. felet är kvar vid samma vartal även när ja torr varvar.. jag är ej nån bilmek men känns tändningsrelaterat!
skickar med ett klipp hoppas någon känner igen symtomen!
http://www.youtube.com/watch?v=rkaLUWMogFc
Mvh
skickar med ett klipp hoppas någon känner igen symtomen!
http://www.youtube.com/watch?v=rkaLUWMogFc
Mvh
Har nu kopplat ur både lamdasond o lmm:en när ja kör.. bilen går bättre men inte bra! går fortfarande snålt på dom höga varven.. ska försöka kolla nu i eftermiddag så att bränsletrycket hänger med..men då ja provat vid olika laddtryck o problemet uppstår vid samma varvtal, tycker ja de verkar konstigt.? eller? ja är helt slut på ideer nu..
mera tips mottages..
mera tips mottages..
ditt problem liknar ett jag fick på min gamla 318is e36a. det bara tvärbröt och börja gå riktigt dåligt vid ett visst vartal, spelade ingen roll hur man belastade motorn.
jag provade att byta massa delar utan framgång, sen testade jag att montera dit en vr givare (den på vevaxeln) från en annan bil, sen dess hade jag aldrig något strul!
jag vet inte hur det kan bli så, för givaren fungerade ju som den skulle vid låga varv, men sen ballade den ur.
kan ju vara värt att prova om du har en annan givare du kan låna och testa med.
/rasmus
jag provade att byta massa delar utan framgång, sen testade jag att montera dit en vr givare (den på vevaxeln) från en annan bil, sen dess hade jag aldrig något strul!
jag vet inte hur det kan bli så, för givaren fungerade ju som den skulle vid låga varv, men sen ballade den ur.
kan ju vara värt att prova om du har en annan givare du kan låna och testa med.
/rasmus
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
kom inte på nåt snabbt sätt o smidigt sätt o kolla bränsletrycket under körning.. men gjorde va jag tror va en bra upptäckt! ställer jag grundtrycket på ca:2,7 bar o står o varvar så sjunker bränsletrycket!! sätter ja bränsletrycket på 3,7bar i grund så ökar bränsletrycket när jag varvar, tills den börjar blöddra.. känns som om de e nåt som inte stämmer där.. är btr:en trasig? känner mig trög men fattar inte varför de blir så annars..
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Kina btr? dom är ju kända för att inte hålla trycket..
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
borde ju funka tycker man... men har hört om sånna som slutat funka med... hur beter den sig med original?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
kan tyvärr inte montera org då ja svetsat dit en bricka där ist..
tog bort nr 6 på bilden,, de finns inget i hålet som ja missat o ta bort?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
tog bort nr 6 på bilden,, de finns inget i hålet som ja missat o ta bort?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
koppla bort retur ledningen o satte den i en dunk ist.. o då funkar btr:en som den ska!!
kan de va så att om de går trögt i returledningen så visar btr:en högre tryck än va ja ställt.. o när ja gasar sjunker den till de ställda trycket??
hoppas ni förstår hur ja menar!
då till nästa fråga varför går de trögt i returen??
kan de va så att om de går trögt i returledningen så visar btr:en högre tryck än va ja ställt.. o när ja gasar sjunker den till de ställda trycket??
hoppas ni förstår hur ja menar!
då till nästa fråga varför går de trögt i returen??
Det låter faktiskt ganska logiskt.
För när det börjar gå åt soppa så minskar ju motståndet i returledningen eftersom inte lika mycket soppa ska ta sig igenom på samma gång.
För när det börjar gå åt soppa så minskar ju motståndet i returledningen eftersom inte lika mycket soppa ska ta sig igenom på samma gång.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II