525ix bakaxel (visco)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
Nemesis_turbo wrote:åkte min touring men var inte in i stan med den nå för snutarna var så bråkiga tyvkte jag. den lär inte gå upp i rök. att du inte bara ringde mitt nummer står juh i signaturen
du som var ute på ecenter o svarva runt??
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Crafted at BMW M
Garaget
- Nemesis_turbo
Falck wrote:Nemesis_turbo wrote:åkte min touring men var inte in i stan med den nå för snutarna var så bråkiga tyvkte jag. den lär inte gå upp i rök. att du inte bara ringde mitt nummer står juh i signaturen
jupp. dock örsta kvällen med nya chassit och nya diffen nu går det bättre där blev det mest bara runt runt..
Nemesis_turbo wrote:Falck wrote:Nemesis_turbo wrote:åkte min touring men var inte in i stan med den nå för snutarna var så bråkiga tyvkte jag. den lär inte gå upp i rök. att du inte bara ringde mitt nummer står juh i signaturen
jupp. dock örsta kvällen med nya chassit och nya diffen nu går det bättre där blev det mest bara runt runt..
Kan ju bara säga att bilen din hördes! stod på donken o hörde att de var någon där ute o härja. väl inne på ecenter låg det som en dimma o lukta DÄCK
/// Falck
Crafted at BMW M
Garaget
Crafted at BMW M
Garaget
- Nemesis_turbo
Nobbe wrote:Hansa wrote:Nobbe wrote:som skrivet tidigare, dom är känsliga mot hög olje-temp. så en kylare är absolut inget fel att ha. har man mkt effekt så skulle iaf jag byta direkt till en mekanisk lsd ist! den låser ju med momentet över klumpen så..
Orginal M50B25 på 192hk är inget effektmonster direkt =)
Då behöver du nog inte va orolig.
Nä, men seriöst så vet ja inte hur bra BMW:s visco diffar är, har en själv på min egna "projekt-bil" (världens längsta projekt fö) dock av annat märke, den håller sånär för original ca 300hk.
Robbz körde med ix viscodiff på e30:n för typp 7år å 300hästar sen., men den pajja av andra orsaker, dreven sprängdes i småbitar.Rsjerry wrote:Kanske är olika från diffbroms till diffbroms
Nja, en diffbroms knäcker man inte i första taget, då den bygger på andra principer än en visco.
Jag satt och funderade på hur jag skulle formulera mig så att du skulle bli nöjd, kom ihåg dina "diffad" och mutter trådar
Min visco pallade inte med std m20b25 iaf
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Nemesis_turbo wrote::evil: SKYLDIG!
då kanske du fårsår varför jag undvek centrum. han som besitigade min bil måste ha varit döv för så lät den när jag besirktigade
hahah jag Förstår!
/// Falck
Crafted at BMW M
Garaget
Crafted at BMW M
Garaget
Falck wrote:Nemesis_turbo wrote:Falck wrote:Nemesis_turbo wrote:åkte min touring men var inte in i stan med den nå för snutarna var så bråkiga tyvkte jag. den lär inte gå upp i rök. att du inte bara ringde mitt nummer står juh i signaturen
Kan ju bara säga att bilen din hördes! stod på donken o hörde att de var någon där ute o härja. väl inne på ecenter låg det som en dimma o lukta DÄCK
ja hörde la inget vilken tid var det här? var kring lidl/donken hela kvällen, kanske kom in för sent. var inne vid 21:45 ca
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nemesis_turbo