Page 2 of 2

Posted: 22 Apr 2009, 19:55
by Storås
christoffer jansson wrote:
LG wrote:
Bmwandreas wrote:Haha inga problem. Var riktigt skoj att leta gränsen på tändning på volvo 8v. Kul med lite utmaningar ibland :wink:


Dom är inte så illa.
Vad är det för turbo ? SC61 ? jag har kört 506 whp ur en sån på Volvo 8v.
det är nog va dom klarar, jag fick jobba rätt länge för att komma över 500 whp


Ja de e en SC61, vad hade ni för kam och topp? Vrid mm? nu blev jag nyfiken.


Nu e den mer seriöst provkörd idag, funkar riktigt fint förutom jag blev knullad på låda.



Har du också en M90 som låter som en stenkross ? :lol:

Posted: 22 Apr 2009, 20:40
by LG
Ja de e en SC61, vad hade ni för kam och topp? Vrid mm? nu blev jag nyfiken.


Nu e den mer seriöst provkörd idag, funkar riktigt fint förutom jag blev knullad på låda.


Jag kan inte motorspecen exakt, då det är en kundbil. Men det är en ENEM V16 kam och toppen har 46/40ventiler har jag för mig. En "Bandit töpp" fö

Posted: 22 Apr 2009, 21:14
by christoffer jansson
LG wrote:
Ja de e en SC61, vad hade ni för kam och topp? Vrid mm? nu blev jag nyfiken.


Nu e den mer seriöst provkörd idag, funkar riktigt fint förutom jag blev knullad på låda.


Jag kan inte motorspecen exakt, då det är en kundbil. Men det är en ENEM V16 kam och toppen har 46/40ventiler har jag för mig. En "Bandit töpp" fö


Okej, både större ventiler och värre kam i den då mao!

Vilken bänk körde ni den i?

"bandit topp" !?!? Låter fränt iaf :roll:

Posted: 22 Apr 2009, 21:16
by christoffer jansson
quote]


Har du också en M90 som låter som en stenkross ? :lol:[/quote]


Nope en M3 3.0 låda.