Posted: 21 May 2006, 17:46
helst ska du göra det.
jag har en polare som spännde diffen på sin m3e30 han schimsade 0.4-0.6 nått sånt och det gav en närmast stum diff (95nm). men då han endast har den och leker med så spelar det inte så stor roll.
ska tillägga att hans diff också var fräsch
mitt råd är att prova dig fram låt det ta en dag o testa med moment nyckel.
jag schimsade för ett tag sen min lilla diff på 318 och shimsade 0.25mm och det gav ett utslag på 65-70nm med momentnyckel och den ritar två svarta sträck oavsett väglag men är ändå behaglig vid stadskörning med tvära svängar.
om diffen dessutom blir för stum får bilen en tendens att vilja åka rakt frammåt helatiden. din styrrespons kommer då att bli segare.
hör av dig om det är något mer du undrar över.
mvh Eric Johansson
jag har en polare som spännde diffen på sin m3e30 han schimsade 0.4-0.6 nått sånt och det gav en närmast stum diff (95nm). men då han endast har den och leker med så spelar det inte så stor roll.
ska tillägga att hans diff också var fräsch
mitt råd är att prova dig fram låt det ta en dag o testa med moment nyckel.
jag schimsade för ett tag sen min lilla diff på 318 och shimsade 0.25mm och det gav ett utslag på 65-70nm med momentnyckel och den ritar två svarta sträck oavsett väglag men är ändå behaglig vid stadskörning med tvära svängar.
om diffen dessutom blir för stum får bilen en tendens att vilja åka rakt frammåt helatiden. din styrrespons kommer då att bli segare.
hör av dig om det är något mer du undrar över.
mvh Eric Johansson