Page 2 of 4
Posted: 01 Apr 2009, 21:23
by Bmwandreas
Kör bara grundtryck 1.0-1.5 bar nu. 480 whp räcker bra. Orkar inte byta låda..
Faktist helt ok spool, laddar fullt vid 4500 rpm och jag drar till 7500 rpm.
Posted: 01 Apr 2009, 21:28
by Storås
Sitter nog snart en SC62 på den där.....
Förresten, funkade kopplingen bra och utan slir med 730nm på hjulen ?
Posted: 01 Apr 2009, 21:33
by Bmwandreas
Slirade inte alls, men den blir inte körd så många mil innan vinter kom.
Posted: 01 Apr 2009, 21:35
by Storås
Bmwandreas wrote:Slirade inte alls, men den blir inte körd så många mil innan vinter kom.
Bra att veta, då kan jag sikta mot stjärnorna alltså
Posted: 02 Apr 2009, 18:09
by Bmwandreas
Idag har man varit ute och glidit lite. Fan det är roligare än jag kom ihåg
Posted: 02 Apr 2009, 18:37
by danneeee
alltid roligt och ut och glida
hehe
Posted: 02 Apr 2009, 18:55
by bmwpatrik
Är de 18" och 60/40 sänkning på den här?
MVH
Posted: 02 Apr 2009, 19:06
by Krillian
denna var ju stilren !
du verkar hålla en bra klass på dina bilar
Posted: 02 Apr 2009, 20:11
by korre
Jasså de var din bil som stog i garaget idag.
Kanonsnygg och fälgarna passar klockrent på E34an.
Kul att du hinner med att åka lite själv. Ni (du) verkar ha massor att göra
Posted: 02 Apr 2009, 20:46
by Bmwandreas
bmwpatrik wrote:Är de 18" och 60/40 sänkning på den här?
MVH
Är nog fan en 75/50 sänkning på. Och det 18" fälgar.
Posted: 02 Apr 2009, 22:32
by Pitbull
Bmwandreas wrote:bmwpatrik wrote:Är de 18" och 60/40 sänkning på den här?
MVH
Är nog fan en 75/50 sänkning på. Och det 18" fälgar.
Sälj dom fälgarna till mig!!!!!!!!!!
Posted: 03 Apr 2009, 14:57
by bmwpatrik
Bmwandreas wrote:bmwpatrik wrote:Är de 18" och 60/40 sänkning på den här?
MVH
Är nog fan en 75/50 sänkning på. Och det 18" fälgar.
Va kostar en uppsättning med sånna fjädrar ungefär?
MVH
Posted: 03 Apr 2009, 17:40
by Rsjerry
Fälgarna satt som en smäck
Märke och et??
Mvh
Posted: 03 Apr 2009, 18:34
by Bonje
Rsjerry wrote:Fälgarna satt som en smäck
Märke och et??
Mvh
Rondell Design58. Måste nästan vara dom mest vanliga fälgarna till E34.
Gissar på 10" bak med ET19 och 8,5" fram med ET13.
Posted: 03 Apr 2009, 18:40
by Bmwandreas
Stämmer nog som Bonje säger.
Fan det skulle suttit en M50 2.8 vev i denna motor, skulle nog vara lite bättre respons då..
Posted: 03 Apr 2009, 18:46
by Bonje
Eller en mindre turbo..
Varför inte slänga på en KKK29? Passar mot flänsen på grenröret, och har ju visat sig funka äckligt bra på Karels M20.
Jag menar, det borde ju vara ett bra mycket bättre alternativ om du ändå inte ska åka med sååå mycket effekt. Byt byt byt!!
Posted: 03 Apr 2009, 18:51
by Bmwandreas
Det var ju inte fullt föränn 4500 rpm på hans, typ lika som jag har nu. Nej isåfall ska det vara ännu tidigare eller mer volym.