Page 2 of 6
Posted: 13 May 2006, 20:41
by 318is_turbo
någon som vet hur många cc dom ligger på ?
tacksam för snabba svar tänkte byta dom imorn
Posted: 13 May 2006, 21:21
by e30 344i
Hallå.. Sök det finns trådar om detta..
Kommer inte ihåg vad dom låg på för cc..
Mvh Marcus..
spridare
Posted: 13 May 2006, 22:55
by paytax
192cc@3bar
Posted: 14 May 2006, 10:49
by Bäckis
535 och iS har samma spridare.
Jag körde ljusblå Volvospridarna i min gamla snik iS.
Posted: 14 May 2006, 12:47
by 318is_turbo
provade med 535ans spridare och de funka bättre men han bröt av på högre varv iställe runt 4000rpm,?
på 0,6bars ladd
Posted: 14 May 2006, 14:51
by johankihl
318is_turbo wrote:provade med 535ans spridare och de funka bättre men han bröt av på högre varv iställe runt 4000rpm,?
på 0,6bars ladd
som sagt så sitter det likadana spridare i 535. Du måste byta spridare annars spikar du sönder motorn snart...
Posted: 14 May 2006, 15:48
by 318is_turbo
oj såg inte att ni skrivit . oki ska byta tillbaka till dom ljus blåa volvo spridarna och se
Posted: 14 May 2006, 15:50
by 318is_turbo
bäckis = jag körde också med dom ljusblåa från volvo men de bara surade som fan på 0,6 bar , vad händer tex om man skulle öka laddet till säg 0,8 ? skulle de sura lika mkt då?
Posted: 15 May 2006, 08:15
by Chrille
Pröva sätta LMM en på trycksidan och spänn upp fjädern... Det funkar för mig... bilen bara surar om ja har LMM:en på sug sidan...
Posted: 15 May 2006, 17:18
by 318is_turbo
okej är de en m42 motor du har också eller?
vad kör du isf med för grejjer?
Posted: 15 May 2006, 17:30
by 318is_turbo
om någon har m3 3,0 spridare till salu så hojta till då!
Posted: 15 May 2006, 17:49
by Chrille
Nä ja har en M20B25, TD04 16T, Saab 9000 IC, 340cc spridare och progressive btr
Posted: 16 May 2006, 07:10
by Erki87
vad exakt har du för grejjer på bilen?
har du provat att flytta lmm till trycksidan och spännt upp fjädern ordentligt?
alternativt är väl att sätta dit en 535 lmm och spänna
tycker du ska ha kvar dom ljusblåa spridarna.
köp en lambda mätare så kan du ju se hur bränsleblandningen är hyffsat. Även avgastempmätare kan vara bra.
att bara byta spridare hjälper inte så mycket då det måste fin inställas.
mvh Eric
Posted: 16 May 2006, 10:14
by 318is_turbo
svarvade kolvar
kkk24
öppen dump ,
dubbla orginal lmm
ganska stor intercooler
3" avgas från turbon
nej jag har inte vart i garaget nu i helgen så lmm sitter på sugsidan än ,
Posted: 16 May 2006, 15:01
by Overcharged
hur kör du med dubbla LMM?
Posted: 16 May 2006, 16:33
by Erki87
får man fråga hur du kopplat ihop två original lmm?
se till att få dit en 535lmm på trycksidan istället.
Posted: 16 May 2006, 16:44
by 318is_turbo
vi gjorde en adapter som förgrenar dom 2 utgående portarna till en som en går vidare till turbon, så är bara den ena inkopplad