Bmw 325im med M50B25 puffra - Finns inte mer :'(
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
Tyvär har ja tröttnat lite, inte samma intresse längre, har funderat på att sälja ett par gånger. Men har lovat mig själv att inte göra de i första taget.
Har bytt jobb oxå o gått arbetslös 2 månader så de har inte funnits några resurser.
Får se den 25e när lönen kommer, lätt o få tillbaka suget då
Måste lacka en gammal golfjävel ja har står på garage platsen först bara.. sen tar ja in bmwn och psykmeckar
Tror ja får tillbaka suget om ja börjar dona med karossen oxå =)
Mvh Emil
Har bytt jobb oxå o gått arbetslös 2 månader så de har inte funnits några resurser.
Får se den 25e när lönen kommer, lätt o få tillbaka suget då
Måste lacka en gammal golfjävel ja har står på garage platsen först bara.. sen tar ja in bmwn och psykmeckar
Tror ja får tillbaka suget om ja börjar dona med karossen oxå =)
Mvh Emil
Hehe tack Bäckis, bara de där hjälpte att få tillbaka suget . Har nog inte förstått att de e rätt grymma prylar än
Ska fan ställa ut golfen så den får ruttna hos morsan
In med Beemern o meka
Min plan för tillfället ser ut så här.
1. Antingen göra klart golfen så billigt som möjligt, eller så ställer ja den hos morsan ett tag.
2. In med bmwn i garaget.
3. Hämta bakvagnen av Ärtan
4. Montera bakvagn och framstötisar med 5 bultsnav och ärtans gamla fägar. Får nog åka upp o valsa skärmarna en del
5. In o besiktiga, och hoppas den går igenom.
6. Skruva metodiskt, inte riva ner hela bilen o molekyler.
7. Laga rost, byta baklucka, framskärmar etc.
8. Riva ur inreningen och bygga bur, fjäderbensstag fram + bak.
9. Får se hur långt motorn kommit vid de här laget. Blir nog o samla pengar till sprut, tändning och sånt.
Min plan än så länge
Skam den som ger sig!
Mvh
Ska fan ställa ut golfen så den får ruttna hos morsan
In med Beemern o meka
Min plan för tillfället ser ut så här.
1. Antingen göra klart golfen så billigt som möjligt, eller så ställer ja den hos morsan ett tag.
2. In med bmwn i garaget.
3. Hämta bakvagnen av Ärtan
4. Montera bakvagn och framstötisar med 5 bultsnav och ärtans gamla fägar. Får nog åka upp o valsa skärmarna en del
5. In o besiktiga, och hoppas den går igenom.
6. Skruva metodiskt, inte riva ner hela bilen o molekyler.
7. Laga rost, byta baklucka, framskärmar etc.
8. Riva ur inreningen och bygga bur, fjäderbensstag fram + bak.
9. Får se hur långt motorn kommit vid de här laget. Blir nog o samla pengar till sprut, tändning och sånt.
Min plan än så länge
Skam den som ger sig!
Mvh
Tysken wrote:Låter bra det! Klart du ska kasta ut golfen till förmån för BMW:n
Hehe tanken va ju att ha nått att åka med när bmw:n står i garaget.
Men golfen kosta mig 2800:- i inköp så skulle den gå till skrot eller bara stå o ruttna så e de ju ingen katastrof. Vore skönt o ha nått att åka med i vinter, har ju en 240 oxå men den slukar 2L milen med min gasfot .
Jaja nu är de bestämt att ja ska bygga vidare på Beemern iaf!
Va nog bara en dum mardröm att sälja
Mvh
Lite planändring
Åker o hämtar Jesses 325im utan motor o låda imorrn, kör ut golfen till morsan där den får stå med pressennig över. (Hon lär bli glad 4:e bilen som får stå på hennes tomt )
Så fort ja fått hem bilen åker Im:en in i garaget,
Sen blir de att riva bakvagn, montera m3 chassie, försöka fixa stålar till ett krängningshämmarkitt så man kan motera de medans bakvagnen ändå är nere.
Sen plockar ja ur inredningen för att strängsvetsa karossen, vill ha en styyv bil ska fixa en bur att svetsa i oxå, man ska sitta säkert .
Så ser schemat ut just nu. Är de nån som vet om man kan göra såkallad "avesta bräddning" om man har Im kjolar? Eller ser de bara dumt ut?
Åker o hämtar Jesses 325im utan motor o låda imorrn, kör ut golfen till morsan där den får stå med pressennig över. (Hon lär bli glad 4:e bilen som får stå på hennes tomt )
Så fort ja fått hem bilen åker Im:en in i garaget,
Sen blir de att riva bakvagn, montera m3 chassie, försöka fixa stålar till ett krängningshämmarkitt så man kan motera de medans bakvagnen ändå är nere.
Sen plockar ja ur inredningen för att strängsvetsa karossen, vill ha en styyv bil ska fixa en bur att svetsa i oxå, man ska sitta säkert .
Så ser schemat ut just nu. Är de nån som vet om man kan göra såkallad "avesta bräddning" om man har Im kjolar? Eller ser de bara dumt ut?
Clew wrote:Kjolarna måste ju böjas ut lite sista biten.
Borde ju gå med värmepistol å sen lite spackel på de
De beror ju ioförsig på hur mycket man bräddar, man kapar ju upp framme vid b-stolpen oxå så ja tror inte de blir så värst mycket böj, blir nog en ganska rak vinkel har ja fått för mig =)..
Får se, vetefan om ja vågar förstöra im paketet med värmepistol