Page 2 of 3
Posted: 23 Mar 2009, 18:17
by LindgrenRacing
SPL_Racing wrote:Haha, japp FÄLGvalet.. färgen e ju inte ful heller mene, tja de va ju fälgarna ja menade...
haha jaha där ser man
Får bli närmaste optiker för mig då
Posted: 23 Mar 2009, 18:18
by LindgrenRacing
Storås wrote:Har du censurerat värsta Nissan ?
Hehe ja Sandin kanske inte är så sugen att visa upp alla sina grejer
Posted: 24 Mar 2009, 22:16
by LindgrenRacing
Dagens insatts
*Ny framruta
*Passagerarstolen på plats och inställd för långben-Storås
*Nya backspeglar..
Kollade även mitt fjäderbensstag... Dålig passform tyvärr
Framrutan
Kan ni hjälpa mig med omdöme av dessa speglar..
Jag är rätt osäker på om dom passar sig bra på bilen eller ej
Dom får ialf sitta där så länge då mina originalspeglar va i dåligt skick
Posted: 31 Mar 2009, 22:10
by LindgrenRacing
Rev ner framvagnen idag
Ska upp en pulverlackad framvagnsbalk och en e36 styrväxel !
Fick lite knack i motorn i slutet av förra sommaren
Passade på nu att ta bort oljetråget när framvagnsbalken väl va borta
för lite felsökning
6ans vevlager va soppslut vilket verkar konstigt eftersom alla andra va fräscha. Kan de ha något med oljepumpen att göra ???
Bestämde mig nu ialf för att helrenovera ett block jag har liggandes hemma
och kommer ta toppen från motorn med dåligt vevlager
Beställde följande
* Vevlager
* Ramlager
* Sotningssats
* Kompletteringssats
* Kolvringar
* m21 oljepump
Vevlagret har sett sina bästa dagar !
Andra halvan
Här står vi bägge 2 med tomma hjulhus
Posted: 05 Apr 2009, 22:49
by LindgrenRacing
Lager, packningar osv. har kommit
Motor är urplockad
Motor på G ur
Motorn ur och motorrumstvätt va nödvändig
Rengjorde e36 styrväxeln
Fyllde igen tomrummen i bussningen till spakstället med sikaflex
Bägge sidor
Posted: 17 Apr 2009, 00:00
by LindgrenRacing
Dagens lilla insats !
Farsan svarvade till 13mm distanser till styrväxeln åt mig, så jag
testmonterade den
Märkte ganska snabbt att de är helt åt helvete med vinklarna
på styrstagen ut mot spindlarna när styrväxeln sitter monterad i hålen som den ska sitta monterad i ..
Så de blir att flytta ut den till dom andra hålen som icke servo växeln skruvas i vilket kommer förbättra vinklarna på
styrstagen ut från styrväxeln ganska rejält och det blir mindre brytningar.
Kommer troligtvis få svetsa om oljetråget..
Russian
Racing kommer hjälpa mig med den delen
Posted: 17 Apr 2009, 00:26
by Resgard
LindgrenRacing wrote:Dagens lilla insats !Farsan svarvade till 13mm distanser till styrväxeln åt mig, så jag
testmonterade den
Märkte ganska snabbt att de är helt åt helvete med vinklarna
på styrstagen ut mot spindlarna när styrväxeln sitter monterad i hålen som den ska sitta monterad i ..
Så de blir att flytta ut den till dom andra hålen som icke servo växeln skruvas i vilket kommer förbättra vinklarna på
styrstagen ut från styrväxeln ganska rejält och det blir mindre brytningar.
Kommer troligtvis få svetsa om oljetråget..Russian
Racing kommer hjälpa mig med den delen
Vad är det för mått på distanesrna som ska shimsa ut styrledern sen?
Posted: 18 May 2009, 23:31
by LindgrenRacing
Nu börjar de hända lite saker
Blocket är tillbaka från PPF
Dom flesta lösa saker runt motorn är glasblästrade
och 2K lackade
Rostfria skruvar nästan överallt
Alla packningar, lager osv är bytt..
Russian
Racing har
svetsat lite på oljetråget. Förstärkning och en AN10 nippel till oljeretur i förebyggande syfte för nästa sommar
Originalkomp, O-ring och etanol samt en Precision SC3231 A/R 0.82
hoppas jag kommer lira bra nästa sommar
Posted: 28 Jun 2009, 22:13
by LindgrenRacing
Posted: 03 Nov 2009, 20:59
by LindgrenRacing
Tänkte summera sommaren med dom få bilder som blev tagna..
Bilen har ivf funkat kalas
.. Pendlar för tillfället till jobbet med den, men den ställs av snart
Tyvärr är det mest bara mobilbilder
Jag va och körde lite drifting
Köpte en spritt ny 2pelarlyft som pajjade på första lyftet (Y)
Dagen efter det så växlade jag av staget till växelstaget
Det kändes lite SÅDÄR att ligga på golvet med pallbockar när jag hade en nyköpt lift alldeles framför mig
haha
RussianRacing svetsade ihop staget och förstärkte det åt mig (Y)
Jag hittade felet varför växelstaget gick av vid motorbromsning
Till en lyft måste man ha en växellådslyft, Viktigt !
Tackar Billy lite för det också
Tyvärr fanns det inte med nå vettig klo, Så jag och Russian byggde en egen
När lyften va klar böt jag motorkuddar och växellåda
Mr Cossie behövde smådetaljer och jag tog det som va värt att spara på från min gamla vinterpulka..
Kapade sedan ner bilen i småbitar men sparde hela framdelen..
Hjälpte till att torka upp asfalten inför Race
Posted: 03 Nov 2009, 23:05
by LindgrenRacing
Glömde lägga ut några bilder.. När jag kapade vinterpulkan
Som sagt, framdelen sparades
Nu vilar den på en rullande ställning..
Helt perfekt.. Tar mindre plats, jag slipper skruva ner min 325 bara för att och den går att rulla över till granngaraget när det måste hållas på där (Y)
Posted: 04 Nov 2009, 20:54
by ToTTeN
snyggt!: Vad kallas din uppfinning. finns ju motorstativ. är detta ett halvbilsstativ?
Posted: 04 Nov 2009, 22:48
by Resgard
Inte dum du heller! Klockrent
Posted: 11 Nov 2009, 17:43
by P3kka
Riktigt smart faktist. bygga på "bilen" medans den riktiga är rullande. tummen upp!
Fin bil för övrigt!
Posted: 22 Feb 2010, 22:31
by LindgrenRacing
Lite Updates...
Köpte en 318 Touring som vinter/pendlar bil
Men, Den fick agera isbil också
Volvo 480 fälgar ! (Y) ...
Typsikt nog nu när isåkandet är slut för iår så fick jag tag på en
2d 325 med m-tech II osv ..Ska sälja iväg allt
av värde från den och ha som ren is och stubbrace bil .
---------------------------------------------------------------------------------------
Har även köpt på mig lite saker till Sommar Touringen
M3 GT fälgar
Shortshift
Hydraulisk handbroms ( LILA ) hittade bara bild med dessa färger
Backventil från Sellholm, man lär tydligen ha en sådan för att
kunna använda fotbromsen samtidigt som man använder handbromsen...
Nu vid löning och när jag krängt lite delar från 325 coupen
så kommer Coilovers bak och krängningshämmarkitt från PPF beställas
..
Posted: 07 Jan 2011, 15:26
by Blackbmw
Hur går det med det här projektet då ?
Posted: 16 Jan 2011, 21:31
by LindgrenRacing
Det har legat på is ett tag nu ^^
Har fått fram en s50b30 motor med växellåda nu, så jag ska väl börja byta inom en snart framtid