Page 2 of 2
Posted: 08 May 2006, 12:08
by viq
Motorn är nyrenoverad så det ska inte vara några problem. Om jag skulle strunta i andra saker såsom Sparco stolar osv.
Då får jag en budget på ca 40000. Skulle det hjälpa något?
Posted: 08 May 2006, 12:55
by FekZen
Vi håller på att programmera om originalsprutet på en M20B20 just nu, jag hjälper en polare med det och det ser än så länge ut att gå riktigt bra, vi återkommer med mer info ang detta, om det är folk som känner sig behöva chip anpassade för turbomatning med nedställd tändning och fetare blandning osv.
Mvh
Adde Fekzen.
Posted: 08 May 2006, 13:45
by markus
FekZen wrote:Vi håller på att programmera om originalsprutet på en M20B20 just nu, jag hjälper en polare med det och det ser än så länge ut att gå riktigt bra, vi återkommer med mer info ang detta, om det är folk som känner sig behöva chip anpassade för turbomatning med nedställd tändning och fetare blandning osv.
Mvh
Adde Fekzen.
Låter intressant..
Posted: 08 May 2006, 15:20
by E21_Rille
markus wrote:FekZen wrote:Vi håller på att programmera om originalsprutet på en M20B20 just nu, jag hjälper en polare med det och det ser än så länge ut att gå riktigt bra, vi återkommer med mer info ang detta, om det är folk som känner sig behöva chip anpassade för turbomatning med nedställd tändning och fetare blandning osv.
Mvh
Adde Fekzen.
Låter intressant..
håller med...
Posted: 08 May 2006, 15:41
by Overcharged
tja på 40 000kr kommer man ju klart längre än 20 000 iaf
men det är ju svårt att göra en budget...
det beror ju på var du vill lägga ribban och hur hållbart det ska vara.....
Posted: 09 May 2006, 15:43
by viq
Självklart gör det ju det!
Men jag undrar mest om man kan bygga en hållbar motor med 300+ hästar för 40 000?
Tack för alla svar!
Posted: 09 May 2006, 16:32
by brun
viq wrote:Självklart gör det ju det!
Men jag undrar mest om man kan bygga en hållbar motor med 300+ hästar för 40 000?
Tack för alla svar!
Ja
Posted: 09 May 2006, 17:05
by viq
Antog nästan det. Vore ju såklart roligare att komma närmare 400 strecket
Mvh
Posted: 09 May 2006, 22:16
by Soundman_02
Man vill alltid har mer!! =) Så e det tyvärr... man är aldrig nöjd verkar det som om. Började med att tänka precis som du! Nu har jag redan lagt ut över 70000kr på min e30. Men har man intresset,så är det verkligen inte några problem att lägga ut de pengarna.. så känner jag i alla fall. Synd bara att man inte har pengar till annat! Akta dig bara..du kanske fastnar i "skiten" du också! =) Ribban höjs alltid..
Posted: 09 May 2006, 22:26
by viq
Haha såklart den gör det! Men nånstans måste man ju börja
Och redan nu ser jag inga problem i att blåsa 40 000 på en motor, undrar hur det slutar...
Mvh
Posted: 10 May 2006, 06:53
by _Kalle_
tänk på att du måste köpa ett sprut som kostar mellan 10-20k.
Nya lager, kolvringar,packningar och vatten+oljepump kostar 7-8k.
Sen lite rör här o lite siliconslang där o alla andra grejer så vipps har de dragit iväg jävligt fort
edir: lite trött på morgonkvisten, såg att den va renoverad. Däremot så bör du kompsänka den o då blir de packningar o skit ändå om det inte redan är gjort(orkar inte läsa tråden igen:))
Posted: 10 May 2006, 12:03
by viq
Näe, det är inte gjort. Just nu står den bara nyrenoverad och orginal.
Har haft en 300 hästars Nissan 200sx som jag nu sålt. Därför är ribban satt där och helst över. Suget blev för stort efter BMW igen