Nuär motorn ihop! Klart för att lyfta ner den i bilen nu så fprt jag har ett svänghjul! Det verkar ev lösa sig då det hörs som att Ximon är villig att släppa till det han har liggandes!
Ett litet vacumförgreningsblock jag gjorde, dubbla matningar från vacumrailen
Monterat på blocket
Så här ser motorn ihop när den är "klar"
förhoppningsvis kan jag monteraq motorn i bilen under påskhelgen!
Ja och Nej,men mest ja kanske... finns den del nötter att klura på fortfarande, dessutom verkar det som at jag måste ner med lådan igen. Men Jag tror nog det mesta löser sig
Nu börjar det kanske närma sig slutet, har beställt sprut, samt spolar, så nu väntar jag på att det ska dyka upp ett sprut vilket bör ske i början av veckan kanske. et blev ett Vi-Pec.
Har monterat VAG spolar ocj kapade till några bitar för att hlla dom på plats så dom ej kan hoppa upp ur brunnarna:
Borde fungera!
Nu är det bara kvar att koppla el när styrsystemet dyker upp!
Tomas : Kul att du såg till att ha råd till ett riktigt styrsystem till slut, det är inte roligt att kompromissa på sista bitarna. Blev det ett 44 eller 88 ?
Nu har jag gjort klart det mesta och med hjälp av Emil installerat sprutet i bilen! Drog härvan i bilens orginalplast så det ser standard ut!
Har även startat bilen och det gick bra! Har dock ett otäckt ljud från servopumpen eller alleles bredvid, ska undersöka det närmare, men nu är den iaf i stort sett klar förutom mappning!