Page 2 of 35
Posted: 11 Jan 2009, 22:10
by E30Anders
Då har man impulshandlat en leksak till
Blev en suzuki RMZ 250 av årsmodell 05, börjar bli mycke skit å skruva med nu.
Har man inte jobb så skaffar man sig heter det ju
....
Har även monterat oljetråg å lita annat på snikmotorn, så snart är det dax att fixa i ordning toppen så jag kan montera den oxå.
Mvh/ Anders
Posted: 12 Jan 2009, 09:04
by e30jocke
undra vem som ska få köra på den=0) har du ingen tid o köra den så löser jag de=)
Posted: 18 Jan 2009, 02:01
by E30Anders
Då har man vart iväg å handlat en snurra
Har börjat pula lite med grenrör och oljeretur oxå, blir ett snikgrenrör av rang
Toppen ligger bara där provesoriskt för att se vart turbon ska sitta, den ska få lite tvätt, inslipning av ventiler samt nya ventiltätningar innan den monteras för gott.
Mvh/ Anders
Posted: 18 Jan 2009, 02:09
by pelko
Det går framåt
Tänkte du dra tre rör till ena delen av kollektorn och tre andra till den andra delen av kollektorn? Snik ska det vara
Mvh Mathias
Posted: 18 Jan 2009, 02:15
by E30Anders
Japp!!! enkelt å bra, snik ska ju va minsta möjliga arbetsinsats så grenröret blir ett hastbygge av rang som sagt
men jag tror det kommer funka ändå...
Mvh/ Anders
Posted: 24 Jan 2009, 18:47
by E30Anders
Ja då har det hänt lite i garaget
Toppen har fått en ordentlig tvätt, skönt med polare som har tillgång till rejäl hetvattentvätt.
Sen har jag snickrat lite på grenröret och de nya motorfästet
Mvh/ Anders
Posted: 24 Jan 2009, 18:59
by pelko
Fan grenröret ser ju fint ut för att bli snik
Borde fungera över förväntan också.
Mvh Mathias
Posted: 25 Jan 2009, 01:20
by BRUZZE
pelko wrote:Fan grenröret ser ju fint ut för att bli snik
Borde fungera över förväntan också.
Mvh Mathias
men tror det fattas nå rör
Posted: 25 Jan 2009, 01:21
by pelko
BRUZZE wrote:pelko wrote:Fan grenröret ser ju fint ut för att bli snik
Borde fungera över förväntan också.
Mvh Mathias
men tror det fattas nå rör
Hehe säger du det
Mvh Mathias
Posted: 25 Jan 2009, 10:21
by E30Anders
He he!!
Det kommer några rör till när jag har skaffat lite mer material
Tänkte först migat ihop skiten men tigsvetsen gör ju att resultatet blir fan så mycket bättre.
Nu ska jag till garaget å pilla isär toppen å slipa in ventilerna samt byta ventiltätningar, drygt jävla jobb....
Mvh/ Anders
Posted: 25 Jan 2009, 12:58
by Thörn
såg att du hade ute annons på byte av tds lådan, vad har den för lutning egentligen? med m3 /328 passar det kanske lättare med e36 motorfästen /vxllåd fäste men du kör ju ändå egna fästen...
Ruvar också på en sån låda
Posted: 25 Jan 2009, 18:23
by E30Anders
Tds lådan har m20 lutning men jag kör m50 lutning för att få plats med orginal insug så därför har jag skaffat en låda med rätt lutning.
Mvh/ Anders
Posted: 26 Jan 2009, 17:44
by salle1001
e30jocke wrote:japp han hämtade motorn i helsingborg!!
Haha va motorn fin då? Du köpte min blivande turbomotor!
vi tänkte samma tydligen.
Posted: 26 Jan 2009, 20:29
by E30Anders
salle1001 wrote:e30jocke wrote:japp han hämtade motorn i helsingborg!!
Haha va motorn fin då? Du köpte min blivande turbomotor!
vi tänkte samma tydligen.
Vilken tur att jag var snabbast då
Inget å klaga på för 300:-, lite ytrost i loppen men en honing fixade det, har plockat isär toppen nu och den ser hel och fin ut så jag är nöjd.
Trodde det var ett skämt när jag såg annonsen, tänkte att killen kanske glömt en nolla men det hadde han inte.
Fick även med mig ett motorstativ (50kr), 4 pallbockar (100kr), största spärrnyckelsatsen från biltema (200kr), bromsrörssats till e30 samt rostfri svetstråd (50kr), så jag fyllde brorsans skoda pickis för 700kr!!!
Tycker jag fick ganska mycket för pengarna
Mvh/ Anders
Posted: 26 Jan 2009, 20:36
by Ondketchup
ja säger då de, en del har tur med sig
/Johan
Posted: 26 Jan 2009, 21:08
by E30Anders
Ondketchup wrote:ja säger då de, en del har tur med sig
/Johan
Jag behöver lite tur oxå
, den andra holken har ju mest strulat å kostat en mindre förmögenhet
...
Mvh/ Anders
Posted: 03 Feb 2009, 21:17
by E30Anders
Då har man vart en runda i garaget å pillat lite med grenröret...
Dom här två ska väl räcka för att få ner trycket till rimlig nivå tycker jag
Mvh/ Anders