Posted: 08 Jan 2009, 21:18
på min sitter brickan kvar.
där står 3,73 S
där står 3,73 S

jo det är detta fenomen jag är mest fundersam över. jag var å köpte mig en M535 på mellandags reanmarkus wrote:Det är bara snurra på medbringarna till drivaxlarna om du inte kan snurra dom åt olika håll utan endast åt samma håll så är det "diff" på den.
Det var tillval med lamelldiff på 318is så alla har inte det. Den har det lilla 168 huset och 325:an har mellanhuset 188.Carlsson wrote:Har alla 318is diffad bakaxel och har den samma storlek som E30 325 -90 hade varit gött å kassera den gammla svetsade klumpen nu när coilisar å nya bussningar ska i
Antar att det va e28 m535... alla dom har diffbroms som standard.Carlsson wrote:jo det är detta fenomen jag är mest fundersam över. jag var å köpte mig en M535 på mellandags reanmarkus wrote:Det är bara snurra på medbringarna till drivaxlarna om du inte kan snurra dom åt olika håll utan endast åt samma håll så är det "diff" på den.å blev jätte sur när jag hissade upp den å insåg att hjuen gick å vrida åt olika håll (snurra det ena frammåt gick det andra bakåt) men efter lite meck fick jag igång bilen å tog en prov repa å bilen gick loss på båda hjulen hur jag än provocerade till att den inte skulle göra det, typ gjorde ringar å sånt som inte ska gå om bilen inte har riktig diff. ska kolla nästa gång jag e igaraget om det finns nått S kvar på den eller om den bara e ihop kärvad eller nått.
Har alla 318is diffad bakaxel och har den samma storlek som E30 325 -90 hade varit gött å kassera den gammla svetsade klumpen nu när coilisar å nya bussningar ska i
Tjottirotti wrote:Antar att det va e28 m535... alla dom har diffbroms som standard.Carlsson wrote:jo det är detta fenomen jag är mest fundersam över. jag var å köpte mig en M535 på mellandags reanmarkus wrote:Det är bara snurra på medbringarna till drivaxlarna om du inte kan snurra dom åt olika håll utan endast åt samma håll så är det "diff" på den.å blev jätte sur när jag hissade upp den å insåg att hjuen gick å vrida åt olika håll (snurra det ena frammåt gick det andra bakåt) men efter lite meck fick jag igång bilen å tog en prov repa å bilen gick loss på båda hjulen hur jag än provocerade till att den inte skulle göra det, typ gjorde ringar å sånt som inte ska gå om bilen inte har riktig diff. ska kolla nästa gång jag e igaraget om det finns nått S kvar på den eller om den bara e ihop kärvad eller nått.
Har alla 318is diffad bakaxel och har den samma storlek som E30 325 -90 hade varit gött å kassera den gammla svetsade klumpen nu när coilisar å nya bussningar ska i
det var ej diff när jag hade den. eller så var den bara slut i diffen som alla är när det närmar sig 20k mil.Schniff wrote:på min sitter brickan kvar.
där står 3,73 S