Page 2 of 2
Posted: 08 Jan 2009, 21:18
by Schniff
på min sitter brickan kvar.
där står 3,73 S
Posted: 08 Jan 2009, 22:07
by ecm_z28
på en av mina diffar satt det 3.73 S märkning på.. men den visade det sig när den öppnades att den inte tillhörde den diffen.. var väl någon som skruvat isär mer än en diff eller tagit fel bricka till fel diff.. eller så var det någon tidigare ägare som blivit duktigt blåst..
Posted: 08 Jan 2009, 22:13
by markus
Det är bara snurra på medbringarna till drivaxlarna om du inte kan snurra dom åt olika håll utan endast åt samma håll så är det "diff" på den.
Posted: 15 Jan 2009, 03:14
by Carlsson
markus wrote:Det är bara snurra på medbringarna till drivaxlarna om du inte kan snurra dom åt olika håll utan endast åt samma håll så är det "diff" på den.
jo det är detta fenomen jag är mest fundersam över. jag var å köpte mig en M535 på mellandags rean
å blev jätte sur när jag hissade upp den å insåg att hjuen gick å vrida åt olika håll (snurra det ena frammåt gick det andra bakåt) men efter lite meck fick jag igång bilen å tog en prov repa å bilen gick loss på båda hjulen hur jag än provocerade till att den inte skulle göra det, typ gjorde ringar å sånt som inte ska gå om bilen inte har riktig diff. ska kolla nästa gång jag e igaraget om det finns nått S kvar på den eller om den bara e ihop kärvad eller nått.
Har alla 318is diffad bakaxel och har den samma storlek som E30 325 -90 hade varit gött å kassera den gammla svetsade klumpen nu när coilisar å nya bussningar ska i
Posted: 27 Jan 2009, 17:12
by Carlsson
??
Posted: 27 Jan 2009, 18:57
by Niklas Sandström
Carlsson wrote:Har alla 318is diffad bakaxel och har den samma storlek som E30 325 -90 hade varit gött å kassera den gammla svetsade klumpen nu när coilisar å nya bussningar ska i
Det var tillval med lamelldiff på 318is så alla har inte det. Den har det lilla 168 huset och 325:an har mellanhuset 188.
Posted: 27 Jan 2009, 21:47
by Storås
Står S på min axel också, men i detta fall betyder det svetsat
Posted: 03 Feb 2009, 00:08
by LindgrenRacing
Haha Storås, inte kör väl du och jag svetsat ? :O de går ju bara rätt på i kurvorna
Posted: 04 Feb 2009, 17:15
by E24
hurdan diff är det på dom gamla bmw:s då? typ E3:a som jag har.. när jag hade den på lyft så gick bakjulen att snurra åt olika håll men när man kör så har den aldrig enhjulat.. och tom ibland när man svänger så tuggar de lite grann på de inre hjulet..
Posted: 04 Feb 2009, 23:36
by Tjottirotti
Carlsson wrote:markus wrote:Det är bara snurra på medbringarna till drivaxlarna om du inte kan snurra dom åt olika håll utan endast åt samma håll så är det "diff" på den.
jo det är detta fenomen jag är mest fundersam över. jag var å köpte mig en M535 på mellandags rean
å blev jätte sur när jag hissade upp den å insåg att hjuen gick å vrida åt olika håll (snurra det ena frammåt gick det andra bakåt) men efter lite meck fick jag igång bilen å tog en prov repa å bilen gick loss på båda hjulen hur jag än provocerade till att den inte skulle göra det, typ gjorde ringar å sånt som inte ska gå om bilen inte har riktig diff. ska kolla nästa gång jag e igaraget om det finns nått S kvar på den eller om den bara e ihop kärvad eller nått.
Har alla 318is diffad bakaxel och har den samma storlek som E30 325 -90 hade varit gött å kassera den gammla svetsade klumpen nu när coilisar å nya bussningar ska i
Antar att det va e28 m535... alla dom har diffbroms som standard.
Posted: 18 Feb 2009, 16:11
by Carlsson
Tjottirotti wrote:Carlsson wrote:markus wrote:Det är bara snurra på medbringarna till drivaxlarna om du inte kan snurra dom åt olika håll utan endast åt samma håll så är det "diff" på den.
jo det är detta fenomen jag är mest fundersam över. jag var å köpte mig en M535 på mellandags rean
å blev jätte sur när jag hissade upp den å insåg att hjuen gick å vrida åt olika håll (snurra det ena frammåt gick det andra bakåt) men efter lite meck fick jag igång bilen å tog en prov repa å bilen gick loss på båda hjulen hur jag än provocerade till att den inte skulle göra det, typ gjorde ringar å sånt som inte ska gå om bilen inte har riktig diff. ska kolla nästa gång jag e igaraget om det finns nått S kvar på den eller om den bara e ihop kärvad eller nått.
Har alla 318is diffad bakaxel och har den samma storlek som E30 325 -90 hade varit gött å kassera den gammla svetsade klumpen nu när coilisar å nya bussningar ska i
Antar att det va e28 m535... alla dom har diffbroms som standard.
jo dom säger det men hjulen snurar åt olika håll som på en gammel volvo men ändå har den aldrig hitils gjort en enhjuls spinn. skumt JA!
ps tjottirotti din förtjänst att jag köpte en e28 m535 har varit grymt sugen sen jag såg alla bilder i din tråd. men min är iofs inte lika fräch, än
Posted: 16 Apr 2009, 23:42
by Carlsson
tja en liten diff fråga, hittade en klump på skroten idag en liten e30 klump som låg utan difflock å drivaxel medbringare sågut som en diff vid en första anblick men när jag kollade in i det såg det ut som om det både var odiffad och diffad på samma gång
dels fanns dom fyra dreven som går i varandra å dels såg det ut som om det var en diffkorg brevid :S
Posted: 17 Apr 2009, 01:39
by Grefven
Schniff wrote:på min sitter brickan kvar.
där står 3,73 S
det var ej diff när jag hade den. eller så var den bara slut i diffen som alla är när det närmar sig 20k mil.
något du monterat?